Ymmärrän harmistuksen, mutta ostaja antaa aika yksipuolisen kuvan tilanteesta.
Ostaja on huomannut vian - oman ilmoituksensa mukaan - nyt kolme viikkoa ostotapahtuman jälkeen. Kymmenen ja yhdentoista välillä eilen illalla asiasta viestittelimme, sitten menin nukkumaan, näin työviikon keskellä. Ostaja tuli tänne meuhkaamaan ennen kuin asia saatiin selvitettyä.
Yritin antaa
ensiapua akuuttiin tilanteeseen ehdottamalla ulkoista asemaa tai Yosemiten Remote Disc -toimintoa.
Jos todella on niin, että asema on viallinen minun jäljiltäni, niin moka on minun. En erikseen testannut asemaa ennen myyntiä. En käyttänyt asemaa montaakaan kertaa silloin kun kone oli omistuksessani (olin toinen omistaja), mutta silloin se toimi. Tämän myös ostajalle viestitin. Paha sanoa enää, missä vaiheessa asema on sitten itsekseen vikaantunut, vai onko käyttäjä itse hajottanut sen.
En tiedä millä suurennuslasilla ostaja on lommon huomannut, itse en sellaisia erottanut ja kunto oli postiin lähtiessä erittäin siisti. Alkuperäisessä suojalaatikossa - paljon tilaa ympärillä - lähti postiin.
Olen myynyt useamman iPhonen, iPadin ja Macin tällä foorumilla ja muut ostajat ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Ehkä ostajalla oli epärealistiset odotukset vuonna 2010 uutena olleeseen laitteeseen, en tiedä, mutta toimintatapa on nyt joka tapauksessa niin pielessä että saa kärsiä tappion nahoissaan itse.
Tarkoituksella en Apple-nörttinä missään tapauksessa ostajaa harhauttaisi ja siksi tällainen ristiriitatilanne harmittaa minuakin.
KB7s kirjoitti:Ennen kaupantekoa kysyin myyjältä privassa toimiiko optinen asema ja onko laitteessa käytön jälkiä. Vastaus: "En erota naarmuja enkä lommoja siinä. Piilossa osumilta on säilytetty. Optinen asema on ollut älyttömän harvoin käytössä mutta on se normaalisti toiminut."
Optinen asema osoittautui vialliseksi. Myyjä neuvoo käyttämään ulkoista asemaa. Ilmeisesti ei ollut viitsinyt edes kokeilla toimivuutta. Lisäksi koneessa on edessä selvästi näkyvä osuma. Tämän perusteella kehoitan olemaan erittäin tarkkana tämän myyjän kanssa kaupankäynnissä, tai ainakin välttämään postituskauppoja.
Zelroy kirjoitti:MYYTY
Kauppatapa 3: Tarjouksia otetaan vastaan (myyjä kuuntelee ehdotuksia hinnasta)
Hintatoive: 180 € (
Mac2Sell) -
100 € (oma ehdotus käteisostajalle)
Myynnin ehdot: Mieluiten haku Joensuun Noljakasta tai keskustasta. Jos postitus, niin ostaja maksaa kauppahinnan ja postimaksut etukäteen tilille.
Tuote:
Mac Mini 2010, Intel Core 2 Duo 2,40 GHz
Keskusmuisti:
5 GB - muistia lisätty siis itse reilulla kädellä
Kovalevy(t):
320 GB HDD
Käyttöjärjestelmä:
OS X 10.10.3 Yosemite
Superdrive optinen asema
Tarkat tekniset tiedot
everymac.com -sivustolla:
http://goo.gl/3Ottd
Maksutapa: käteinen noudettaessa, tilisiirto ennakkoon postittaessa
Toimitustapa: nouto (Joensuu) tai posti
Netti- ja toimistokäyttöön täysin pätevä Mac Mini. Lisää vain oma näyttö, näppäimistö ja hiiri. Vinkki: lahjoita äidille!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)