Tuota... JavaFX markkinointihehkutus kuulostaa kivalta. Periaatteessa miten mä sen oon käsittäny niin tyyliin DirectX9 tms Javalla(?). Mut ei kukkaa sattus tietää miten josko toi OSX:n ympärillä pyöris. XCodessa ei ihan heti ehkä, mut entäs Eclipse?
... Josko nyt olis sellanen platta tarjolla, jolla vois kokeilla omia villejä ideoita suht järkevällä työpanoksella... eikusiis harrastepanoksella...
JavaFX + OSX
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Viesti Kirjoittaja Macpoika »
Eikös OpenGL ole parempi kun se toimii kaikilla alustoilla. Javanhan idea on alustariippumattomuus. Xcodella voi koodata Javaa. En minä kyllä tuosta FXästä tiedä. Mitä se FX tarkoittaa?
"meidän nuorisoliigalainen Macpoika, taituri monessa Mac-meiningissä!" — amanita
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
Unibody MacBook 2.4GHz C2D | Mac OS X Snow Leopard
-
Viesti Kirjoittaja selo »
Käy katsomassa ensiksi vaikka FX:n kehittäjän Chris Oliverin blogisivuja osoitteessa http://blogs.sun.com/chrisoliver/ ja sitten vaikka http://openjfx.org/ niin luulisi pääsevän alkuun. Toimii Macissa kun Chris itse asiaa macilla demosi JavaOnessa.
-
Viesti Kirjoittaja PekkaR »
Tämän oppaan alussa neuvotaan asennus Netbeans:lle, ja muualla mainittiin että Eclipsen menettely "on suurin piirtein sama": https://openjfx.dev.java.net/Getting_St ... avaFX.html
JavaFX käsittääkseni pyörii iloisesti Java 1.5:n tai uudemman päällä, joten ei sitä hyvin vaikeaa voi olla saada toimimaan.
Mikään DirectX-korvike kyseessä ei kyllä ole, vaan ihan (osittaisten) kilpailijoidensa Flashin ja Silverlightin tapaan vain 2D-piirto on tuettua. (DirectDraw-korvike? :p ) 3D:tä voi tietysti yrittää pultata siihen päälle tekemällä kaiken itse, kuten Flashille olen nähnyt ajoittain tehtävän, mutta yleensä sitä ei saa kumminkaan pyörimään riittävän sutjakkaasti. En tiedä osaavatko nuo ottaa grafiikkakorteista mitään hyötyjä irti.
EDIT: JavaFX voisi periaatteessa kutsua Java3D-kirjastoa.
JavaFX käsittääkseni pyörii iloisesti Java 1.5:n tai uudemman päällä, joten ei sitä hyvin vaikeaa voi olla saada toimimaan.
Mikään DirectX-korvike kyseessä ei kyllä ole, vaan ihan (osittaisten) kilpailijoidensa Flashin ja Silverlightin tapaan vain 2D-piirto on tuettua. (DirectDraw-korvike? :p ) 3D:tä voi tietysti yrittää pultata siihen päälle tekemällä kaiken itse, kuten Flashille olen nähnyt ajoittain tehtävän, mutta yleensä sitä ei saa kumminkaan pyörimään riittävän sutjakkaasti. En tiedä osaavatko nuo ottaa grafiikkakorteista mitään hyötyjä irti.
EDIT: JavaFX voisi periaatteessa kutsua Java3D-kirjastoa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka