Terve,
Olen uusi ohjelmoinin harrastaja. Nyt olen käyttänyt Eclipseä muutaman päivän. Ongelmana minulla on, että kun kirjoitan java koodeja ohjelmalla ja kirjoittamisen jälkeen suoritan koodin tarkistus mielessä, niin java jää pöyrimään taustalle. Siis vaikka koodin pätkä on lyhyt ja se loppuu normaalisti...
Mutta kun olen muutaman lyhyen koodin kirjoittanut ajanut, niin kaikki jää taustalle pöyrimään. Prossujen käyttö on lähes 100 pinnassa ja järjestelmänvalvonta paljastaa niiden pyörivän taustalla. Joudun sieltä manuaalisesti sammuttamaan kaikki testiajot.
Teenköhän jotain väärin?
ps. Näyttäisi vielä olevan nuo eclipsen taustalla pöyrivät Javat olen 64 bittisiä? Onkohan minulla väärä versio Eclipsestä?
Eclipse
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Eclipse ja prosessorin kuormitus?
Viesti Kirjoittaja mattiksi »
Kokeilehan ajaa tekemäsi sovellukset komentoriviltä. Sulje siis Eclipse ja kirjoita jokin pieni ohjelma ja käännä se javac komennolla.
Tee siis tyhjä tiedosto vaikkapa HelloWorld.java
Laita sinne tämä
Sen jälkeen mene komentoriviltä kyseiseen kansioon ja aja
Ja kun on valmista (eikä virheitä tule) aja
Jääkö tuokin ohjelma taustalle pyörimään? Jos ei niin vika on Eclipsessä (tai siinä miten sitä käytät).
Tee siis tyhjä tiedosto vaikkapa HelloWorld.java
Laita sinne tämä
Koodi: Valitse kaikki
public class HelloWorld {
public static void main(String[] args) {
System.out.println("Hello, World");
}
}
javac HelloWorld.java
java HelloWorld
-
Re: Eclipse ja prosessorin kuormitus?
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Komentoriviltä ajetut ohjelmat eivät jää pyörimään.
Vika on siis ohjelmassa. Käytän sitä myös windowsissa (pakon sanelemana), siellä ei jää pyörimään. Pidän myös varauksen, että käytän ohjelmaa väärin. Pitääkin katsoa ensi kerralla, onko siellä jotain namiskaa josta java sammuisi. Windowsilla sellaista ei tarvitse, joten en ole edes asiaa miettinyt.
Toinen kysymys, jos osaat vastata. Kotona ja aina kuin mahdollista käytän maciä, mutta välillä joudun turvautumaan vistaan. Pidän Eclipsen projektia serverillä, jotta voin aina työstää sitä vaikka oma kone ei olisi mukana. Macillä aloitettu projekti ei kuitenkaan toimi vistasssa. Eli javat ovat mukamas virheelisiä, (eli näyttää punaista raksia jokaisella rivillä) vaikka niissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Mikäköhän tähän olisi ratkaisuksi?
Vaihdan otsikon, koska tyhmiä kysymyksiä Eclipsestä tulee varmaan lisää.
Vika on siis ohjelmassa. Käytän sitä myös windowsissa (pakon sanelemana), siellä ei jää pyörimään. Pidän myös varauksen, että käytän ohjelmaa väärin. Pitääkin katsoa ensi kerralla, onko siellä jotain namiskaa josta java sammuisi. Windowsilla sellaista ei tarvitse, joten en ole edes asiaa miettinyt.
Toinen kysymys, jos osaat vastata. Kotona ja aina kuin mahdollista käytän maciä, mutta välillä joudun turvautumaan vistaan. Pidän Eclipsen projektia serverillä, jotta voin aina työstää sitä vaikka oma kone ei olisi mukana. Macillä aloitettu projekti ei kuitenkaan toimi vistasssa. Eli javat ovat mukamas virheelisiä, (eli näyttää punaista raksia jokaisella rivillä) vaikka niissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Mikäköhän tähän olisi ratkaisuksi?
Vaihdan otsikon, koska tyhmiä kysymyksiä Eclipsestä tulee varmaan lisää.
-Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.
Lainemies
Lainemies
-
Re: Eclipse
Periaatteessahan siis Java pyörii niin kauan, kuin Eclipsekin; Onhan Eclipse java-sovellus.
Voi olla että molemmat mainitsemasi viat korjaantuvat samoilla toimenpitellä. Katsohan projektisi asetuksista mitä Java-versiota Eclipsesi käyttää. Vertaa sitten Vistan ja OS X:n versioita ja tarkasta, että kyseessä on sama versio. Mun eka mäkki on vasta matkalla, joten en osaa sanoa mitä pitäisi löytyä. Sama versio olisi kuitenkin syytä hankkia molemmille alustoille. Ainakin Linuxilla oletuksena tuleva avoimen lähdekoodin java-versio on suoraan sanottuna aivan surkea, ja sun-java-6 menee tietääkseni kaikilla java-kehittäjillä asennukseen saman tien.
Kerrohan mikä java-versio sinulla on projektistasi Vistalla, ja mikä mäkillä.
Voi olla että molemmat mainitsemasi viat korjaantuvat samoilla toimenpitellä. Katsohan projektisi asetuksista mitä Java-versiota Eclipsesi käyttää. Vertaa sitten Vistan ja OS X:n versioita ja tarkasta, että kyseessä on sama versio. Mun eka mäkki on vasta matkalla, joten en osaa sanoa mitä pitäisi löytyä. Sama versio olisi kuitenkin syytä hankkia molemmille alustoille. Ainakin Linuxilla oletuksena tuleva avoimen lähdekoodin java-versio on suoraan sanottuna aivan surkea, ja sun-java-6 menee tietääkseni kaikilla java-kehittäjillä asennukseen saman tien.
Kerrohan mikä java-versio sinulla on projektistasi Vistalla, ja mikä mäkillä.
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
^
Eri versiothan mulla on. Pitää vaihtaa näiden töiden jälkeen mackiin vanhempi versio, kun vistaan en voi koskea. Macissä siis 1.6 ja vistassa 1.5.
Tai sitten annan olla näin. Ei siihen vistaan näköjään ole tarvinnut koskea.
Kiitos taas paljon.
Oon ihan liemessä näiden kanssa
Nytkin väännän hiki hatussa lippukassa sovellusta. Vaikka sovellukseen tarvittava kieli on jo suht. hallinnassa, niin logiikka ei riitä. Aina kun "keksin" miten sen teen, niin ei se tietenkään toimi.
Mahtavaa aivojumppaa yksinkertaiselle ihmiselle.
Eri versiothan mulla on. Pitää vaihtaa näiden töiden jälkeen mackiin vanhempi versio, kun vistaan en voi koskea. Macissä siis 1.6 ja vistassa 1.5.
Tai sitten annan olla näin. Ei siihen vistaan näköjään ole tarvinnut koskea.
Kiitos taas paljon.
Oon ihan liemessä näiden kanssa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mahtavaa aivojumppaa yksinkertaiselle ihmiselle.
-Kannattaa jättää tosiaan Windowsien asennus osaaville tyypeille, jos ei ite osaa.
Lainemies
Lainemies
-
Juu. Itse kielen oppii aika nopeasti ja ohjeita oppii etsimään. Sopivia ratkaisuja on luokkakirjastot pullollaan (Javadocit). Silti tuo "aivojen nyrjäyttäminen" vaatii oman aikansa. Ei kannata luovuttaa. Ohjelmoinnista muodostuu kiva harrastus ja itselle siitä tuli jopa mukava ammatti 

-
Viesti Kirjoittaja copter »
Eclipsessähän on se feature, että se kompiloi tms taustalla sitä mukaa kun koodia muokkaa, joten mahtaisikohan tästä nyt olla kyse?
If you run, you'll only die tired.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Katsopas Eclipsen debug-viewissä onko vasemman yläreunan Debug-prosessilistassa nuo Java-ohjelmien prosessit näkyvissä. Siitäkin ne voi ainakin pakottaa lopettamaan stop-nappulalla. Kantsii myös katsoa samasta viewistä valkkaamalla joku prosessi, onko niissä se stop-nappulan vieressä oleva play-nappula (=resume) painettavissa (ts. ei harmaana vaan vihreänä). Jos olet käynnistänyt softan debuggimoodissa (se ötökän kuva siinä run-nappulan vieressä) niin eihän sulla ole mitään debug-breakpointtia laitettu ohjelman loppuun odottamaan käyttäjää?
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka