Voisko joku neuo vähän koodauksesta ja niinkun jos aikoo tohdä vaikka pelin niin millaista koodia pitää esm olla...???
juu ja voi opettaa jos jaksaa
Koodauksesta.
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Re: Koodauksesta.
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Aika kevyt aihe.. ja yksinkertainenzomg omg kirjoitti:Voisko joku neuo vähän koodauksesta ja niinkun jos aikoo tohdä vaikka pelin niin millaista koodia pitää esm olla...???
juu ja voi opettaa jos jaksaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Vitsit vitseinä ja palataan oikeaan asiaan: suosittelen poikkeamista paikallisessa kirjastossa. Siellä on paljon alan kirjallisuutta. Vaihtoehtoisesti ujo tunturilintumme Kuukkeli auttaa myös.
Aihe on sen verran laaja että ainakin jotain pientä rajaamista tämän pelin sisällön ja toimintaympäristön osalta pitäisi tehdä. Periaatteessa joku Flash hässäkkä ei ole edes kovin vaikea, mutta jos nollasta lähtee niin kyllä sitäkin saa pari vuotta harrastaa ennen kuin hyvän pelin saa aikaiseksi.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29.6.2007 klo 21.41
-
- Viestit: 351
- Liittynyt: 11.7.2007 klo 22.38
- Paikkakunta: Tapiola
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29.6.2007 klo 21.41
-
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 27.4.2005 klo 20.34
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Travianilla on saksassa käsittääkseni vajaa 200 työntekijää.. Kertoo jotain tuollaisessa pelissä liikkuvan työmäärän suuruus luokastazomg omg kirjoitti:saman tyylinen kuin tämä http://www.travian.fi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Suosittelen lainaamaan kirjastosta flash:ia käsittelevän kirjan. Sillä pääseen alkuun, mutta pelin teon opiskeluun menee kyllä tosiaan aikaa.
Travianin kaltaisen PHP:n systeemin teko ei ole ihan joka pojan heiniä. Jos enemmän kiinnostaa niin pelialaa voi opiskella Suomessakin.
-
- Viestit: 18040
- Liittynyt: 20.2.2004 klo 23.12
- Paikkakunta: Tampere
Re: Koodauksesta.
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Ohjelmoinnin opettelun eka vaihe on ymmärtää mitä ohjelmointi on ja sitten se millaista ajattelutapaa tulee käyttää. Sitten kannattaa alkaa miettimään tietorakenteita ja kontrollirakenteita.zomg omg kirjoitti:Voisko joku neuo vähän koodauksesta ja niinkun jos aikoo tohdä vaikka pelin niin millaista koodia pitää esm olla...???
juu ja voi opettaa jos jaksaa
Sitten aletaan miettimään ohjelmointikieltä. Opetellaan ko. kielen ominaispiirteet yms.
Kun tämä alkaa sujua, niin voi alkaa miettimään jotain ohjelmointiproggista.
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29.6.2007 klo 21.41
-
- Viestit: 2566
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 12.53
- Paikkakunta: Ylivieska
Viesti Kirjoittaja freemem »
http://developer.apple.com/samplecode/P ... index.htmlzomg omg kirjoitti:löytyykö sivua missä olisi esimerkki selainpelin koodista??
-
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Kun homma tuntuu olevan näin paljon hakusessa, on selainpelin tekeminen 100% varmasti aivan liian monimutkainen ja iso projekti ensimmäisenä aloitettavaksi. Kannattaa aloittaa jostain helposta ja pienimuotoisesta, muuten innostus lopahtaa nopeasti.zomg omg kirjoitti:löytyykö sivua missä olisi esimerkki selainpelin koodista??
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Viestit: 2093
- Liittynyt: 14.1.2005 klo 15.16
- Paikkakunta: Oulu
Re: Koodauksesta.
Viesti Kirjoittaja iCook »
Ei kuukkeli ole ujo lintu.Pbman kirjoitti:Aika kevyt aihe.. ja yksinkertainenzomg omg kirjoitti:Voisko joku neuo vähän koodauksesta ja niinkun jos aikoo tohdä vaikka pelin niin millaista koodia pitää esm olla...???
juu ja voi opettaa jos jaksaaKertokaa nyt joku viisaampi että miten toi Doomi on koodattu ja copy-pastetkaa vaikka se koodi tähän
![]()
Vitsit vitseinä ja palataan oikeaan asiaan: suosittelen poikkeamista paikallisessa kirjastossa. Siellä on paljon alan kirjallisuutta. Vaihtoehtoisesti ujo tunturilintumme Kuukkeli auttaa myös.
Aihe on sen verran laaja että ainakin jotain pientä rajaamista tämän pelin sisällön ja toimintaympäristön osalta pitäisi tehdä. Periaatteessa joku Flash hässäkkä ei ole edes kovin vaikea, mutta jos nollasta lähtee niin kyllä sitäkin saa pari vuotta harrastaa ennen kuin hyvän pelin saa aikaiseksi.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit