Kaikki ohjelmoinnin Getting started yhdeltä sivulta
-
Kaikki ohjelmoinnin Getting started yhdeltä sivulta
Viesti Kirjoittaja teroyk »
tälle sivulle en jostain syystä eksy helposti Applen sisäisten linkkien kautta.
http://developer.apple.com/gettingstarted/index.html
Tämän vois vaikka lisätä pysyväksi tänne.
Syy: Otsikon hienosäätöä
-
-
Re: Kaikki ohjelmoinnin Getting started yhdeltä sivulta.
Viesti Kirjoittaja mkko »
Tuokin linkki menisi myös otsikon alle. En muista mistä tallensin kirjanmerkkeihin. Tuo kokoaa mukavan loogisesti Applen ja Cocoa Dev Centralin materiaalin yhdelle sivulle.
-
Viesti Kirjoittaja pete314 »
http://stackoverflow.com/questions/2325 ... ming-blogs
-
Viesti Kirjoittaja Firebay »
-
Viesti Kirjoittaja Ilmari123 »
TextWranglerFirebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Hankala sanoa, kun ei ole tullut käytettyä Mitä toiminnallisuuksia softasta pitäisi löytyä? Monia kieliä tukevia editoreita on useita. Itse koodailen BBEditillä (käytännössä Textwrangler) tai eclipsessä muutamaa projektia.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
Mullakin on eclipse, kun on ilmainen. Tosin kokemustakaan ei ole vielä muista.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-
Viesti Kirjoittaja ioxo »
En ole notepad++ käyttäny, mutta joka unixista tuntuu löytyvän vi/vim, jolla itse ainakin olen pärjännyt vuosikaudet. Löytyy kun avaa Päätteen ja kirjoittaa vi.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-ioxo
-
Viesti Kirjoittaja Firebay »
löysin tarkoitukseeni sopivamman (=helppokäyttöisemmän); textwrangler. appstoresta löyty, iha näpsäkkä ja helppokäyttönenioxo kirjoitti:En ole notepad++ käyttäny, mutta joka unixista tuntuu löytyvän vi/vim, jolla itse ainakin olen pärjännyt vuosikaudet. Löytyy kun avaa Päätteen ja kirjoittaa vi.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-ioxo
-
Viesti Kirjoittaja mikian »
TextWrangler on ehdottomasti yksi parhaimpia ilmaisia editoreja, sitten jos haluaa parempaa loytyy TextMate, mika saattaapi olla talla hetkella ehka yksi suosituimmista koodauseditoreista.(Ja tuohon loytyy Education alennus, nain vinkkina). Mutta TextWranglerilla on hyva aloitella, silla itsekin pitkaan koodaili.Firebay kirjoitti:löysin tarkoitukseeni sopivamman (=helppokäyttöisemmän); textwrangler. appstoresta löyty, iha näpsäkkä ja helppokäyttönenioxo kirjoitti:En ole notepad++ käyttäny, mutta joka unixista tuntuu löytyvän vi/vim, jolla itse ainakin olen pärjännyt vuosikaudet. Löytyy kun avaa Päätteen ja kirjoittaa vi.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-ioxo
-
Viesti Kirjoittaja Stactic »
Hei! Itse olen pärjännyt Sublime Text 2:lla todella hyvin. Ohjelma on periaatteessa maksullinen, mutta voit ladata ohjelman täysversion ilmaiseksi ja ei tarvitse ikinä rekisteröityä, ellet tietenkin halua supportaa ohjelman kehittäjää (Kukapa ei haluaisi!)mikian kirjoitti:TextWrangler on ehdottomasti yksi parhaimpia ilmaisia editoreja, sitten jos haluaa parempaa loytyy TextMate, mika saattaapi olla talla hetkella ehka yksi suosituimmista koodauseditoreista.(Ja tuohon loytyy Education alennus, nain vinkkina). Mutta TextWranglerilla on hyva aloitella, silla itsekin pitkaan koodaili.Firebay kirjoitti:löysin tarkoitukseeni sopivamman (=helppokäyttöisemmän); textwrangler. appstoresta löyty, iha näpsäkkä ja helppokäyttönenioxo kirjoitti:En ole notepad++ käyttäny, mutta joka unixista tuntuu löytyvän vi/vim, jolla itse ainakin olen pärjännyt vuosikaudet. Löytyy kun avaa Päätteen ja kirjoittaa vi.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-ioxo
Macbook Pro 15" Early 2011
Macbook 13" c2d 2005
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Itse käyttelen TextMate:a. Ihan kiva, maksaa tosin.mikian kirjoitti:TextWrangler on ehdottomasti yksi parhaimpia ilmaisia editoreja, sitten jos haluaa parempaa loytyy TextMate, mika saattaapi olla talla hetkella ehka yksi suosituimmista koodauseditoreista.(Ja tuohon loytyy Education alennus, nain vinkkina). Mutta TextWranglerilla on hyva aloitella, silla itsekin pitkaan koodaili.Firebay kirjoitti:löysin tarkoitukseeni sopivamman (=helppokäyttöisemmän); textwrangler. appstoresta löyty, iha näpsäkkä ja helppokäyttönenioxo kirjoitti:En ole notepad++ käyttäny, mutta joka unixista tuntuu löytyvän vi/vim, jolla itse ainakin olen pärjännyt vuosikaudet. Löytyy kun avaa Päätteen ja kirjoittaa vi.Firebay kirjoitti:Toivottavasti en hirveästi mene off topic, mutta mahtaako kukaan tietää jotain koodaus/ohjelmointi sovellusta maceille, joka olisi vastaava kuin notepad++, olen itse käyttänyt sitä windows ympäristössä muttei ohjelmaa liene mahdollista saada mac-koneile..?
-ioxo
Heh, siitä TextMate 2:sta on puhuttu varmaan vuosia, mutta eipä ole tullut ulos. TextMaten kehittäjällä on varmaan burnout tai jotain.
-
Viesti Kirjoittaja henrc »
Netti on myös väärällään tutoriaaleja ja plugin-ohjeita:
Vim Introduction and Tutorial
Vim Tutorial
Vim Wiki
Google Search: "vim tutorial"
Palatakseni takaisin aiheeseen... Omasta näkökulmastani niin harrastelijana, kuin ehkä mahdollisen uran puolesta suosittelen myös tulevia koodareita keskittymään tietoturvalliseen ohjelmointiin pelkän "koodailun" lisäksi. Aihe on alueena vaativa ehkä alkuun, mutta tuohon kannattaa palata viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa työskentelemään verkkopohjaisten sovellusten sekä yksityisyydensuojan ja tietokantaominaisuuksien kanssa.
Mac Dev Library - Secure Coding Guide
-
Viesti Kirjoittaja hfcoder »
Eli päätteessä kirjottaa nano.
Todella helppokäyttöinen, komennot oppii vartissa.
MacBook Pro non-retina mid 2012 2,6Ghz 240GB SSD 16GB ram
Samsung galaxy S3 4g valkoinen.
-
Viesti Kirjoittaja tode67 »
-
Viesti Kirjoittaja suomisaamelaisille »
Näin kolme vuotta myöhemmin ollaan saatu jo Alpha-versioThoth kirjoitti: Itse käyttelen TextMate:a. Ihan kiva, maksaa tosin.
Heh, siitä TextMate 2:sta on puhuttu varmaan vuosia, mutta eipä ole tullut ulos. TextMaten kehittäjällä on varmaan burnout tai jotain.
-
Viesti Kirjoittaja Pelimies85 »
*moderaattorin huomautus*
Pysytään aiheessa, ei mainosteta näin, kiitos
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka