Tiedoksi vaan muille, Apple Storessa myytävä Battlechest (siis WC3 ja Frozen Throne lisäri) on muuten ihan nätti pakkaus, mutta itse WC3 näyttäisi olevan tuhdisti pelkkä PC pelin levy. Levyllä ei ole mitään installeria, ei .app filuja ja se näkyy perus ISO 9660 levynä disk utilityssä. Frozen Thronessa sen sijaan on mac os X file system formaattina, se lyö nätin pikku finder ikkunan esiin levyn ollessa asemassa kustomoituine logoineen yms.
WC3 näyttää macissa siltä, kuin iskisit minkä tahansa PC pelin levyn sisään koneeseen. Ilmeisesti sama vaiva on koko battlechest-hässäkässä tai ainakin osassa, jengi on tuota palautellut ja saanut aina samat vaivat takaisin.
Ei kellään sattuisi olemaan tuota WC3:n installeria tai tietoa onnistuuko installointi edes jos saan tuon käsiini? Apple storelle tuota on turha lähettää ja Blizzardilta odottelen vastausta, mutta en ainakaan näkisi, että tuo WC3 tuolta levyltä mitenkään maagisesti installoituisi. Blizzardille taas pitää lähetellä jotain 10$ seteleitä ja levy jos sitä haluaa vaihtaa mikä kuulostaa vähintäänkin vittumaiselta touhulta :-P
Warcraft III battlechest pc-only :P
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Warcraft III battlechest pc-only :P
Viesti Kirjoittaja Reko »
-
Re: Warcraft III battlechest pc-only :P
Viesti Kirjoittaja kuma »
Eiköhän se ole AppleStoren ongelma. Kertovat sivuillaan tuosta pelipaketista:
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onnea taisteluihin! (Niin WC:n kuin AS:nkin kanssa, LOL)
Eli postimyyntijuttujenkin mukaan tuotteen pitäisi olla sitä, mitä luvataan. Ja tietty sekin pikku seikka, että AppleStoren voisi jopa odottaa tarjoavan Apple-yhteensopivaa tavaraaAppleStore kirjoitti:System requirements:
• Mac OS X v.10.1.3 or higher recommended (or Mac OS 9.0 or higher)
• 400 MHz G3
• 128MB of RAM
• 16MB 3D video card
• 1.3 GB HD space
• CD-ROM drive
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onnea taisteluihin! (Niin WC:n kuin AS:nkin kanssa, LOL)
Koodi: Valitse kaikki
kuma
-
Joop, ilmeisesti tuo ongelma on aika maailmanlaajuinen kaikille maccikäyttäjille jotka battlechestin ovat hommanneet. Ihan yksittäin myyty WC3 toimii kyllä, tuo chestiversio on vaan paska.
Sinällään mulla ei oo ihmeempiä haluja periä rahoja takaisin tai yhtään mitään Apple storelta, jos tuon saisi vaihdettua toimivaan versioon tai jos jollain olisi jotain tietoa toimivasta disk image torrentista niin sekin kävisi. Ainoahan mikä tässä uupuu on se itse installeri.
Pistin Vivendille/Blizzardille postia asian suhteen ja kyselin mitä meinaavat tehdä.
Sinällään mulla ei oo ihmeempiä haluja periä rahoja takaisin tai yhtään mitään Apple storelta, jos tuon saisi vaihdettua toimivaan versioon tai jos jollain olisi jotain tietoa toimivasta disk image torrentista niin sekin kävisi. Ainoahan mikä tässä uupuu on se itse installeri.
Pistin Vivendille/Blizzardille postia asian suhteen ja kyselin mitä meinaavat tehdä.
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Ostin itse Battlechestin jostain peliliikkeestä Suomesta ja kaikki pelittää ihan hyvin.
Joshua.
PS. Maksoin vähän yli 30€ uutena
Joshua.
PS. Maksoin vähän yli 30€ uutena
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
-
Ok, mielenkiintoista
Tiedä sitten onko noita erilaisia, jengi puhui, että joku paketointi missä on joku kultaleimahässäkkä kannessa olisi niitä jotka on paskana, mutta luulisi, että noita battlechestejä on tasan se yksi versio ellei WoWin kunniaksi ole rellattu jotain muuta.
Mahtaako olla mitään mahdollisuutta, että saisit sen WC3:n installerin johonkin jakoon? Foorumeilla on porukka puhunut, että se itse play disc toimii kyllä jos peli on vaan installoitu jotenkin.
Toisaalta noista macin installointisoftista en tiedä niin paljoa, joten tiedä sitten auttaako tuo pelkkä installerin omistaminen mitään ;-)

Mahtaako olla mitään mahdollisuutta, että saisit sen WC3:n installerin johonkin jakoon? Foorumeilla on porukka puhunut, että se itse play disc toimii kyllä jos peli on vaan installoitu jotenkin.
Toisaalta noista macin installointisoftista en tiedä niin paljoa, joten tiedä sitten auttaako tuo pelkkä installerin omistaminen mitään ;-)
-
Viesti Kirjoittaja Brutal »
Joop, mulla on tossa syksyllä hankittu wc3 battlechest. Toimaa hyvin. Levyt on kylläkin kaverilla lainassa..
