Moi,
Uuden projektin myötä kartoitan mielipidettänne sekä kokemuksianne web -hotelli tarjoajista.
Itselläni ei ole kokemuksia muista kuin louhen palveluista.
Olen ollut tytyväinen, mutta haluan kokeilla muitakin, eikä kaikkia munia samaan koriin.
Haen pääsääntöisesti kotimaista toimitsijaa.
C-paneliin haluaisin tutustua joten se on plussaa.
Tiedättekö että onko yhdelläkään suomalaisella ns omaa konesalia
vai onko kaikki jälleenmyyjiä jollekin "isolle" jenkille?
Usean toimittajan sivuilla lukee:
Palvelinkeskus Neobitti Oy (esimerkkitapaus) toimii parhaiden palvelinkeskusten laitepaikoilla.
Eli missä?
Louhelta yritin joskus kysella sähköpostitse konesalien sijaintia tuloksetta.
En sitten tiedä onko sillä oikeastaan mitään merkitystä että missä ne konesalit sitten fyysisesti ovat (?),
mutta eipä siitä kauhean mielellään näköjään puhuta.
Neobitti on tällähetkellä yksi vaihtoehdoistani,
Y-tunnuksen haun perusteella ko yritys on ollut alalla vuodesta 2007 lähtien, eli
95% varmuudella vain jälleenmyyjä.
Googlettamisen ja muutaman mielipiteen jälkeen jäin kuitenkin miettimään vielä ja päädyin turvautumaan apuunne.
Mielipiteitä
kokemuksia
ajatuksia
Kiitos todella paljon etukäteen
Kotimainen Web-hotelli
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Kotimainen Web-hotelli
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, mulla on joitain sivustoja Pionnetin palvelimilla. Ne sijaitsevat Porissa. Tunnen omistajan ja homma pelaa hyvin.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja MNi »
Planeetta.net on toiminut hyvin jostain vuosituhannen alusta alkaen. Tällä hetkellä minulla on siellä pari saittia hostauksessa.
-
Viesti Kirjoittaja mercury »
Louhelle ääni täältä. Homma toimii, monta saittia tuolla, ja etenkin tuelle voi antaa huoletta täydet pojot.
Palvelinkeskuksen ja yhteyksien tiedot ovat websivuilla useammassa eri paikassa selitettynä, mm. yhdellä sivulla näin:
"Fyysinen sijainti on Espoon Leppävaarassa, josta on suora yhteys Suomen verkko-operaattorien yhdysliikennepisteeseen (Ficix). Tilat täyttävät Viestintäviraston A-luokan laitetiloille asetetut vaatimukset (THK 48/1999 - Tärkeät tilat)."
Palvelinkeskuksen ja yhteyksien tiedot ovat websivuilla useammassa eri paikassa selitettynä, mm. yhdellä sivulla näin:
"Fyysinen sijainti on Espoon Leppävaarassa, josta on suora yhteys Suomen verkko-operaattorien yhdysliikennepisteeseen (Ficix). Tilat täyttävät Viestintäviraston A-luokan laitetiloille asetetut vaatimukset (THK 48/1999 - Tärkeät tilat)."
kaikki maailman vesi on homeopaattista kusta
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Louhen kanssa onnistunutta yhteistyötä harrastanut nyt kohta nelisen vuotta muistaakseni. Ei mitään valittamista. Joskus pari vuotta sitten oli jotain kevyttä pätkimistä yhteyksissä sinnepäin, mutta nyt ei ole aikoihin ollut.
Erinomainen tuki myös. Ovat usein auttaneet asioissa, jotka eivät välttämättä edes heidän tontilleen periaatteessa kuuluisi, eli siis jos minä olen itse jotain mokaillut
Erinomainen tuki myös. Ovat usein auttaneet asioissa, jotka eivät välttämättä edes heidän tontilleen periaatteessa kuuluisi, eli siis jos minä olen itse jotain mokaillut

-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Kannattaa katsoa myös Puskaradion arvioita eri hostaajista. Sen pohjalta olen hankkinut Suncometilta pari domainia, joista toinen on aika rankassa käytössä. Enkä ole totta vie joutunut katumaan. Kahden gigatavun hotelli rajattomine sähköpostitileineen ja tietokantoinen yhteensä 45 eurolla kolmeksi vuodeksi ei ole juuri mitään. Nyt toiminta on entisestään nopeutunut, kun ovat saaneet uudet palvelimet. Pleskin kontrollipaneeli on vähän erilainen kuin yleisempi cPanel, mutta siihen tottuu aika pian.
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
-
Viesti Kirjoittaja Nemo »
Käytössä Sigmatic eikä ole ollut valittamista.
Asia mitä kannataa yrittää selvittää on hotellin up/download nopeus. Ei auta ranteenpaksuinenkaan laajakaista jos hotellinpitäjä on ystävällisesti ruuvannut hanat kiinni. Sigmaticin kanssa ei ainakaan tuota ongelmaa ole tullut vaan tavara on juossut vikkelään ja palvelut pysyneet päällä 24/7
Asia mitä kannataa yrittää selvittää on hotellin up/download nopeus. Ei auta ranteenpaksuinenkaan laajakaista jos hotellinpitäjä on ystävällisesti ruuvannut hanat kiinni. Sigmaticin kanssa ei ainakaan tuota ongelmaa ole tullut vaan tavara on juossut vikkelään ja palvelut pysyneet päällä 24/7
-
Viesti Kirjoittaja TommiK »
Futuroniin ei kannata sekaantua edes pitkällä tikulla. Kun heillä kerran pakka sekoaa, ei tilannetta saa enää millään korjattua. Siellä ei tieto kulje työntekijöiden välillä, joten on aivan sama mitä he puhelimessa lupaavat tehdä tai olla tekemättä.
Nebulalla taas homma toimii mallikkaasti ja harvat pienet ongelmatkin ovat hoituneet tehokkaasti alta pois.
Nebulalla taas homma toimii mallikkaasti ja harvat pienet ongelmatkin ovat hoituneet tehokkaasti alta pois.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka