Applen omaa Game Porting Toolkitiä en ole vielä testannut, mutta aloin sitä tässä virittelemään. Hakkasin hyvän tovin päätäni seinään ja ajattelin jakaa tässä pikku vinkin, jos tästä olisi jollekin hyötyä.
Mulla on brew ja Xcoden Command Line Toolsit ollut asennettuna jo hyvän tovin ja seurasin näitä kahta ohjetta:
https://www.outcoldman.com/en/archive/2 ... -on-macos/
https://www.reddit.com/r/macgaming/comm ... kit_guide/
Törmäsin kuitenkin aina game-porting-toolkit-compilerin asennuksessa mystiseen cmake:n virheilmoitukseen, kunnes kaikenlaista kokeiltuani lopulta tajusin, että mulla ei ole itse Xcodea koneella vaikka noi command line toolsit löytyykin. Joten asensin Xcoden ja kas - nyt lähti tuo compiler ja itse toolkit asentumaan.
Xcoden mukana tulee siis oma cmake ja asennuksen jälkeen brew käyttää sitä. Polun voi tarkistaa komennolla xcode-select -p ja jos se osoittaa Xcoden alle polkuun /Applications/Xcode.app/Contents/Developer niin tämä auttoi minulla tästä yhdestä stepistä eteenpäin.
Battle.net launcherin asennus tulee olemaan oma taistelunsa, ehkä siitä lisää myöhemmin
![Hymy :)](./images/smilies/icon_smile.gif)