Olen kokeillut Macilla pelaamista natiiveilla peleillä ja porttauksilla. Olen testannut wine:a sellaisenaan, Porting Kitiä, CrossOveria, Whiskyä.. Erilaisia toteutuksia erilaisin lopputuloksin ajaa Windows-natiiveja pelejä Macilla. Homman tekee vielä astetta vaativammaksi Arm-pohjaiset Macit, Intel-pohjaisiin on samat softat, mutta hiukka eri kuviot kuitenkin kun on jaettu arkkitehtuuri pelien kanssa.
Applen omaa Game Porting Toolkitiä en ole vielä testannut, mutta aloin sitä tässä virittelemään. Hakkasin hyvän tovin päätäni seinään ja ajattelin jakaa tässä pikku vinkin, jos tästä olisi jollekin hyötyä.
Mulla on brew ja Xcoden Command Line Toolsit ollut asennettuna jo hyvän tovin ja seurasin näitä kahta ohjetta:
https://www.outcoldman.com/en/archive/2 ... -on-macos/
https://www.reddit.com/r/macgaming/comm ... kit_guide/
Törmäsin kuitenkin aina game-porting-toolkit-compilerin asennuksessa mystiseen cmake:n virheilmoitukseen, kunnes kaikenlaista kokeiltuani lopulta tajusin, että mulla ei ole itse Xcodea koneella vaikka noi command line toolsit löytyykin. Joten asensin Xcoden ja kas - nyt lähti tuo compiler ja itse toolkit asentumaan.
Xcoden mukana tulee siis oma cmake ja asennuksen jälkeen brew käyttää sitä. Polun voi tarkistaa komennolla xcode-select -p ja jos se osoittaa Xcoden alle polkuun /Applications/Xcode.app/Contents/Developer niin tämä auttoi minulla tästä yhdestä stepistä eteenpäin.
Battle.net launcherin asennus tulee olemaan oma taistelunsa, ehkä siitä lisää myöhemmin
Game Porting Toolkit ARM-arkkitehtuurissa
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
Game Porting Toolkit ARM-arkkitehtuurissa
iMac 5K 2019 | Air 13" M1 | Pro 16" M1 Max | iP 13 Pro Max | AirPods Pro 2.Gen | FTTH-netti
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
http://www.youtube.com/watch?v=5GZcCLfeH28
-
Re: Game Porting Toolkit ARM-arkkitehtuurissa
Viesti Kirjoittaja jopo-kissa »
Eikös Whisky ole suoraan wrapperi GPTK:n ajamiseen, tehden tuosta kuvailemastasi työvirrasta turhan monimutkaisen?
"GPTK and Whisky are literally the same thing. Whisky is just a GUI for GPTK and bundles a pre-built Wine environment so you don't have to spend time compiling all the stuff. In terms of functionality and performance, there isn't any difference."
Tosin hyvä tietenkin kuulla, jos jostain syystä ei olisi saatavilla näitä elämää helpottavia wrappereita, että miten homma tehdään ns. alusta asti itse. Itse en kyllä rehellisesti sanottuna osaa konffata edes Wineä toimimaan oikein, olen käyttänyt vähintäänkin WineBottleria sen kanssa. Aina voisi opetella vähän enemmän ja lukea dokumentaatiota.
"GPTK and Whisky are literally the same thing. Whisky is just a GUI for GPTK and bundles a pre-built Wine environment so you don't have to spend time compiling all the stuff. In terms of functionality and performance, there isn't any difference."
Tosin hyvä tietenkin kuulla, jos jostain syystä ei olisi saatavilla näitä elämää helpottavia wrappereita, että miten homma tehdään ns. alusta asti itse. Itse en kyllä rehellisesti sanottuna osaa konffata edes Wineä toimimaan oikein, olen käyttänyt vähintäänkin WineBottleria sen kanssa. Aina voisi opetella vähän enemmän ja lukea dokumentaatiota.
Macbook Pro 14" M1 Pro / iPhone 16 Pro
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka