Sama kone alla täälläkin, mutta melkoisen takkuilevaa on ollut. Latausajat on järkyttävän pitkiä, fps matala ja nyt uuden päivityksen jälkeen on ollu tekstuuriongelmia: hahmojen tekstuurit muuttuneet harmaiksi, eikä grafiikka-asetukset vaikuta asiaan. Lisäksi yhteys serveriin usein katkeaa ladatessa. Niin ja mikrofoni ei toimi. Eli jotain pientä on ainakin täällä.
Asensin TF2:n uudestaan siinä toivossa että se auttaisi ongelmiin, mutta mikään ylläolevista ongelmista ei poistunut. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja/tai korjausvinkkejä?
Sama kone alla täälläkin, mutta melkoisen takkuilevaa on ollut. Latausajat on järkyttävän pitkiä, fps matala ja nyt uuden päivityksen jälkeen on ollu tekstuuriongelmia: hahmojen tekstuurit muuttuneet harmaiksi, eikä grafiikka-asetukset vaikuta asiaan. Lisäksi yhteys serveriin usein katkeaa ladatessa. Niin ja mikrofoni ei toimi. Eli jotain pientä on ainakin täällä.
Asensin TF2:n uudestaan siinä toivossa että se auttaisi ongelmiin, mutta mikään ylläolevista ongelmista ei poistunut. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja/tai korjausvinkkejä?
Kuulostaa kyllä aika oudolta, itselläni 10.6.4 päivityksen jälkeen on alkanut "hyppimään" kuva kun liikkuu Source peleissä.
Mutta sinun kannattaa hakeutua tuonne steamin foorumille, josko sieltä löytyisi apua.
KöpiM kirjoitti:
Kuulostaa kyllä aika oudolta, itselläni 10.6.4 päivityksen jälkeen on alkanut "hyppimään" kuva kun liikkuu Source peleissä.
Oudolta se myös tuntuu. Saa miettimään että oisko koko järjestelmän uudelleenasentamisesta tai muusta sellaisesta apua, jos kerran samalla laitteistolla muilla toimii. Tiedä häntä. Tuollasta hyppisvikaa tuntuu olevan liikkeellä. Kokeile laittaa vsync päälle ja/tai laita launch optionsiin "+gl_bufmode 1". Saattaa auttaa.
KöpiM kirjoitti:
Mutta sinun kannattaa hakeutua tuonne steamin foorumille, josko sieltä löytyisi apua.
Olenkin siellä jo kysellyt ja lueskellut, kyllä siellä tuntus ihmisillä ongelmia olevan. Ei kai auta muu kuin jatkaa tarkkailua ja toivoa että viimestään ne päivitetyt Nvidia-ajurit joskus tulevaisuudessa auttais asiaan.
KöpiM kirjoitti:
Oudolta se myös tuntuu. Saa miettimään että oisko koko järjestelmän uudelleenasentamisesta tai muusta sellaisesta apua, jos kerran samalla laitteistolla muilla toimii. Tiedä häntä. Tuollasta hyppisvikaa tuntuu olevan liikkeellä. Kokeile laittaa vsync päälle ja/tai laita launch optionsiin "+gl_bufmode 1". Saattaa auttaa.
No joo, tuo gl_buffmode 1 jutun bongasin myös sieltä steamin foorumilta ja kyllähän se auttoi jonkin verran. Tuota vsynciä en kylläkään ole vielä kokeillut.
Tiedä sitten onko Valvella vai Applella ongelmia ja kenen tulisi asialle jotain tehdä, mutta onhan tämä koko 10.6.4 päivitys ja siihen liittyvät ongelmat Valven pelien kanssa melko kiusallista Steamin kannalta. Juuri kun saadaan mahtavaa sisältöä maccikoneille niin alkavat ongelmat
Tuo taisi tulla jopa ponnahdusikkunana Steamiin kirjautuessa jossain vaiheessa. Ongelmia oli itselläni ja forumeiden perusteella muillakin jo ennen 10.6.4-päivitystäkin. Enpä taida ruveta päivitystä poistamaan. Taitaa yhtälössä olla niin monta muuttujaa, että ongelmien poistamisessa voi mennä hetki.
KöpiM kirjoitti:
Tiedä sitten onko Valvella vai Applella ongelmia ja kenen tulisi asialle jotain tehdä, mutta onhan tämä koko 10.6.4 päivitys ja siihen liittyvät ongelmat Valven pelien kanssa melko kiusallista Steamin kannalta. Juuri kun saadaan mahtavaa sisältöä maccikoneille niin alkavat ongelmat
Sanopa muuta. Nvidialla on vielä kolmas lusikka sopassa. Ne olikin jo jollekin näyttikselle julkaisseet uusittuja ajureita (taisi Steamin forumeilla siitäkin joku keskustelu olla).
Noniin nyt tuli CS:S Steamiin, on tätä odotettukin. Kustantaa nyt alennuksessa vajaa 7€, normaali hinta taisi olla sen 20€. Perhanan paljon ruuhkaa (yllätys sinänsä) kun sai jonkun vartin naputella että rupesi lataamaan (valitti servereiden kapasiteetin puutetta) ja nyt valuu etanamaislla tahdilla kovalevylle. Jospa se aamulla olisi jo saanut ladattua
Euno kirjoitti:(valitti servereiden kapasiteetin puutetta) ja nyt valuu etanamaislla tahdilla kovalevylle. Jospa se aamulla olisi jo saanut ladattua
Kokeilitkos vaihtaa asetuksista serveriä? Sieltähän voi valita niitä maan mukaan. Itse latailin muutaman pelin pari viikkoa sitten Windowsin puolella ja välillä Finland-serveri oli nopein, välillä taas Sweden jne. Koskaan ei kuitenkaan tullut koko kaistan täydeltä (Welho 200M), vaan johonkin 5-6 MB/s se aina jäi..
Viimeksi muokannut Pertti120, 24.6.2010 klo 0.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pertti120 kirjoitti:Kokeilitkos vaihtaa asetuksista serveriä? Sieltähän voi valita niitä maan mukaan. Itse latailin muutaman pelin pari viikkoa sitten Windowsin puolella ja välillä Finland-serveri oli nopein, välillä taas Sweden jne. Koskaan ei kuitenkaan tullut koko kaistan täydeltä (Welho 200M), vaan johonkin 5-6 MB/s se aina jäi..
Ooh tätä en tiennytkään ennen. Oli tosiaan ruotsin serveri käytössä, vaihtelin sitä tuossa vähäsen mutta eipä se tainnut auttaa Olihan tämä kyllä odotettavissa että Sourcen julkaisussa on linjat kovilla, eipä siinä muu auta kuin kärsiä odottelu.
Nyt alkaa nyppimään. Mitä mä teen väärin? Mulla on kaksi konetta, ekan kerran kun pelasin Portalin läpi, toinen koneeni ei tajunnut että olin pelin läpäissyt. Nyt pelasin tällä toisella koneella uudelleen läpi ja peli yhtäkkiä unohti että olen kirjautuneena sisään. Aloitin alusta ja kas kummaa, peli oli taas unohtanut että olin päässyt jo läpi. Tämä näkyy siinä että Heartbreaker-achievement ei ikinä tahdo tallentua. Muutenkin peli bugasi. Kaksi laatikkoa oli nappien päällä, valot näyttivät ok, mutta ovi pysyi suljettuna. Lisäksi kuljin hissin ovien läpi.
Edit: Okei nyt uudelleen läpi samalla koneella. Kirjautuminen säilyi, kakkuetusivu näkyvissä ja achievementlistassa Hearbreaker ei ole saavutettu. Ihanaa. Onko tässä myös syy miksi en pääse kokeilemaan Transmission Received achievementiä?
Viimeksi muokannut Lucy, 24.6.2010 klo 3.42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"The Enrichment Center once again reminds you that Android Hell is a real place where you will be sent at the first sign of defiance."
Lucy kirjoitti:Nyt alkaa nyppimään. Mitä mä teen väärin? Mulla on kaksi konetta, ekan kerran kun pelasin Portalin läpi, toinen koneeni ei tajunnut että olin pelin läpäissyt. Nyt pelasin tällä toisella koneella uudelleen läpi ja peli yhtäkkiä unohti että olen kirjautuneena sisään. Aloitin alusta ja kas kummaa, peli oli taas unohtanut että olin päässyt jo läpi. Tämä näkyy siinä että Heartbreaker-achievement ei ikinä tahdo tallentua. Muutenkin peli bugasi. Kaksi laatikkoa oli nappien päällä, valot näyttivät ok, mutta ovi pysyi suljettuna. Lisäksi kuljin hissin ovien läpi.
Edit: Okei nyt uudelleen läpi samalla koneella. Kirjautuminen säilyi, kakkuetusivu näkyvissä ja achievementlistassa Hearbreaker ei ole saavutettu. Ihanaa. Onko tässä myös syy miksi en pääse kokeilemaan Transmission Received achievementiä?
