Webbi, html editori??
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
-
Webbi, html editori??
Viesti Kirjoittaja Pystäri »
Heissan, pitäis saada tietty ilmainen soppeli html editori nettisivuja varten, oisko suosituksia??
Olen kyllä yrittänyt hakea haulla ja monessa paikkaa suositellaan SubThaEdittiä mutta ymmärsin niin ettei se olisikaan enää ilmainen vaan siitä on saatavilla vain 30 päivän traialia jonka jälkeen pitää maksaa??
Olen kyllä yrittänyt hakea haulla ja monessa paikkaa suositellaan SubThaEdittiä mutta ymmärsin niin ettei se olisikaan enää ilmainen vaan siitä on saatavilla vain 30 päivän traialia jonka jälkeen pitää maksaa??
-
-
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Mulla on 2.2 versio SubEthaEdit:stä, ja se toimii ilman maksuja. 2.3 versio uusin ja se vaatii näköjään rekisteröitymisen. En tiedä vaatiiko se rahaa...rekisteröityminen ei välttämättä ole sama asia.
Edit1: Kysyin itse ihan saman kysymyksen entisen Hopeisen Omenan aikaan ja sitä ketjua en taaskaan löydä. "HTML-Editori" oli kuitenkin aihe-kentässä.
Vastaukset olivat kuitenkin
- Taco HTML
- TextEdit > asetukset > Avaa ja tallenna > Älä huomioi HTML-tiedostoja (Silloin e.m. ohjelmalla voi myös editoida HTML:ää).
- SubEthaEdit, johon itse päädyin.
- BBEdit (Toivottavasti kirjoitin oikein)
Edit1: Kysyin itse ihan saman kysymyksen entisen Hopeisen Omenan aikaan ja sitä ketjua en taaskaan löydä. "HTML-Editori" oli kuitenkin aihe-kentässä.
Vastaukset olivat kuitenkin
- Taco HTML
- TextEdit > asetukset > Avaa ja tallenna > Älä huomioi HTML-tiedostoja (Silloin e.m. ohjelmalla voi myös editoida HTML:ää).
- SubEthaEdit, johon itse päädyin.
- BBEdit (Toivottavasti kirjoitin oikein)
-
-
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
http://www.barebones.com/products/textwrangler/
Miksei tuota ikinä mainita missään näissä keskusteluissa?
Ilmainen ja ainakin minun käytössäni ihan riittävä. Löytyy suora ftp-tallennus ja muuta sellaista näppärää.
Miksei tuota ikinä mainita missään näissä keskusteluissa?
Ilmainen ja ainakin minun käytössäni ihan riittävä. Löytyy suora ftp-tallennus ja muuta sellaista näppärää.
-
Viesti Kirjoittaja Pastori »
Mulla on myös mainioita kokemuksia TextWranglerista.
Huvikseni kokeilin joskus Nvu nimistä editoria, vaikutti mainilolta.
http://www.nvu.com/download.html
Huvikseni kokeilin joskus Nvu nimistä editoria, vaikutti mainilolta.
http://www.nvu.com/download.html
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Myös täältä ääni TextWranglerille ja NVU:lle. Jälkimmäinen on oiva oikeiden taulukkojen* teossa, joissa tekstieditoreilla tahtoo kulua aikaa nyhräämiseen (*oikea taulukko = esitetään asioita taulukkomuodossa; väärä taulukko = yritetään epätoivoisesti taittaa taulukkoja käyttäen). TextWranglerissa ei valitettavasti taida olla Tacon tapaista Organize Tags -komentoa, joka sisentää rivit somasti katsomakelpoiseksi.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja nasu »
Eipä mitään, loistava softa tosiaan. Ja muistaakseni lisenssin ostaneet voivat ilmoittaa halukkuutensa betatestaukseen, jolloin uusimman version linkin saa mukavasti suoraan sähköpostiin. skEdit korvasi aikoinaan Dreamweaverin kokonaan, nykyisen Dreamweaver käynnistyy lähinnä jos on tarve tabulaariselle datalle ja taulukoille, niitä kun ei aina viitsi käsin väsätä.Dani kirjoitti:Joskus nämä "itselle oikeat vaihtoehdot" löytyvät vasta pintaa kaivamalla, kiitoksia Nasu! Loistavan tuntuinen softa.
Tämä menee hieman aiheesta jo ohi, mutta jos web-sivuja (XHTML/CSS) enemmänkin duunaa niin Xyle scope ja xScope ovat kummatkin loistavia apureita.
-
Viesti Kirjoittaja vilee »
testing tuota Nvu'ta.
Oldschool on aina oldschool, ja vaikka suosisikin teksti-editoreita, niin mua on ainakin alkanut niin laiskottaa ikuinen HTML'n ja CSS'n kirjoittaminen käsin, että nyt tollanen
*Siittä mistä rima on matalin*![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Oldschool on aina oldschool, ja vaikka suosisikin teksti-editoreita, niin mua on ainakin alkanut niin laiskottaa ikuinen HTML'n ja CSS'n kirjoittaminen käsin, että nyt tollanen
"wysiwygmaalailueditorikikkare?" vois olla meitsin juttu jo nykypäivinä. Sais vaan hiirtä heiluttelemalla tehtyä sivuja, ja jos jaksaa, niin siistis hiukka huonotasosta koodia.Skarsnak kirjoitti:Scripti editori vai wysiwygmaalailueditorikikkare?![]()
Smultron on mielestäni varsin kätevä käsin koodailuun, suosittelen.

*Siittä mistä rima on matalin*
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Hyvä wysiwygmaalailueditorikikkare vois olla Freeway Express tai Pro.
http://www.softpress.com
Hieman vierastan tuota kikkare-sanaa tuossa. Tosiasiassa Freewaylla tekee ihan hyviäkin sivustoja.
Vähän sama kuin PageMaker olis alunperin ollut wysiwygmaalailueditointikikkare kun tosimiehet kirjoitti postarikoodia käsin.
http://www.softpress.com
Hieman vierastan tuota kikkare-sanaa tuossa. Tosiasiassa Freewaylla tekee ihan hyviäkin sivustoja.
Vähän sama kuin PageMaker olis alunperin ollut wysiwygmaalailueditointikikkare kun tosimiehet kirjoitti postarikoodia käsin.
-
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Saako? No, se on väärä kysymys... Siinä on.
skEdit tukee nopsaan laskettuna jotain 32 eri merkistökoodausta, joten ihan taatusti minkään merkkien kanssa ei ole ongelmia. Täytyy vaan tietää millä koodauksella koodi on kirjoitettu, ja sitten käyttää samaa koodausta skEditissä. Siinä File-valikossa on Reopen using Encoding (=pitkä lista).
skEdit tukee nopsaan laskettuna jotain 32 eri merkistökoodausta, joten ihan taatusti minkään merkkien kanssa ei ole ongelmia. Täytyy vaan tietää millä koodauksella koodi on kirjoitettu, ja sitten käyttää samaa koodausta skEditissä. Siinä File-valikossa on Reopen using Encoding (=pitkä lista).
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka