Joopapikku ongelma.
Toimii linux & unix alustoissa, tähän "mäkkyrään kun viritin palvelimet päälle,
niin eipäs toimi = helppivä..!
Tossa nyt on muutakin mukana, muut missä vika...
<form id="uusi" enctype="multipart/form-data" method="post" action="uusi.php" name="formcheck" onKeyUp="highlight(event)" onClick="highlight(event)" onsubmit="return formCheck(this);">
Mikä hassua .. tuo php-koodi piirtää graffat ja hakee tiedostoista muuttujilta arvot ja tulostaa ne oikein, mut ei todellakaan tulosta ko. formissa olevia muuttujia...
Oon muuten yrittänyt "masentaa" gd:tä + muita kilkkeitä muutamillakin eri ohjeilla ja
kääntö hyytyy aina johonkin palikkaan! Onkos joku onnistunut?
En toki tiedä tarviinko kun kerran osaa php:lla veivaa .png-fileen tuohon ruudulle.
_ff_
html form post & php ei toimi ?
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
html form post & php ei toimi ?
Viesti Kirjoittaja funfunk »
-
Re: html form post & php ei toimi ?
Viesti Kirjoittaja juishi »
Vastaamista varmaan helpottaisi jos tuossa nyt olisi ensinnäkin se php-koodi mikä ei toimi niin kuin pitäisi. Myöskin erinäisistä versionumeroista voisi olla jonkinlaista apua.
Mutta itse asiaan... jossain php:n versiossa muuttui tuo formin sisällön käpistely jollain tapaa. Pistä sinne uusi.php:hen vaikka tämmönen luuppi...
Sitten sulla on muuttujat tyyliin $form_kenttä1, $form_kenttä2, jne…
Mutta itse asiaan... jossain php:n versiossa muuttui tuo formin sisällön käpistely jollain tapaa. Pistä sinne uusi.php:hen vaikka tämmönen luuppi...
Koodi: Valitse kaikki
foreach ($HTTP_POST_VARS as $var => $value) {
$$var = $value;
}
mb pro m1
-
juu, en kyllä viitsi tähän postaa 10Kt koodia, mut pari rivii ko. hommasta.
Ja käytän tuohon tuota "class.ezpdf.php" joka piirtää ko. koodista sitten .pdf tiedoston.
"epämääräiset" luvut siis kertovat mihin kohtaan A4:sta "teksti,viiva,kuva piirretään" ja
tuo yksi nummero kertoo fontin koon.
Nämä siis toimivat myös "mäkkyrässä", muutama mallina:
$pdf->addText(25,30,20,"<b>1</b>");
$pdf->addText(490,800,$smalltext,"Numero");
$pdf->addPngFromFile("/Library/WebServer/Documents/logo.png",320,658,222);
Ja sitten kun halutaan postatut, niin ei tee mitään:
$pdf->addText(40,785,14,$sender);
En siis näe tuossa mitään eroa, kuin sen että arvot eivät todellakaan siirry
html fileestä tuonne php tiedostoon. Olen testanut php:n ja Apache:n eri versioita.
Koodi toimii todellakin muilla alustoilla.
Joten jotain "maagista" tässä kyllä on!
_ff_
Ja käytän tuohon tuota "class.ezpdf.php" joka piirtää ko. koodista sitten .pdf tiedoston.
"epämääräiset" luvut siis kertovat mihin kohtaan A4:sta "teksti,viiva,kuva piirretään" ja
tuo yksi nummero kertoo fontin koon.
Nämä siis toimivat myös "mäkkyrässä", muutama mallina:
$pdf->addText(25,30,20,"<b>1</b>");
$pdf->addText(490,800,$smalltext,"Numero");
$pdf->addPngFromFile("/Library/WebServer/Documents/logo.png",320,658,222);
Ja sitten kun halutaan postatut, niin ei tee mitään:
$pdf->addText(40,785,14,$sender);
En siis näe tuossa mitään eroa, kuin sen että arvot eivät todellakaan siirry
html fileestä tuonne php tiedostoon. Olen testanut php:n ja Apache:n eri versioita.
Koodi toimii todellakin muilla alustoilla.
Joten jotain "maagista" tässä kyllä on!
_ff_
-
Viesti Kirjoittaja juishi »
Mitä tulostuu jos laitat seuraavan pätkän sen php-sivun alkuun jolle tuo form lähetetään?
Tuo toimii ainakin itselläni PHP v.4.3.10:ssä.
Tuo toimii ainakin itselläni PHP v.4.3.10:ssä.
foreach ($HTTP_POST_VARS as $var => $value) {
$$var = $value;
echo $var . " = " . $value . "<br/>";
}
mb pro m1
-
juu tattista vaan, ratkais noinkin "vanha / yksinkertainen" juttu ko. ongelman.
vielä täytyy yrittää konverttaa muutamat fontit, heittelee niistä herjaa.
Olen ne aikaisemmin veivannut ttf-formaatistista linuxilla .afm .pfa .pfb tiedostoiksi,
nyt saa sitten selvittää missä vika kun ei pelitä.
_ff_
vielä täytyy yrittää konverttaa muutamat fontit, heittelee niistä herjaa.
Olen ne aikaisemmin veivannut ttf-formaatistista linuxilla .afm .pfa .pfb tiedostoiksi,
nyt saa sitten selvittää missä vika kun ei pelitä.
_ff_
-
Jep, nyt sain GD:n, freetype2:sen + muut "makeiset" asenneltuu..!funfunk kirjoitti:
Oon muuten yrittänyt "masentaa" gd:tä + muita kilkkeitä muutamillakin eri ohjeilla ja
kääntö hyytyy aina johonkin palikkaan! Onkos joku onnistunut?
En toki tiedä tarviinko kun kerran osaa php:lla veivaa .png-fileen tuohon ruudulle.
Näkyy nyt sitten tän "mäkkyrän" httpd:n päällä .tft viivakoodifontit ja sililleen.
Elikkä eikun hommiin.
_ff_
-
Viesti Kirjoittaja mtoivo »
Näin ensisilmäyksellä tuo näyttäisi hyvinkin siltä, että macin php:ssa on register_globals pois päältä. Tietoturvan vuoksi vaihtui php:ssa tuo defaultiksi, ja itse olen ainakin sitä mieltä että se on hyvä. Register_globals siis nimenmukaisesti muuttaa POST, GET, COOKIE ja muiden hashien sisällöt suoraan globaaleiksi muuttujiksi, jolloin niitä on tavallaan helpompi käyttää koodissa. Tämä on myös mahdollistanut helpon koodin "myrkyttämisen" vaikka suoraan URL-riviltä, ja olisi syytä pitää pois päältä. Tuo fiksaus joka tähänkin viestiketjuun on jo postattu, toimii, mutta lienee syytä käsittää myös se, että kyllä ne muuttujat sieltä tulevat, mutta ovat vain asiallisesti POST-hashin sisällä, ja niihin pääsee käsiksi vaikka tyyliin echo $_POST['muuttuja'];
Itse olen onnistunut php:n mäkseen kääntämään melkeinpä vaivatta, GD:tä myöden. Vanhan freetypen (1.3.x) käyttäminen oli ainoa, jossa en onnistunut. Se vaatii linux-puolellakin hieman kikkailua, mutta samat temput eivät täysin os x:ssä toimineet. Tuon vanhemman version haluaisin toimiaan siksi, että uudemmassa en vaan saa ainakaan tiettyjä truetype-fontteja (esim. verdana) toimimaan pikselitarkasti, ts. ilman anti-aliasta. Kyse on jostain applen ja kumppaneiden patenttiasioista tuossa ttf-rendererissä, mutta käännösvaiheessa on mahdollista saada patentteja rikkova freetype2/gd -yhdistelmä aikaisesksi. Ei vaan tunnu toimivan. Jos joku on törmännyt saman asiaan, niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Itse olen onnistunut php:n mäkseen kääntämään melkeinpä vaivatta, GD:tä myöden. Vanhan freetypen (1.3.x) käyttäminen oli ainoa, jossa en onnistunut. Se vaatii linux-puolellakin hieman kikkailua, mutta samat temput eivät täysin os x:ssä toimineet. Tuon vanhemman version haluaisin toimiaan siksi, että uudemmassa en vaan saa ainakaan tiettyjä truetype-fontteja (esim. verdana) toimimaan pikselitarkasti, ts. ilman anti-aliasta. Kyse on jostain applen ja kumppaneiden patenttiasioista tuossa ttf-rendererissä, mutta käännösvaiheessa on mahdollista saada patentteja rikkova freetype2/gd -yhdistelmä aikaisesksi. Ei vaan tunnu toimivan. Jos joku on törmännyt saman asiaan, niin vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
-
Viesti Kirjoittaja natero »
Joku tässä threadissa valistikin siitä että miksi ne register_globalsit on nykyään poissa päältä, ja kannattaa tosiaankin miettiä et laittaako ne päälle. Jos kuitenkin haluaa quick&dirty(tm) ratkaisun niin helpoimmalla pääsee kun käyttää php:n extract:ia.juishi kirjoitti:Koodi: Valitse kaikki
foreach ($HTTP_POST_VARS as $var => $value) { $$var = $value; echo $var . " = " . $value . "<br/>"; }
extract ($_GET);
extract ($_POST);
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Täs mun 5c worth...
/Antero
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka