Sherukka kirjoitti:Toi Sonyn näytössä aivan liian pieni pikselikoko, minun mielestäni, kauppaan jäisi sen takia.
Vistassa taitaa saada noita ikonrja kasvatetta kuten OSX:ssä, muistelen.
Samoin fonttikokoa joten mietin miksi olisi liian pieni?
esim. Homppu. Ei OS X:ssäkään saa järkevästi finderin fonttikokoa esim 2-4 kertaistettua.
ok. ei ole ollut tarvetta kokeilla.
Minulle tu sony sopisi erittäin hyvin siihen tarjkoitukseen mihin sitä käyttäisin: surffilautana, sähköpostin lukuun, musiikin kuunteluun sekä elokuvien katseluun ja pokeri koneena. Valokuvien ja elokuvine muokkaukseen olisi tämä MBPl isänä.
Ja syynä hankimiseen olisi AINA mukana oleva.
iPratt kirjoitti:
Vistassa taitaa saada noita ikonrja kasvatetta kuten OSX:ssä, muistelen.
Samoin fonttikokoa joten mietin miksi olisi liian pieni?
esim. Homppu. Ei OS X:ssäkään saa järkevästi finderin fonttikokoa esim 2-4 kertaistettua.
ok. ei ole ollut tarvetta kokeilla.
Minulle tu sony sopisi erittäin hyvin siihen tarjkoitukseen mihin sitä käyttäisin: surffilautana, sähköpostin lukuun, musiikin kuunteluun sekä elokuvien katseluun ja pokeri koneena. Valokuvien ja elokuvine muokkaukseen olisi tämä MBPl isänä.
Ja syynä hankimiseen olisi AINA mukana oleva.
Juu, itsekin tuollaisen Omppumerkkisenä ostaisin. Hintaluokkakin olisi samaa luokkaa.
Menin pilaamaan kaikki tulevat läppärikokemukseni, kun hiplasin tänään unibody-Macbookin ohjauslevyä. Oli kyllä näppärä ja hyväntuntuinen. Tavallisen ohjauslevyn + nappien käyttö ei enää taida tuntua hyvältä, luulen ma, ja varsinkin eeePC:n ohjauslevy-kokemus oli aikoinaan suorastaan luotaantyöntävä. Saahan niihin läppäreihin tietty ulkoisen hiiren...
VilleF kirjoitti:Tässä myös yksi erittäin tyylikäs pieni läppäri, Dell Adamo. Taitaa olla tyylikkäin jonka olen nähnyt.
Juu, kieltämättä aika hianon näköinen ja stailikas, suorastaan mielenkiintoinen siihen asti, kunnes näkee screenin.
Tuokin olis siis varmaan hiano laite, mutta valitettavasti siinäkin on se yksi iso perusvika, eli Vista.
Dell Adamo näyttää hienolta mutta tulee varmaan olemaan aika kallis. Hinnat hiipivät ylöspäin kun laatu paranee. Miniläppärin ja ultraportablen raja häviää. Hieno on tuo eeePC:nkin uusin tulokas S101 --- http://www.bit-tech.net/hardware/laptop ... e-pc-s101/
EDIT: S101 maksaa jo 610 euroa... alkaa olla hintaa.
(Edit: on muuten aika hieno tuo eee boxikin! http://gizmodo.com/394563/asus-eee-box- ... s-only-300
Suomessa ei taida vaan olla myynnissä. Off topic, koska ei ole läppäri.. EDIT: tämän sais englannista 205 punnalla, harmi että kumppani ei hyväksy muuta kuin läppärin :-/ )
Tuolla mainittiin että näytöt olisivat n. 10 tuumaisia. Ei vielä paljon kyllä kerro itse laitteesta, mutta näihin huhuihin alkaa jo pikkuhiljaa uskomaan kun näinkin laajasti niitä jo pyöritellään.
Jos tommoselle tielle lähtevät, niin siinäpä on kaksi vaihtoehtoa miten voi käydä, ja se tulee varmaan olemaan tosi pienestä kiinni, ihan toteutustavan ja yleisön reaktion mukaan. Joko ne saavat ehtyä sen kauan odotetun kaiken kansan ja koko maailman nettikoneen, tai sitten sille käy kuten Newtonille, että tulee kallis kokeilu, joka jää lähinnä leffoista bongattavaksi niche-tuotteeksi, ja joka hautautuu hiljalleen Palmien, Panasonicien, Sonyjen, kännyköiden ja muiden massagadgettien varjoon.
Reuters: Apple tilannut 10-tuumaisia kosketusnäyttöjä
Dow Jones Newswiresin ja Commercial Times -lehden uutisoinnista lähtenyt huhu Applen suunnittelemasta minikannettavasta saa tukea kolmannelta osapuolelta. Uutistoimisto Reutersin tietojen mukaan Apple on tilannut taiwanilaiselta Wintekiltä uudenlaisia 10-tuumaisia kosketusnäyttöjä, joiden toimitukset alkavat vuoden kolmannella neljänneksellä. Lue lisää…
Onko kukaan seurannut onko millaisia huhuja mac "netbook" rintamalla?
Tarkoitan tässä sellaista alle kilon max 10" näytöllä varustettua kannettavaa. Apple varmaankin hinnoittelee sen tuonne vaio p luokkaan, mutta kinnostaisi silti.
iPratt kirjoitti:Onko kukaan seurannut onko millaisia huhuja mac "netbook" rintamalla?
Huhumaakarit sanoo, että Apple olisi tilannut 10" touchscreenejä. Eli jotain voi olla syntymässä, mutta enpä usko että perinteistä netbookkia vaan minä uskon vahvasti siihen tablettiviritelmään, jolle voi lätkästä sitten kunnon hintalapunkin.
Jos itse netbookkia vailla olisin, niin ostaisin tuon Dell mini 9 vai mikä se oli tai sitten MSI Windin vai mikä se oli, joihin saa OS X:n pyörimään varsin mallikkaasti ja halvalla.
Näyttää olevan taas pieniä 8-10 tuuman) läppäreitä jo aikas monella valmistajalla. Vasta postiluukusta tupsahtaneessa Verkkokaupan aviisissakin taisi olla jo useampi uusi malli ja merkki, ja markettimerkitkin uusivat ja laajentavat mallejaan. Tavallaan kait tuota voisi pitää yhtenä niistä harvoista lama-ajan hyvistä puolista IT-sektorilla. Harmi vaan että mallisto useimmiten seuraa vain trendejä, eikä sen laajuus jää monestikaan pysyväksi.
Kyselin Suomen Delliltä tuota Inspiron Mini 10 läppäriä. Sain sähköpostiin vastauksen että sitä voi kuulemma jo tilata. Tosin Dellin sivuilta en löytänyt vielä mainintaa laitteesta.
LG x110 on MSI:n tekemä MSI Wind klooni, mutta siinä on 3G modeemi. Hackintosh yhteisö on saanut 3g modeemin toimimaan myös ko raudassa OS X:llä. Vaikuttaa varsin pätevältä laiteelta. Pieni miinus tulee siitä, että muistia ei saa 1gb enempää mitenkään. Mutta toisaalta, eipä sitä netbookissa taida tarvitakaan.
dasb00t kirjoitti:LG x110 on MSI:n tekemä MSI Wind klooni, mutta siinä on 3G modeemi. Hackintosh yhteisö on saanut 3g modeemin toimimaan myös ko raudassa OS X:llä. Vaikuttaa varsin pätevältä laiteelta. Pieni miinus tulee siitä, että muistia ei saa 1gb enempää mitenkään. Mutta toisaalta, eipä sitä netbookissa taida tarvitakaan.
Ostin perjantaina tuollaisen LG:n ja viikonlopun aikana asentelin siihen OS X. Ihan hyvin toimi, eikä ollut mikään paha rasti. WLAN chippiä en ole vaihtanut, joten WLAN toimii tällä hetkellä Realtekin omalla aplikaatiolla. Sillä pelaa ihan ongelmitta, joten en tiedä alanko edes chippiä vaihtamaan. 3G modeemi näkyy network preferencissä, mutta en ole testannut vielä toimintaa. Ainoa murhe on oikeastaan se, että headphone out ei toimi vielä. Omista kajareista audio toimii, mutta kuulokeliitännästä ei. Pitäisi siihen vielä jokin ratkaisu saada.
Itse ostin tuossa hajonneen AAO:n tilalle paljon kehutun Samsung NC10:n, enkä ole kyllä katunut. Laite on kaikinpuolin laadukkaan oloinen, ja akkukestoa on enemmän kuin tarpeeksi, ja tehot riittää hyvin siihen käyttöön mihin tuo on suunniteltukin. Ainoana miinuksena tuskastuttavan pieni touchpad. (niin ja käyttiskin kyllä väärä, mutta ei se nyt maailmaa kaada)