Tuossa Steamin pilvisynkronoissahan on tunnetusti häikkää aina välillä ja varsinkin noiden saavutusten osalta. Tämä on melkoisen harmittavaa varsinkin jos on läpäissyt jonkun vaikean saavutuksen
Lueskeltuani Steamin foorumia, tulin siihen johtopäätökseen että huonolla tuurilla käy niinkuin sinulle on käynyt. Itsellänikin on Portalin saavutuksista osa läpäisemättä vaikka olenkin ne kertaalleen jo läpäissyt. Myöskin tallennukset häviävät bittiavaruuteen juurikin tuon pilvitallenussysteemin takia silloin tällöin.
Imac 20" - Intel Duol 2,66 - 2GB DDR2 - HD2600PRO ja mac OS X versio 10.5.8 ja counter strike source diaesityksenä 10-20 fps asetuksen kaikki minimis! mistä johtuu?
nerox kirjoitti:Imac 20" - Intel Duol 2,66 - 2GB DDR2 - HD2600PRO ja mac OS X versio 10.5.8 ja counter strike source diaesityksenä 10-20 fps asetuksen kaikki minimis! mistä johtuu?
Näytönohjaimesta? 10.6.4:sesta? Latailen juuri itse ja koitan sigun koneella ja 10.6.4:sella miten pyörii.
Ponke kirjoitti:Huonommin toi kynttä pyörii macilla, kuin wintoosalla. Voiko tuohon jotkut päivitykset auttaa tulevaisuudessa?
Jos Apple ottaa pään takapuoli ja vääntää suorituskykyiset OpenGL-ajurit. Suorituskyky on _huomattavasti_ alhaisempi kuin Windowsin puolella, ja se on vain Applen vika. Se kun ilmeisesti vastaa OpenGL-puolesta - ei ATI tai NVIDIA.
frankh kirjoitti:1920x1200 kaikki mediumilla toimi enemmän kuin hyvin, high asetuksia en viellä ehtinyt kokeilemaan mutta hyvältähän se näytti jo noillakin.
Aijaa? Itsellä 17" MBP 2.66/4gb/9600GT ja 1920x1200 ei pyörinyt ollenkaan hyvin, varsinkaan medium asetuksilla. Mitäs sulla on FPS tuolla resoluutiolla ja noilla asetuksilla pelatessa? Näet sen pelissä enabloimalla developer consolen (en tiedä onko pakko tehdä toi) ja painamalla pelin aikana § ja komennoksi net_graph 1
Itse sain pelattavan 60fps vasta kun tiputin reson 1280x800.
Tekeekö kellään sellasta et netti kaatuu aina kun käynnistää Sourcen eli kun oon menossa serverille niin sammuu netti yhteys vaikka Wlan kyllä on yhdistettynä ja samaan aikaan toisella koneella toimii netti ihan normaalisti. Sit kestää semmonen 10-15min ja alkaa taas toimiin mutta hirveen rukaamisen jälkeen vasta pääsee pelaan.
olpo kirjoitti:Tekeekö kellään sellasta et netti kaatuu aina kun käynnistää Sourcen eli kun oon menossa serverille niin sammuu netti yhteys vaikka Wlan kyllä on yhdistettynä ja samaan aikaan toisella koneella toimii netti ihan normaalisti. Sit kestää semmonen 10-15min ja alkaa taas toimiin mutta hirveen rukaamisen jälkeen vasta pääsee pelaan.
Jos tarkoitat CS: Sourcea niin ei ainakaan mulla tehnyt noin. Tosin välillä katkeilee yhteydet niille servuille joissa pelaa, mutta se on melko normaalia ja samantien vaan yhdistää uudelleen mutta varsinainen Internet-yhteys ei katkea.
Viimeksi muokannut KöpiM, 5.7.2010 klo 13.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olpo kirjoitti:Tekeekö kellään sellasta et netti kaatuu aina kun käynnistää Sourcen eli kun oon menossa serverille niin sammuu netti yhteys vaikka Wlan kyllä on yhdistettynä ja samaan aikaan toisella koneella toimii netti ihan normaalisti. Sit kestää semmonen 10-15min ja alkaa taas toimiin mutta hirveen rukaamisen jälkeen vasta pääsee pelaan.
Jos tarkoitat CS: Sourcea niin ei ainakaan mulla tehnyt noin. Tosin välillä katkeilee yhteydet niille servuille joissa pelaa, mutta se on melko normaalia ja samantien vaan yhdistää uudelleen mutta varsinainen Internet-yhteys ei katkea.
joo no sehän tässä hullua onkin kun koko netti katuu mulla. Nyt ei oo sitä pariin kertaan tehny mutta hidastelee kumminkin ihan hulluna.