Ensimmäinen oma iPhone-peli (ja ylipäänsä mikään Mac-alustan softa) alkaa olla vihdoin ja viimein jo ihan hyvällä mallilla, ja pitäisi alkaa miettiä tietojen (lähinnä High Scoret yms.) tallennusta.
Koko illan googlettelun jälkeen tunnen olevani vain entistä enemmän pihalla asioista. Ensin ajattelin, että tallentaisin ne vain omaan .plist-tiedostoonsa, mutta en löydä mistään tietoa siitä, mihin tuo tiedosto pitäisi tallentaa. Applen documenteistahan se tieto varmaan löytyy, mutta se nyt on niin massiivinen kirjasto, että kun ei keksi sopivia hakusanoja, ei asioille tahdo löytyä päätä eikä häntää. SQLitekin kävi mielessä, mutta en viitsisi muutaman rivin takia alkaa tietokantaa luomaan. Ja sitten löytyi vielä se NSUserDefaults, joka ilmeisesti olisi se helpoin ratkaisu?
Eli lyhykäisyydessään, miten muut jo iPhone-ohjelmia tehneet olette vastaavia pikkutietoja tallentaneet? Tarkoitus olisi, että tiedot pysyvät tallessa myös jos ohjelmalle julkaisee myöhemmin päivityksen. User defaults ilmeisesti säilyy ennallaan, mutta noista omista .plist-tiedostoista ja tietokannoista en oikein saanut varmuutta. Ilmeisesti niiden pitää siis olla tallennettuna tiettyyn hakemistoon, jotta säilyvät?
PS. Toivottavasti saadaan tänne vähän enemmänkin keskustelua iPhone-ohjelmistokehityksestä, kun ei NDA:kaan ole sitä enää estämässä. Ehkä innostaisi muitakin asiasta kiinnostuneita tutustumaan Cocoa Touchiin. Eikä se suomenkielisen teksin lukeminenkaan aina välissä pahitteeksi olisi.
