Sivu 1/1

Excel-pohdintaa

Lähetetty: 9.2.2018 klo 20.20
Kirjoittaja Ninjo
Morjens

En tiedä mitä funktiota haen eli en ole asiaa googlannut. Mutta teen vuorotyötä ja olen tehnyt oman vuorolistan mistä näen kuukauden työvuorot, se mitä haluan on että yhteen sarakkeeseen tulisi montako työpäivää kuukaudessa on ollut, ja se laskisi sen itestään. Ajattelin että se voisi laskea sen sarakkeista johon tunnit tulee..

Vähän kuvaa kyseisestä taulukosta asian hahmottamiseksi
Screen Shot 2018-02-09 at 20.15.44.png
Screen Shot 2018-02-09 at 20.15.44.png (191.25 KiB) Katsottu 11688 kertaa

Re: Excel pohdintaa

Lähetetty: 9.2.2018 klo 20.34
Kirjoittaja mahlfors
Excelissä on count funktio joka tekee tuon. Count taitaa laskea solut missä on luku ja counta taisi laskea kaiken missä on sisältöä (joku voi korjata jos muistan väärin).

Re: Excel-pohdintaa

Lähetetty: 9.2.2018 klo 21.35
Kirjoittaja Ninjo
Tänks! toihan se toiminto tosiaan oli mitä etin. Koitin Count ja Counta mut sama lopputulos.

Sinänsä outoa kun täppäsin vain kuukauden päivät niin se laski väärin. Kun lisäsin viimesen viikon kokonaan (eli tavallaan päivät jotka ovat seuraavassa kuukaudessa) niin laski sitten oikein. Eli muutama mystinen ja merkityksetön tyhjä solu korjasi asian.

Mut lopputulos kuitenkin ilmeisesti oikein :D