Nettijuttujen perusteella olisi universaalibinääri eli pyörisi natiivisti Apple siliconilla. Asennus massiiviset 140 GB eli jos koneessa olisi vain 256 GB SSD niin tekisi tiukkaa. Tämän myötä vihdoinkin oman koneen levytilan käyttö kipusi yli 512 GB:n joten mieltä lämmittää ainakin se, ettei investointi 1TB SSD:hen mennyt hukkaan.
Baldur’s Gate 3
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
Baldur’s Gate 3
Oho, minulle yllättäen tupsahti eilen Steamiin. Poika oli jo aiemmin ostanut ja pelailee pc:llä. Pääsenpä kokeilemaan miten nykyiset AAA-pelit pyörii M2 MBA:lla (16 GB). En tiedä ymmärtääkö tällainen vanhus itse pelistä mitään kun en koskaan ole d&d:tä harrastanut.
Nettijuttujen perusteella olisi universaalibinääri eli pyörisi natiivisti Apple siliconilla. Asennus massiiviset 140 GB eli jos koneessa olisi vain 256 GB SSD niin tekisi tiukkaa. Tämän myötä vihdoinkin oman koneen levytilan käyttö kipusi yli 512 GB:n joten mieltä lämmittää ainakin se, ettei investointi 1TB SSD:hen mennyt hukkaan.
Re: Baldur’s Gate 3
Ainakin ihan alku näyttää pyörivän sujuvasti. Auto detect laittoi grafiikka-asetukset medium-tasolle, jotka ainakin minulle ei-kultasilmälle näyttää tosi hyviltä. Pidemmälle edetessä kuulemma tulee paljon raskaampaa vääntöä, joten tämän perusteella ei vielä voine sanoa mitään. MBA:n omalla näytöllä pelaan jolla saa 60 fps.
Koneen pohja käy aika lämpimäksi joten saa nähdä missä vaiheessa alkaa throttlaamaan. Puolen tunnin sessio veti akun 100%->85%.
Koneen pohja käy aika lämpimäksi joten saa nähdä missä vaiheessa alkaa throttlaamaan. Puolen tunnin sessio veti akun 100%->85%.
Aika kova jos Air pyörittää tuota medium-asetuksilla. Mitäköhän tapahtuu sitten kun ruutu on täynnä liikkuvia hahmoja ja niiden taikoja ja mäiskintää? Voi olla että alkaa takkuamaan medium-asetuksilla. Tai sitten ei. Tykkäsin joskus kovasti ensimmäsestä Baldur's Gatesta. Kakkososaa en ole pelannut, enkä tämän hetkisellä koneellaani miitä todenäkösemmin tuota kolmostakaan.
Pientä päivitystä. Act 1 olen päässyt loppuun eikä vielä ole päässyt tahmaamaan pahasti kuin kerran kun vahingossa räjäytin yhden luolan sisällä olleen massiivisen myrkkykaasupilven. Se vetäisi koko ruudun täyteen räjähdysefektejä ja frame rate taisi tippua 1 fps pintaan, aikamoista nykimistä oli noiden posahtelujen ajan.
Muuten ollut koko ajan oikein pelattavalla tasolla. Tosin en oikein ymmärrä miksi tällaisessa periaatteessa vuoropohjaisessa pelissä frame rate olisikaan kovin merkittävää muuta kuin silmäkarkin muodossa. Kultasilmillä varmaan sitten eri preferenssit.
Aika hyvä peli ja tarinaa riittää. Itse en yleensä jaksa pelien tarinoista välittää mutta tässä se on aika hyvä ja mielenkiintoinen.
Muuten ollut koko ajan oikein pelattavalla tasolla. Tosin en oikein ymmärrä miksi tällaisessa periaatteessa vuoropohjaisessa pelissä frame rate olisikaan kovin merkittävää muuta kuin silmäkarkin muodossa. Kultasilmillä varmaan sitten eri preferenssit.
Aika hyvä peli ja tarinaa riittää. Itse en yleensä jaksa pelien tarinoista välittää mutta tässä se on aika hyvä ja mielenkiintoinen.
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka