Elikäs mitä on nämä .DS_Store ja muut ._mitälieplaaplaa.tiedostot mitä Mac viljelee joka koneeseen pitkin verkkoa? Sen nyt oon havainnu ainakin et jos on jotaan esim leffaa katsellu mac:issä ja siirtää sen esm johonkin wintööttö koneeseen niin mukana menee ._leffannimi.plaa tiedosto sekä myös jotaan .DS_Storea ?
Ottaa vaan kupoliin kun esim wintöötön ftp softat ei noita piilottele vaan siellä on sitte kaikki tommoset rihkaman suoralta silmältä näkyvissä. Onkos joku helpohko sofantynkä joka poistais moiset.. Vai onko niitten kanssa vaan nyt opittava elämään
"PowerMac Dual G5/1,8GHz | 3Gt | 2x300Gt+4x500Gt+3x250Gt | OS X 10.4.10" (Matotöötöstä purtuun omenaan? Puuceet poltettu!!)
.DS_Store tallentaa sen miten olen kansionäkymän valkannut macilla ja miten olet kuvakkeet mahdollisesti kansioon sijoittanut.
Tosta ._leffanimi.plaa filusta ei ole mitään tietoa. Ei ole itellä tullut vastaan.
Ja kyllä, on olemassa ohjelma, joka pitää huolen että noita ei synny. En nyt sitä muista, mutta eiköhän kohta joku sen tänne pastea.
Sinänsä kiva olisi myös se, että jos microsoft olisi voinut myös säätää oman systeeminsä piilotiedoston pisteellä alkaviksi, kun minun käsitykseni mukaan kaikissa muissa järjestelmissä näin on. Mutta eihän he meistä pienistä.
Tuli just mieleen et voiko joku softa sitten tehdäkkin noot tiedostot leffoihin... pitääkin tutustuu celluloon et tekeekös se noita ._leffannimi tiedostoja..
EDITOIDAANPA : Joo siis cellulolla kun lisää leffaan texstit ni sillon tuleepi tuo ._leffannimi.plaa koska se vissiin laittaa siihen sen tiedon et seuraavaks ku alkaa leffaa kassomaan ni siin on automaagisesti txt:it mukana..
"PowerMac Dual G5/1,8GHz | 3Gt | 2x300Gt+4x500Gt+3x250Gt | OS X 10.4.10" (Matotöötöstä purtuun omenaan? Puuceet poltettu!!)