-
Viesti Kirjoittaja bryan »
Onkos löytybyt ongelmaan ratkaisua? Itse yritän seuraavaksi asentaa peliä demon installerillä. laitan infoa jos onnistuu. (sormet ristissä koettelen)
-
Joo eli hommalle tuli sinällään hyvä loppu, että forwardoin Blizulta tulleen postin (jossa tyypit tiedosti ongelman ja käski ottaa yhteyttä kauppiaakseen) Applestorelle josta sitten mukava täti laittoin pikapikaa tulemaan Warcraft III:n mac-peliversion (siis käytännössä vaan tuo warcraft III ilman expansionia) eikä sen kummempia pyydellyt.
Sitten tietty kävi sellanenkin juttu, että duunikaverilla istui tuo vastaava Warcraft III koneensa päällä ja sehän oli PC/MAC joten otin sen sitten lainaan ja asensin siitä. Tuota olisi voinut ehkä tutkia jo aikaisemmin, mutta eipä tullut mieleen, että pelialan firmassa olisi itseasiassa pelejä! :-D Ens viikolla varmaan saapuu tuo applen paketti jonka voisi periaatteessa myydä kun siinä on käyttämätön battle.net koodikin.
Sitten tietty kävi sellanenkin juttu, että duunikaverilla istui tuo vastaava Warcraft III koneensa päällä ja sehän oli PC/MAC joten otin sen sitten lainaan ja asensin siitä. Tuota olisi voinut ehkä tutkia jo aikaisemmin, mutta eipä tullut mieleen, että pelialan firmassa olisi itseasiassa pelejä! :-D Ens viikolla varmaan saapuu tuo applen paketti jonka voisi periaatteessa myydä kun siinä on käyttämätön battle.net koodikin.
-
Viesti Kirjoittaja Dh@ »
[:S]
Ei muuten tunnu olevan pelkästään Battlechestin ongelma, juuri ostin verkkokaupasta erillispakkaukset Warcraft III ja Frozen Throne lisälevyn ja tämä sama ongelma on siinäkin eli Mac binäärit uupuvat tuosta perusosan levyltä. hitsinpitsi mulla on jo kerran aiemmin ollut mac binäärit ja levyt mutta olin ne jo onnistunut hukkaamaan ja menin nyt ostamaan nuo WoWin kunniaksi uusiksi ja nimenomaan olis ollut kova halu pelailla uudella Powerbookillani, mutta ei taida onnistua. Eli ei sitä mistään sais imutettua sitä Mac Asennuslevyä noita cd-keyitä olis kyllä. Ei kait auta muu kuin koettaa huomenna viedä paketti takaisin verkkokauppaan ja alkaa selvittelmään että muuten hyvä Pc/Mac paketti mac-versio vain puuttuu
[:@]
Ei muuten tunnu olevan pelkästään Battlechestin ongelma, juuri ostin verkkokaupasta erillispakkaukset Warcraft III ja Frozen Throne lisälevyn ja tämä sama ongelma on siinäkin eli Mac binäärit uupuvat tuosta perusosan levyltä. hitsinpitsi mulla on jo kerran aiemmin ollut mac binäärit ja levyt mutta olin ne jo onnistunut hukkaamaan ja menin nyt ostamaan nuo WoWin kunniaksi uusiksi ja nimenomaan olis ollut kova halu pelailla uudella Powerbookillani, mutta ei taida onnistua. Eli ei sitä mistään sais imutettua sitä Mac Asennuslevyä noita cd-keyitä olis kyllä. Ei kait auta muu kuin koettaa huomenna viedä paketti takaisin verkkokauppaan ja alkaa selvittelmään että muuten hyvä Pc/Mac paketti mac-versio vain puuttuu
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
Joop, soittelivat tuossa eilen vielä perään suomalaiselta maahantuojalta (panvision nykyään jollain eri nimellä tai toisen lafkan alla) ja tiedostivat myös, että tuo battlechest ongelma on todellinen. Olivat sitä par'aikaa selvittämässä ja soittivat vaan kysyäkseen onko se enää ongelma.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Warcraftista puheen ollen, pyöriikö kunnolla uudella 1.2GHz iBookilla?
Kysyn, koska joskus ikuisuus sitten yritin pyörittää sitä suurinpiirtein samanvauhtisella pöytä-PC:llä (sekä prossu että näytönohjain) ja tehot loppuivat kesken. Juuri silloin kun suurinta klikkausnopeutta tarvittaisiin, eli keskellä isointa tappelua. Ja grafiikka-asetukset toki väänsin minimiin ennen kokeilua. Ei hyvä. Jos pelaan WC:n tyyppistä peliä, niin sitten pelaan voittaakseni, läginen peli on yhtä paha kuin ei peliä ollenkaan.
Kysyn, koska joskus ikuisuus sitten yritin pyörittää sitä suurinpiirtein samanvauhtisella pöytä-PC:llä (sekä prossu että näytönohjain) ja tehot loppuivat kesken. Juuri silloin kun suurinta klikkausnopeutta tarvittaisiin, eli keskellä isointa tappelua. Ja grafiikka-asetukset toki väänsin minimiin ennen kokeilua. Ei hyvä. Jos pelaan WC:n tyyppistä peliä, niin sitten pelaan voittaakseni, läginen peli on yhtä paha kuin ei peliä ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja MacinJosh »
Minun 1.2Ghz iBookilla 768MB muistin kans pelaa täysillä asetuksilla tosi hyvin mutta alkaa pätkiin hieman kun on paljon äxöniä ruudulla. En pelaa muulla kuin täysillä ja toimii loistavasti. Pelasin Reign of Chaosin ja Frozen Thronen läpi ilman ongelmia. Netissäkin pyörii hyvin.
Joshua.
Joshua.
Mac Pro 5,1 - iPhone SE - iPad Air 2
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka