Olen harrastuksena kasannut otsikon nimistä peliä, porttasin sen nyt ompulle ja ruuvasin siitä .dmg paketin. tarttis saada feedbackkiä miten se skulaa eri mäkeillä. Se on aika raakile vielä, mukana on tutorial kenttä ja avaruusasema missä voi pätkiä muukalaisia.
Testasin sitä 10.4 versiolla ppc minissä ja macbookissa, toimi ok. Pitäis periaatteessa toimia 10.3 versioissakin, mutta silloin pitää asentaa openal framework. Paketissa on mukana SDL ja SDL_image frameworkit. Noiden lisäksi tarttee OpenGL ja Pythonin mutta ne on ainakin 10.4ssä vakiona mukana.
Mac versiossa on pari bugia. Hiiren kursori on kokoajan keskellä näyttöä näkyvissä, on joku SDL bugi. Ja jos vaihtaa resoluutiota options-valikosta peli hukkaa kaikki tekstuurit, silloin pitää painella esciä kunnes pääsee pois ja käynnistää uudestaan. Peli myös tallentaa asetukset ei niin mäkkimäiseen ~/.loosecannon kansioon.
Pelin voi imuttaa tuolta http://loose-cannon.sourceforge.net/
Loose Cannon testaus
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 11.14
Loose Cannon testaus
Viesti Kirjoittaja jerek »
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kone sigun mukainen.
Hyvin toimi. Edes hiiren kursori ei jumittanut kuvan keskellä. Resoluution vaihtoa en kokeillut.
Muuta palautetta: Aseen panosten poimiminen manuaalisesti aika turhauttavaa. Kontrollit oli hyvä ja toimi mukavasti. Pelituntuma oli kiva.
Sitten ehkä tärkein: Mitä ihmettä pelissä tehdään? Mikän on sen pointti? Lahdataan harmaita alieneita ja etsitään randomilla tietokoneen näköisiä juttuja, joista ehkä voi päästä teleporttaamaan johonkin?
Hyvin toimi. Edes hiiren kursori ei jumittanut kuvan keskellä. Resoluution vaihtoa en kokeillut.
Muuta palautetta: Aseen panosten poimiminen manuaalisesti aika turhauttavaa. Kontrollit oli hyvä ja toimi mukavasti. Pelituntuma oli kiva.
Sitten ehkä tärkein: Mitä ihmettä pelissä tehdään? Mikän on sen pointti? Lahdataan harmaita alieneita ja etsitään randomilla tietokoneen näköisiä juttuja, joista ehkä voi päästä teleporttaamaan johonkin?
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 11.14
Viesti Kirjoittaja jerek »
Joo se on vielä vähän kesken. Olen panostanut tuohon pelirunkoon aluksi, jotta se toimii ok, ja sitten väännän sisältöä enemmän. Funtsin jotain Alien Breed/Paradroid linjalla olevaa.TheKraken kirjoitti: Sitten ehkä tärkein: Mitä ihmettä pelissä tehdään? Mikän on sen pointti? Lahdataan harmaita alieneita ja etsitään randomilla tietokoneen näköisiä juttuja, joista ehkä voi päästä teleporttaamaan johonkin?
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 20.44
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 11.14
Viesti Kirjoittaja jerek »
Tuolta saa ladattua OpenAL paketinD kirjoitti:Piti kokeilla vaikka sanoit että ei toimi 10.3:ssa ilman frameworkkeja. Käynnistys(yrity)ksestä ei tietenkään tullut mitään. Olisiko jossain järkevää ohjetta tuon frameworkin asentamiseen, sitä en pikaisella googlettamisella löytänyt.
http://www.openal.org/downloads.html
En ole ihan varma riittääkö toi, on vähän hämärän peitossa vielä nämä mäkkiohjelmointi jutut.
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 20.44
Viesti Kirjoittaja D »
Riittihän se! :)
Ihan pelattava ruudunpäivityksen suhteen 300 (kellotettu 350)mhz g3:lla ja ati rage pci näyttiksellä. Käyttiksenä siis 10.3.9 ja tuo frameworkki asennettuna.
Ainut bugi minkä huomasin: smg:n panokset näkyvät alussa vasemmalla panoksina, mutta jossain vaiheessa huomasin niiden olevan pelkkä valkoinen palkki. Taisi vaihtua aseenvaihdon yhteydessä. Resoa kokeilin vaihtaa, jolloinka peli sekosi. En tiedä oliko vika minussa, koneessa vai pelissä :D
Ihan pelattava ruudunpäivityksen suhteen 300 (kellotettu 350)mhz g3:lla ja ati rage pci näyttiksellä. Käyttiksenä siis 10.3.9 ja tuo frameworkki asennettuna.
Ainut bugi minkä huomasin: smg:n panokset näkyvät alussa vasemmalla panoksina, mutta jossain vaiheessa huomasin niiden olevan pelkkä valkoinen palkki. Taisi vaihtua aseenvaihdon yhteydessä. Resoa kokeilin vaihtaa, jolloinka peli sekosi. En tiedä oliko vika minussa, koneessa vai pelissä :D
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 11.14
Viesti Kirjoittaja jerek »
vautsi 8), kuvittelin että joku 800mhz pannu on minimi, ilmeisesti pc maailma kummittelee.D kirjoitti:Riittihän se!
Ihan pelattava ruudunpäivityksen suhteen 300 (kellotettu 350)mhz g3:lla ja ati rage pci näyttiksellä. Käyttiksenä siis 10.3.9 ja tuo frameworkki asennettuna.
Ainut bugi minkä huomasin: smg:n panokset näkyvät alussa vasemmalla panoksina, mutta jossain vaiheessa huomasin niiden olevan pelkkä valkoinen palkki.
joo toi panos juttu, unohtu vaihtaa osan mörköjen aseista uudempiin joissa on tekstuurit.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: 8.3.2004 klo 15.57
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja jamo »
1024-resolla ei näkynyt inventoryn continue-nappia ja jäin jumiin valikkoon. escillä pitäisi mennä inventory-valikon kiinni.
Kun pelihahmo on seinän vieressä ja yrittää kävellä seinään, sehän voisi vaikka hakata päätään siihen.
Monen 3D-pelin "ongelma", mutta kun grayn ampuu ahtaassa tilassa, pää näyy seinän toisella puolella.
R = reload, näin yleensä. Voisi soveltaa tässäkin.
Pelottavuutta lisäisi sellainen roolipelimäinen ominaisuus, että örkkien liikkeitä ei näkisi äärettömän kaukaa.
Hiiren kursori piityy valikoiden tekstien alle.
Valo paistaa suljetunkin oven läpi kuin ovea ei siinä olisi.
Full-screen moodissa ei voi vaihtaa Finderiin.
Tallennuksessa pelin nimen kirjoittamisessa ei näy kursoria eikä backspace toimi.
Kaikesta huolimatta kiva että on joku joka tällaista hommaa yleensä tekee!
EDIT: kone on PowerMac G5 Dual 1.8, Radeon 9600 ja Tiikeri.
Kun pelihahmo on seinän vieressä ja yrittää kävellä seinään, sehän voisi vaikka hakata päätään siihen.
Monen 3D-pelin "ongelma", mutta kun grayn ampuu ahtaassa tilassa, pää näyy seinän toisella puolella.
R = reload, näin yleensä. Voisi soveltaa tässäkin.
Pelottavuutta lisäisi sellainen roolipelimäinen ominaisuus, että örkkien liikkeitä ei näkisi äärettömän kaukaa.
Hiiren kursori piityy valikoiden tekstien alle.
Valo paistaa suljetunkin oven läpi kuin ovea ei siinä olisi.
Full-screen moodissa ei voi vaihtaa Finderiin.
Tallennuksessa pelin nimen kirjoittamisessa ei näy kursoria eikä backspace toimi.
Kaikesta huolimatta kiva että on joku joka tällaista hommaa yleensä tekee!
EDIT: kone on PowerMac G5 Dual 1.8, Radeon 9600 ja Tiikeri.
--This line not left blank intentionally--
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 19.6.2006 klo 11.14
Viesti Kirjoittaja jerek »
Kiitos palautteesta
Toi mörköjen ulkona roikkuminen johtuu siitä että hahmolle laitetaan kuolin animaatio sen kummemmin miettimättä missä se on, se korjaantuisi kunnon räsynukke-fysiikalla.
Onko sulla joku muu kuin 4:3 näyttö? En tiedä mitä tapahtuu jos käyttää muuta suhdetta.jamo kirjoitti:1024-resolla ei näkynyt inventoryn continue-nappia ja jäin jumiin valikkoon. escillä pitäisi mennä inventory-valikon kiinni.
Joo tota ukon kävelyä pitäisi vielä vähän funtsia. Nyt animoinnit tulee suoraan siitä mitä nappia painaa, pitäisi katsoa miten ukko liikkuu ja valita animaatio sen mukaan.jamo kirjoitti: Kun pelihahmo on seinän vieressä ja yrittää kävellä seinään, sehän voisi vaikka hakata päätään siihen.
Monen 3D-pelin "ongelma", mutta kun grayn ampuu ahtaassa tilassa, pää näyy seinän toisella puolella.
Toi mörköjen ulkona roikkuminen johtuu siitä että hahmolle laitetaan kuolin animaatio sen kummemmin miettimättä missä se on, se korjaantuisi kunnon räsynukke-fysiikalla.
Joo noi on hyviä ominaisuuksia, korjasin/lisäsin uusimpään CVS-versioon.jamo kirjoitti: R = reload, näin yleensä. Voisi soveltaa tässäkin.
Pelottavuutta lisäisi sellainen roolipelimäinen ominaisuus, että örkkien liikkeitä ei näkisi äärettömän kaukaa.
Hiiren kursori piityy valikoiden tekstien alle.
Valot esilasketaan kentän teon aikana ei mitenkään erityisen optimaalisesti, saattaa tahmata jos niitä laskee kesken pelin,jotain pientä animointia voisi periaatteessa olla.jamo kirjoitti: Valo paistaa suljetunkin oven läpi kuin ovea ei siinä olisi.
noi on ilmeisesti -spesifisiä juttuja, täytyy ihmetellä lisää.jamo kirjoitti: Full-screen moodissa ei voi vaihtaa Finderiin.
Tallennuksessa pelin nimen kirjoittamisessa ei näy kursoria eikä backspace toimi.
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: 8.3.2004 klo 15.57
- Paikkakunta: Oulu
Viesti Kirjoittaja jamo »
Kyllä minulla mielestäni ihan normaali 4:3 näyttö (näytöt) on, mutta jos ei ole full screen -tilassa niin silloinhan valikkorivi ja ikkunan otsikkopalkki haukkaavat osansa ja pelin ikkuna joutuu venymään alaspäin kuvan ulkopuolelle jos se ei skaalaudu.
Kerro toki kun uusia versioita on saatavilla!
Kerro toki kun uusia versioita on saatavilla!
--This line not left blank intentionally--
-
- Viestit: 526
- Liittynyt: 21.1.2005 klo 0.50
Re: Loose Cannon testaus
Viesti Kirjoittaja Kaiutin »
Morjens!
Harrastus virityksenä vallan mainio ja kehityskelpoinen tekele
Jatka ihmeessä virittelyä ja koodaamista ton projektin tiimoilta!
Mites muuten onko siinä muita kenttiä kuin tuo yksi? Voiko sitä pelata jotenkin "läpi"?
Harrastus virityksenä vallan mainio ja kehityskelpoinen tekele
Jatka ihmeessä virittelyä ja koodaamista ton projektin tiimoilta!
Mites muuten onko siinä muita kenttiä kuin tuo yksi? Voiko sitä pelata jotenkin "läpi"?
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit