FTP
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
FTP
Viesti Kirjoittaja BigFlash »
Tervehdys!
Kysymys viisaammille!
Kuinka onnistuu tiedoston siirto FTP:n kautta Windows koneeseen?? Valokuvien siirto on kyseessä ja keskustelu ohjelmilla se ei onnistu mesellä ei onnistu ja adiumilla siirtonopeus on huikea 6kt/s....
FTP:tä olen mutten käyttäny kuvien siirrossa palvelimille jne, mutta mite se homma toimii (jos toimii) kun molemmilla koneilla on FTP mutta pitääkö tunnukset sitten itse luoda että pääsen käsiksi itse omalle koneelle toiselta koneelta?
Kysymys viisaammille!
Kuinka onnistuu tiedoston siirto FTP:n kautta Windows koneeseen?? Valokuvien siirto on kyseessä ja keskustelu ohjelmilla se ei onnistu mesellä ei onnistu ja adiumilla siirtonopeus on huikea 6kt/s....
FTP:tä olen mutten käyttäny kuvien siirrossa palvelimille jne, mutta mite se homma toimii (jos toimii) kun molemmilla koneilla on FTP mutta pitääkö tunnukset sitten itse luoda että pääsen käsiksi itse omalle koneelle toiselta koneelta?
-
Re: FTP
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
FTP yhteyteen kannattaa käyttää ilmaista Cyberduckia. Se hoitaa homman hienosti.
FTP palvelimen saa toki pystyyn omallekin koneelle, verkkoasetuksista, mutta sitten täytyy varmistaa, että palomuureista yms. pääsee läpi. Helpommalla ja oman koneen kannalta turvallisemmin pääsee käyttämällä jotain FTP palvelua, kuten Saunalahden tarjoama Iso-G (joka tosin on maksullinen, mutta tilaa riittää ja toimii muutenkin mukavasti) tai jotakin ilmaista vaihtoehtoa.
FTP palvelimen saa toki pystyyn omallekin koneelle, verkkoasetuksista, mutta sitten täytyy varmistaa, että palomuureista yms. pääsee läpi. Helpommalla ja oman koneen kannalta turvallisemmin pääsee käyttämällä jotain FTP palvelua, kuten Saunalahden tarjoama Iso-G (joka tosin on maksullinen, mutta tilaa riittää ja toimii muutenkin mukavasti) tai jotakin ilmaista vaihtoehtoa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja peku »
Tästä mun allekirjoituksesta saat ilmaisen Dropboxin, 2,25 GB. Sillä homma onnistuu kätevästi ja sille on käyttöä myöhemminkin. Jos kuvia on useita gigoja niin sitten siirto useammassa erässä
.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
-
Viesti Kirjoittaja jope86 »
Mikä olisi hyvä FTP client Macille?
Windows puolella olen käyttänyt paljon CuteFTP:tä ja se pelittikin hienosti.
Kaipailisin siis graafista käyttöympäristöä, teksti tiedostojen editointia FTP:n yli ja olisi vielä hyvä jos se osaisi automaattisesti värjätä esim. koodi tagien perusteella tekstiäkin..
Windows puolella olen käyttänyt paljon CuteFTP:tä ja se pelittikin hienosti.
Kaipailisin siis graafista käyttöympäristöä, teksti tiedostojen editointia FTP:n yli ja olisi vielä hyvä jos se osaisi automaattisesti värjätä esim. koodi tagien perusteella tekstiäkin..
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Miten ilmaisesta voi olla vielä ilmaisempi? Antavat kenties rahaa sen käyttämisestä?Raikka kirjoitti:Cyberduckiin verrattuna ilmainen...
/---
ap
Viimeksi muokannut gramdel, 28.1.2011 klo 0.02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Jos haluaa jotain enemmän Finderiin integroitua (verrattuna Cyberduckiin), niin on olemassa myös ExpanDrive (~40 dollaria) tai Macfusion (ilmainen ja niin myös koodi).
★
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Cyberduck on muuten ilmainen, mutta kuitenkin ”donationware”, jonka aikaa myöten huomaa käyttäessään... tieto löytyy kyllä tekijän sivustolta.Macco kirjoitti:Cyberduck on ilmainen...Raikka kirjoitti:Cyberduckiin verrattuna ilmainen...
EDIT: täydennystä...
Viimeksi muokannut Raikka, 30.1.2011 klo 3.40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Nooh, enhän minä tuota asiaa pitänyt pahana, mutta toin vain esin, kun ilmaiseksi väitettiin.kamina kirjoitti:Siis valmistaja mainitsee että ottaisi mielellään lahjoituksia vastaan? Voi kauheata, joku tienaisi mielellään töillään rahaa, vaikka onkin valmis myös antamaan sen ilmaiseksi...
Musitaakseni kaveri on jo useamman vuoden keräillyt tuolla lahjoitusjutulla maratonin juoksunsa tukemiseksi rahaa, milloin itse maratnojuoksu tapahtuu, on jäänyt minulta ottamatta selvää...
Itse olen ostanut lisenssin FLow-nimiseen FTP-clienttiin, ja tuo tuntuu toimivan varsin mukavasti, eikä siirtyminen CD:stä ollut mitenkään ongelmallista.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
En saa tuota Macfusioni toimimaan sitten niin millään. Itkee koko ajan, että mounttaaminen ei onnistu. Plah!Mailia kirjoitti:Jos haluaa jotain enemmän Finderiin integroitua (verrattuna Cyberduckiin), niin on olemassa myös ExpanDrive (~40 dollaria) tai Macfusion (ilmainen ja niin myös koodi).
Monta juttuu
-
Joo, olen muistaakseni suosituksen jälkeen kuullut toimimattomuudesta SL:llä. ExpanDrivesta tosin kuulee (Muffelta) hyvää palautetta. Lataa demo ja kokeile. Transmit taitaa myös tehdä samaa, josta en tosin ollut tietoinen kun tein tuon viestin.Marbo kirjoitti:En saa tuota Macfusioni toimimaan sitten niin millään. Itkee koko ajan, että mounttaaminen ei onnistu. Plah!Mailia kirjoitti:Jos haluaa jotain enemmän Finderiin integroitua (verrattuna Cyberduckiin), niin on olemassa myös ExpanDrive (~40 dollaria) tai Macfusion (ilmainen ja niin myös koodi).
Viimeksi muokannut Mailia, 15.3.2011 klo 18.04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
★
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Mailia kirjoitti:Joo, olen muistaakseni suosituksen jälkeen kuullut toimimattomuudesta SL:llä. ExpanDrivesta tosin kuulee (Muffelta) hyvää palautetta. Lataa demo ja kokeile. Transmit taitaa myös tehdä samaa, josta en tosin ollut tietoinen kun tein tuon viestin.Marbo kirjoitti:En saa tuota Macfusioni toimimaan sitten niin millään. Itkee koko ajan, että mounttaaminen ei onnistu. Plah!Mailia kirjoitti:Jos haluaa jotain enemmän Finderiin integroitua (verrattuna Cyberduckiin), niin on olemassa myös ExpanDrive (~40 dollaria) tai Macfusion (ilmainen ja niin myös koodi).
Koitin transmittia mutta se ei jotenki toiminu kivasti. Jos serverin päässä poisti tiedoston niin transimitin kautta näytti viel että se tiedosto olis siellä. Piti unmounttaa ja mountaa niin lähti sit vasta tiedosto näkyvistä..
Tuo ExpanDrive ei toimi 64-bittisessä. Hurraaa!
Monta juttuu
-
Onko sinulla 64-bittinen Kernel vai miten? http://blog.expandrive.com/2011/02/14/e ... it-kernel/Marbo kirjoitti:Mailia kirjoitti:Joo, olen muistaakseni suosituksen jälkeen kuullut toimimattomuudesta SL:llä. ExpanDrivesta tosin kuulee (Muffelta) hyvää palautetta. Lataa demo ja kokeile. Transmit taitaa myös tehdä samaa, josta en tosin ollut tietoinen kun tein tuon viestin.Marbo kirjoitti:En saa tuota Macfusioni toimimaan sitten niin millään. Itkee koko ajan, että mounttaaminen ei onnistu. Plah!Mailia kirjoitti:Jos haluaa jotain enemmän Finderiin integroitua (verrattuna Cyberduckiin), niin on olemassa myös ExpanDrive (~40 dollaria) tai Macfusion (ilmainen ja niin myös koodi).
Koitin transmittia mutta se ei jotenki toiminu kivasti. Jos serverin päässä poisti tiedoston niin transimitin kautta näytti viel että se tiedosto olis siellä. Piti unmounttaa ja mountaa niin lähti sit vasta tiedosto näkyvistä..
Tuo ExpanDrive ei toimi 64-bittisessä. Hurraaa!
★
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka