iMacista pelikoneeksi?
Kuka sanoi, että ompusta ei muka ole pelikoneeksi?
20 viestiä
• Sivu 1/1
-
iMacista pelikoneeksi?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Tyttöystävän pc tuossa kaipailee nyt toista uudelleen asennusta vuoden sisään ja hän nyt vakavissaan suunnittelee macin ostoa. Koneen käyttö on ihan perinteistä netti, skype, word, excel yms, mutta myös pelaamista. Ja sillä tässä on nyt pääpaino. Lähinnä WoW.
Budjettia ei ole mitenkään hullusti ja 17" vaikuttaisi muutenkin siltä parhaalta koolta, mutta miten tuo näytönohjain selviää? Tällä hetkellä on pc:ssä Atin Radeon 9800 Pro, joten miten tuo kilpailee esim. sen kanssa? Benchmarkkeja yrittänyt etsiä, mutta aina vertaillaan jotain ihan muita ohjaimia keskenään, jotka ei minulle mitään kerro.
Eli jos joltai kyseinen kone löytyy ja vaikkapa tuota Wowia tulee pelailtua, niin olisi kiva tietää mimmoisia fps-lukuja saadaan aikaan ja mimmoisilla asetuksilla?
Budjettia ei ole mitenkään hullusti ja 17" vaikuttaisi muutenkin siltä parhaalta koolta, mutta miten tuo näytönohjain selviää? Tällä hetkellä on pc:ssä Atin Radeon 9800 Pro, joten miten tuo kilpailee esim. sen kanssa? Benchmarkkeja yrittänyt etsiä, mutta aina vertaillaan jotain ihan muita ohjaimia keskenään, jotka ei minulle mitään kerro.
Eli jos joltai kyseinen kone löytyy ja vaikkapa tuota Wowia tulee pelailtua, niin olisi kiva tietää mimmoisia fps-lukuja saadaan aikaan ja mimmoisilla asetuksilla?
-
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Koska kone kuitenkin tulee pelikäyttöön niin tuo halvin 17"-malli ei varmaan ole suotava Intel GMA950:n takia. Eroa vain parisataa euroa seuraavaan 17"-malliin, jossa nopeampi prosessori (2GHz C2D) ja parempi näytönohjain (X1600 128mb). Ja tuolla X1600:lla luulisi pelittävän jo hyvin, varsinkin kun näyttöalaa on vähemmän kuin 20"-mallissa.
Osoitteesta http://barefeats.com/imcd3.html saanet osviittaa siitä, kuinka 17" pelittäisi tuolla X1600 128mb:llä. Ovat testanneet 20"-mallia hiukan nopeammalla prossulla, mutta X1600 128mb kortilla. Ja 17-tuumainenhan yltää vielä kovempiin tuloksiin, koska resoluutio on pienempi.
Osoitteesta http://barefeats.com/imcd3.html saanet osviittaa siitä, kuinka 17" pelittäisi tuolla X1600 128mb:llä. Ovat testanneet 20"-mallia hiukan nopeammalla prossulla, mutta X1600 128mb kortilla. Ja 17-tuumainenhan yltää vielä kovempiin tuloksiin, koska resoluutio on pienempi.
-
Sori. Kävi moka. Tarkoitin tuota halvinta "kunnon" mallia, unohdin tuon entisen edu-mallin kokonaanBlank^ kirjoitti:Koska kone kuitenkin tulee pelikäyttöön niin tuo halvin 17"-malli ei varmaan ole suotava Intel GMA950:n takia. Eroa vain parisataa euroa seuraavaan 17"-malliin, jossa nopeampi prosessori (2GHz C2D) ja parempi näytönohjain (X1600 128mb). Ja tuolla X1600:lla luulisi pelittävän jo hyvin, varsinkin kun näyttöalaa on vähemmän kuin 20"-mallissa.

GMA950 siis ei tule kysymykseenkään.
Muuta kiitoksia tuosta linkistä. Vielä kun saisi ihan käytännönkokemuksia?

-
-
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Nuo lagaamiset sattuu niissä isoissa kaupungeissa ja raidiessa?merc kirjoitti:Macbook Prolla 2,16ghz x1600 128mt WoW pyörii täysillä asetuksilla siinä 25-60 fps. Välilllä lagaa vähän mutt muuten pyörii hyvin.
MacPro:llakin nykisi varmast, vaikka kaikilla herkuilla mällättäisiin

Arch Linux/KDE Plasma
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Intel coreduo iMac 20" 128mb vram, muistia 2gigaa. Täysillä asetuksilla WOW pelaa 20-30 fps- joskus käy jopa yli 50 fps. Tuskinpa perus 17" sen huonompi on. 24" iMac menee jossain 60-100 fps paikkeilla. (ei ole hän nyt kotona vaan Machuollossa ethernet portin korjauksessa)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Itseasiassa 17" iMachan on tuossa varmaankin parempi, koska tosiaan se resoluutio mitä se pyörittää on pienempimasa kirjoitti:Intel coreduo iMac 20" 128mb vram, muistia 2gigaa. Täysillä asetuksilla WOW pelaa 20-30 fps- joskus käy jopa yli 50 fps. Tuskinpa perus 17" sen huonompi on. 24" iMac menee jossain 60-100 fps paikkeilla. (ei ole hän nyt kotona vaan Machuollossa ethernet portin korjauksessa)

Mutta hyvä tosiaan tietää. Voipi olla että ostokset suoritellaan vasta vuoden lopulla, eli voi hyvinkin olla jo uutta näytönohjainta noidenkin sisässä.
Toinen vaihtoehto olisi MacMini jossa olisi hyvä näytönohjain, mutta sitä on varmaan turha odotella

-
Viesti Kirjoittaja masa »
Eiliset huhut kertoo että 17" iMac jäisi pois tuotannosta. Päivitystä varmaan on luvassa. Totta turiset tuosta resoluutiosta, kun laittaa 20":ssa 1280x800 resoille tulee n. 50-60 fps:ää.
edit: Tytär pelaa Mac Minillä win puolella wowia kaikki illat, Mac puolella 5-10 fps, xp:ssä tuplat. Olisi pitänyt ostaa hälle valmistujaislahjaksi uusi Mac mutta sain puhuttua tuonnemmaksi koska nykyiset koneet tulee päivittymään ja tuleva jatko-opiskelupaikka on avoin, tarviiko kannettavaa vai ostanko esim. uudistetun iMacin joka on kuitenkin helppo siirrettävä..
edit: Tytär pelaa Mac Minillä win puolella wowia kaikki illat, Mac puolella 5-10 fps, xp:ssä tuplat. Olisi pitänyt ostaa hälle valmistujaislahjaksi uusi Mac mutta sain puhuttua tuonnemmaksi koska nykyiset koneet tulee päivittymään ja tuleva jatko-opiskelupaikka on avoin, tarviiko kannettavaa vai ostanko esim. uudistetun iMacin joka on kuitenkin helppo siirrettävä..
Viimeksi muokannut masa, 23.5.2007 klo 12.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
-
Ei tietenkään onnistu Parallelsilla Far Cryn pelaaminenHepa kirjoitti:Voiskos joku auttaa.... ????
Mulla on 20 tuumanen Imac jossa on 2g RAM ja ati radeon x1600 näytönohjain ja Parallels 3.0 ja mä en saa Far Cry peliä toimimaan vaiika sen pitäs.....
APUJA....
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Arch Linux/KDE Plasma
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Älä naura niin leveästi:Erño kirjoitti:Ei tietenkään onnistu Parallelsilla Far Cryn pelaaminenHepa kirjoitti:Voiskos joku auttaa.... ????
Mulla on 20 tuumanen Imac jossa on 2g RAM ja ati radeon x1600 näytönohjain ja Parallels 3.0 ja mä en saa Far Cry peliä toimimaan vaiika sen pitäs.....
APUJA....
"To give Parallels 3 a try, I opted for some of the titles Parallels recommended. I tried Dungeon Siege 2 and Max Payne 2, two older Direct3D-based games, and they both worked fine. So did OpenGL-based games like Quake 3 Arena, Unreal Tournament 2004 and Far Cry"
Lähde: Macworld: A gamer's look at Parallels 3
Viimeksi muokannut A.J., 3.7.2007 klo 20.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Ihan vaan sitä naureskelin, että virtualisoimalla jotain röhkis-Far Cry:ta pelaaminen ei oo mikään miellyttävä kokemusHepa kirjoitti:Kuules Erno mä oon omistanu mun ekan macin n. 2 päivää ni mistä mä tollaset tietäsin .....
Oliks sä sit ekoina päivinä heti kauheen hyvä macin kans vai....
Mut tänks sulle A.J.

Arch Linux/KDE Plasma
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Erño oli hyvä Macin kaa jo ennen kuin se edes näki sen!Hepa kirjoitti:Kuules Erno mä oon omistanu mun ekan macin n. 2 päivää ni mistä mä tollaset tietäsin .....
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja A.J. »
Röhkis?Erño kirjoitti:Ihan vaan sitä naureskelin, että virtualisoimalla jotain röhkis-Far Cry:ta pelaaminen ei oo mikään miellyttävä kokemusHepa kirjoitti:Kuules Erno mä oon omistanu mun ekan macin n. 2 päivää ni mistä mä tollaset tietäsin .....
Mut tänks sulle A.J.
20 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Pelit ja pelaaminen”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka