Kauppatapa:Tarjouksia otetaan vastaan
Eli hyväkuntoinen Mac Mini 2,26, 2gb muistia, 256mb Nvidia 9400.
Kone oli vähän aikaa Huuto.netissä (pakettina näytön ja näppäimistön kanssa).
Kone menee takais huuto.nettiin keskiviikkona tai torstaina ilman näyttöä jos täältä ei löydy kiinnostuneita.
Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/n3y1modtb6vy ... 7bRba?dl=0
Koneen mukana tulee uusi näppäimistö(saksalaisella layoutilla) sekä virtapiuha ja
alkuperäiset asennuslevykkeet(pitää vielä varmistaa että ne on tallessa).
HP:120e
20 euron lisähinnalla saa vanhan Samsung Syncmaster (FullHD reso muistaakseni) näytön,
75 euron lisähinnalla saa Acer K242HLbd TN 24 näytön.
Nouto Itä-Helsingistä
M: Myydään Mac Mini late 2009 2,26
Vain Applen omat tuotteet.
Alueen säännöt
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
Ole hyvä ja tutustu Hopeisen Omenan kauppapaikan sääntöihin (6.1.2017) ennen uuden ilmoituksen tekemistä.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
nixu77
M: Myydään Mac Mini late 2009 2,26
Viesti Kirjoittaja nixu77 »
Viimeksi muokannut nixu77, 5.4.2016 klo 17.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Juhani L
Re: M: Myydää Mac Mini late 2009 2,26
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Loistava kone (liki samanlaisella tätäkin naputan) mutta mikä mahtaa olla kovalevyn koko? Villi veikkaus 320-gigainen alkuperäinen. Toimiiko optinen asema?
-
nixu77
DVD asema toimii. Koneessa on 160gb kovalevy, oisko ollut niin että 2.26ghz versiossa on 160gb ja nopeammassa ja kalliimmassa vuoden 2009 versiossa 320gb?
Viimeksi muokannut nixu77, 4.4.2016 klo 21.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Lasse
Viesti Kirjoittaja Lasse »
Saako tuohon lisättyä muistia? Entä mikä käyttis vielä menee?
Kokemusta: iMac. MacBook Pro. Mac mini. Mac Pro. Time Capsule. Airport Extreme/Express. iPhone. iPad. AppleTV. Apple Watch.
-
Juhani L
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Huutelen täältä sivusta, että menee myös joko 2 x 2 GB tai 2 x 4 GB muistit (1066 MHz SO-DIMM vaikka tollanen). Uusin OS X -versio El Capitan (10.11.x) pyörii aivan mainiosti tuossa koneessa, varsinkin jos laittaa pyörivän levyn tilalle SSD-levyn.Lasse kirjoitti:Saako tuohon lisättyä muistia? Entä mikä käyttis vielä menee?
-
nixu77
Kiitos Lasse, olisin joutunut tarkistaa ja varmistamaan tuon muistijutun. El Capitan pyörii hyvin myös kuten Lasse mainitsi, toisin kuin esim 2007 mallissa. Minulla on 3 mac Miniä tällä hetkellä kotona, eli kaksi Mac mini 2009 (2,26) ja yks 2007. Muistin lisääminen ei ole vaikeaa, mutta siihen tarvitaan työkalu.
https://www.ifixit.com/Guide/Mac+mini+M ... ement/1058
Myynnissä on kone mitä en ole avannut. Avasin toisen ja kotelon pohjaan tuli vähän naarmuja kun ei ollut oikeaa työkalua.
Ilman työkalua en viitsi itse lisätä muistia koska haluan että kone pysyy mahdollisimman hyvässä kunnossa jos joku on kiinnostunut ostamaan sitä.. Mutta muistin lisääminen on tietysti hyvä idea. Samalla kannattaisi varmaan puhaltaa pölyt pois sisältä koska konetta ei tietääkseni ole ikinä avattu(olen itse ostanut sen second handina talvella).
En pysty lupaamaan, mutta jos minulla on ylimääräiset muistipalikat kotona niin voisin antaa ne mukaan ostajalle. Varmistan asian illalla..
Ja kovalevyähän kannattaa tosiaan vaihtaa SSD levyyn, vaikka omasta mielestäni kone toimii kohtalaisen hyvin mekaanisella kovalevylläkin. Hyvä kone omasta mielestä, vie vähän tilaa, on hiljainen ja toimii pöytäkoneena tai multimediaboxina.. Jos on tarve pyörittää raskasta CAD-softaa, videoeditointisoftaa tai vastaavaa niin suosittelen kyllä uudemman (eikä välttämättä Mac Minin) hankintaa..
https://www.ifixit.com/Guide/Mac+mini+M ... ement/1058
Myynnissä on kone mitä en ole avannut. Avasin toisen ja kotelon pohjaan tuli vähän naarmuja kun ei ollut oikeaa työkalua.
Ilman työkalua en viitsi itse lisätä muistia koska haluan että kone pysyy mahdollisimman hyvässä kunnossa jos joku on kiinnostunut ostamaan sitä.. Mutta muistin lisääminen on tietysti hyvä idea. Samalla kannattaisi varmaan puhaltaa pölyt pois sisältä koska konetta ei tietääkseni ole ikinä avattu(olen itse ostanut sen second handina talvella).
En pysty lupaamaan, mutta jos minulla on ylimääräiset muistipalikat kotona niin voisin antaa ne mukaan ostajalle. Varmistan asian illalla..
Ja kovalevyähän kannattaa tosiaan vaihtaa SSD levyyn, vaikka omasta mielestäni kone toimii kohtalaisen hyvin mekaanisella kovalevylläkin. Hyvä kone omasta mielestä, vie vähän tilaa, on hiljainen ja toimii pöytäkoneena tai multimediaboxina.. Jos on tarve pyörittää raskasta CAD-softaa, videoeditointisoftaa tai vastaavaa niin suosittelen kyllä uudemman (eikä välttämättä Mac Minin) hankintaa..
Viimeksi muokannut nixu77, 5.4.2016 klo 15.30. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
-
Lasse
Voin tehdä kaupat jos levykkeet ja muistia löytyy ja nouto sopii viimeistään pe 15.4. Itse en pääse ennen, mutta joku tuttu voisi napata keskustasta jos sopii?
Kiitos Juhani L:lle tiedoista. Kuvissa näkyi Capitanikin, en vain ollut katsonut.
Itselläni pyörii laatikoissa vanhoja muisteja, mutta tuohon sopivaa ei näyttäisi olevan. Yksi vanhassa macbookprossa ollut kovalevy on, sopikohan tuohon?
Kiitos Juhani L:lle tiedoista. Kuvissa näkyi Capitanikin, en vain ollut katsonut.
Itselläni pyörii laatikoissa vanhoja muisteja, mutta tuohon sopivaa ei näyttäisi olevan. Yksi vanhassa macbookprossa ollut kovalevy on, sopikohan tuohon?
Kokemusta: iMac. MacBook Pro. Mac mini. Mac Pro. Time Capsule. Airport Extreme/Express. iPhone. iPad. AppleTV. Apple Watch.
-
nixu77
Korjaus mun edelliseen viestiin, kiitokset piti mennä Juhanille..
-
nixu77
Ja Lasselle.. Tarkistan illalla vielä löytyykö asennuslevykkeet(pitäisi löytyä) ja muistit(tästä en ole varma).
Eli hyntapyyntö oli 120e, ostatko näytön samalla jos ylläolevat löytyy vai riittääkö kone ja näppäimistö?
Koneeseen käy 2,5 tuumaiset SATA kovalevyt eli oletan että käy..
Eli hyntapyyntö oli 120e, ostatko näytön samalla jos ylläolevat löytyy vai riittääkö kone ja näppäimistö?
Koneeseen käy 2,5 tuumaiset SATA kovalevyt eli oletan että käy..
Viimeksi muokannut nixu77, 5.4.2016 klo 17.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Lasse
Re: M: Myydään Mac Mini late 2009 2,26
Kone ja näppis riittää. Näyttöjä löytyy.
-
nixu77
Re: M: Myydään Mac Mini late 2009 2,26
Asennuslevyke löytyi (10.6, varmistan että on oikea, minulla taitaa myös olla Snow Leopard levyke jossain(vai oliko 10.6 snow leopard)). Kaapissani oli 2 2gb muistipalikkaa, joudun kokeilemaan toisella Mac Minillä toimiiko palikat...
Viimeksi muokannut nixu77, 6.4.2016 klo 13.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
11 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka