NeliX4 kirjoitti:
Tulostaan, mitä tulosta.? Rahallista tulosta? Nappikauppaa? Olisi kyllä kiva tietää paljonko oikeasti, noita turboahdettuja koneita menee kaupaksi ja paljonko niistä jää marginaalia tehtaalle.
Riittävästi kun niitä valmistetaan ja on jopa firmoja jotka valmistavat pelkkiä pelikoneita. Esimerkkinä Alienware(jonka tosin nykyään omistaa Dell).
NeliX4 kirjoitti:jepjep, entä PS3? Onko tää daemon tools jotain Windows-juttuja.?
Mäkillä kato kaikki toimii suoraan, ei tarvi kikkailla.
PS3:sta minulta ei kannata kysyä kun en tiedä koko laitteesta mitään. Tietääkseni macissa ei ole toimintoa joka osaa emuloida DVD-asemaa ja lukea tiedot suoraan imagesta. Siihen tarvitaan erillinen daemon toolsia vastaava ohjelma.
NeliX4 kirjoitti:jepjep, niinhän siinä varmasti sanottiin. Design leluhan se - niin kuin monet sanoo koko nykyisestä Applen mallistosta. Tuskin sen Pron kotelon fyysinen valmistus on maksanut Kiinassa edes viittä (5) euroa.
No sä se jaksat mielipidettäsi muuttaa joka postissa. Edellisellä kerralla kysyit voiko Mac Pro -tyylistä koteloa tehdä halvammalla ja nyt itsekkin kerrot sen maksavan 5e. No kyllä se luultavasti hieman enemmän maksaa kuin 5e, mutta aika mitätön summa koneen hinnasta.
NeliX4 kirjoitti:
ääh, ei jaksaisi enää kommentoida.
Ehkä parempi niin. Voi olla tietty, että mä olen ainoa joa ei sun juttuja käsitä ja huomenna kun luen tätä samaa threadia alkaa puna nousta poskille kun luen omat juttuni. Muiden tekstit kyllä aukeavat mullekkin hyvin mutta herra NeliX4:n jutut ei kyl avaudu, ei sitten millään

Kokeile toki vääntää rautalangasta tyhmälle jos mä olen tässä se idiootti joka ei tajua
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Miksi nuo kauppojen kotelot sitten ovat järkiään niin paljon halvemman oloisia kuin Mac Pron kotelo?
Olisi kiva nähdä esimerkki yhtä mahtavasti suunnitellusta PC-kotelosta ja sen hinta kans. Epäilemättä sellaisia löytyy, kun kerran tekeminen ei maksa juuri mitään eikä tietty suunnittelukaan.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Koska kuluttajat eivät vaadi samaa laatua. Suomalaiset haluavat pääsääntisesti ostaa halvinta roskaa mitä kiinasta saa. Itse en tunne elektroniikkakauppaa muualla hirveästi, mutta oletettavasti sama tilanne myös muissa maissa. Suomessa olen työskennellyt elektroniikkaa myyvien, valmistavien ja maahantuovien yritysten palveluksessa ja tavallinen kuluttaja ei todellakaan halua maksaa laadusta. Suomalainen haluaa sen 20 egen dvd-soittimen ja 400e acerin läppärin ja odottaa vielä 4kk alennusmyyntejä jos hinta laskisi vaikka eurolla tai parilla.
Ihmiset jotka PC-maailmassa ostaa Lian Li:n tai muiden ns. huippuvalmistajien tyylikkäitä, hyvin suunniteltuja ja laadukkaita koteloita on todellinen marginaaliryhmä. Toisekseen Mac Pro kaltaista suunnittelua on mahdotonta tehdä PC-koteloon, koska sen pitää olla yhteensopiva standardien kanssa. Mac Pro:n kotelon suunnittelua voi kyllä melkein kutsua taideteokseksi, mutta ei sen valmistaminen silti kallista ole. Alumiini tuohon koteloon maksaa noin 25 dollaria(alumiinin kilohinta noin kolme dollaria ja kotelon paino hieman reilu 8kg) ja sen työstäminen sarjatuotantona kiinassa ja suunnittelukustannukset arviolta 5-10 dollaria.