Kyseinen kone on Apple PowerMac G4 Cube. Upea laite kertakaikkiaan. Itse myös omistin reilu vuosi sitten moisen laitteen + 17" Applen Cinema Displayn. Upea yhdistelmä ja vieläkin harmittaa, että tuli luovuttua. Kaikella näyttää vain olevan hintansa. Kalliita nuo koneet ovat vieläkin, mutta iästään huolimatta pyörittävät perusohjelmia varsin kiitettävästi.
Postasin tähän ketjuun joskus aiemmin kuvia IKEAn paperitelineestä väsätystä PB-ständistäni. Viime viikonloppuna viimen turhauduin siihen ja nakkasin pois pöytätilaa viemästä. Samassa tapahtui ihme: minua kovasti viime ajat ärsyttänyt ulkoisessa näytössäni näkynyt aaltomainen diagonaalisuuntainen häiriö hävisi. Hyvin mielenkiintoista...
en nyt jaksa alkaa tälle uutta ketjua tekemään, mutta mistä voisi saada valmiita tuollaisia "ständejä" iBook 12" alle. aika varmasti tilaan kohta semmoisen, joten onko sellasia mistään saatavilla, ja pitääkö alkaa itse nikkaroimaan semmoinen?
Vihdoin sain pöytäni sellaiseen kuntoon että voi edes harkita laittavansa tänne kuvan..
Näppistasolla iBookkia varten Applen BT-näppis sekä Logitech MX1000-hiiri ja pöydällä M$-näppis-hiiri -setti Intel-PC:lle. Molemmat koneet ovat kytketty Viewsonicin VP171b-näyttöön.
milläs komennolla saankaan noi kuvat näkymään suoraan?
Sillä [img]-tagilla saa. Kokeiles editoida. On toi vanhanmallinenkin TFT hieno. Jotenkin se vain ottaa tilansa niin luonnollisesti. Oletko ajatellut joskus päivittää uuteen alumiiniseen?
heh. on se hyvä, että vastaaminen onnistuu aina näinkin nopeasti. mutta siis joo ehkäpä sitä joskus näyttöä päivittää. tämä omani on tosin ostettu viime syksynä, kun hinnat tippuivat. eli toisin sanoen se on priimakunnossa ja tulee olemaan näyttönä vielä vuosia.
taitaa olla niin, että seuraava näyttö on sitten esim. 30"
No itse asiassa siin koneella oli WinME.. Vedin sen sileeks kun kone lähtee kiertoon. Tarkoitus oli vielä laittaa sinne Win98 sisään ihan testin vuoksi kun olisin halunnu nähä kuinka kauan menee, että koko systeemi on pystyssä (ja kuinka monta virusta on ehtiny nielaista). No, mä en saanu sitä konetta käynnistymään siltä 98 CDltä ;D Varmaan joku winhackzor olis osannu, mut mun taidoilla ei lähteny rullaamaan.
Voisiko joku ystävällinen Mac minin ostanut sielu postata kuvia tänne? Koko foorumilla ei muistaakseni ole näkynyt kuvan kuvaa kenekään foorumilaisen ministä...