Paapa kirjoitti:Exporttasin sen ja ajoin Final Cutilla moveksi. Vähän hankalaa. Siis pitäisi saada alut ja loput siistittyä. Ettei tarviis vanhoja uutisia katsella.
Valitset tallennuksen sielta eyetv:n recordingsista ja oikealla napilla click, ja sitten click edit. Sen jalkeen laitat markkerin alkuun ja loppuun ja vahan inverttia kehiin ja compact. Samalla keinolla katoaa myos mainokset. Pitaa vain vahan katsoa etta tuhoaa turhat eika sita varsinaista matskua. Mutta tuo selviaa kun sita viimeista kysymysta ja kuvaa katsoo tarkemmin.
Ja DVD:n saa helposti aikaan esimerkiksi silla EYETV2DVD paketilla joka loytynee taaltakin hakua kayttaen.
Kiitoksia, täytyy kokeilla. Tuo EYETV2DVD ei toiminut, yritin muutamaa versiotakin. Käyttis on Tiger. Ohjelma ei edes avautunut. Taitaa olla Joensuu-ilmiö.
Eiku Tiikeri-ilmiö eli päivitetään käyttiksemme vielä jonain pävänä?
Toast:lla nuo saa poltettua mukavasti.
Sherukka kirjoitti:
Eiku Tiikeri-ilmiö eli päivitetään käyttiksemme vielä jonain pävänä?
Toast:lla nuo saa poltettua mukavasti.
Tiikeri päivitetään, kun tarve esiintyy ja 95 % ohjelmista on siihen varaa päivittää, eli vaikkapa protools. Toastilla yritin polttaa, laittelin niitä alku ja loppuviisareitakin, mutta uutiset tuli mukaan. Koetan uudelleen huomenna.
Kun olet laittanut ne viisarit, valitse sielta mutterista "compact". Sitten eyetv nayttaa kuinka pitka lopullisesta patkasta tulee. Mutterista loytyy myos tuo invert jolla voit kaantaa valinnat painvastoin riippuen siita haluatko vain ne uutiset vai itse ohjelman.
Opa kirjoitti:Niin, sitten vielä se, ettei ohjelmaoppaassa tänäänkään näkynyt kuin maikkari ja nelonen. Pakko käyttää manuaalista ajastusta.
Tarkoitatko ohjelmaoppalla EyeTVn EPG:tä vai hjuutilaisen Ohjelmaopas X:ää? to
Juutilaisen softa on vallan mainio. Suosittelen. Uusin versiohan lienee 3.0a1(?).
Nyt on minullakin tuo sama probleema. Koitin painaa sitä Updatea mutta uusia ohjelmia ei löytynyt Puhun siis tuosta EYE tv:n omasta oppaasta. Painoin sitten tuosta Clear EPG database napista ja siten hävisi kaikki ja nyt en saa niitä millään takaisin. Olisikos jollakin ideoita.
JuzziK kirjoitti:Nyt on minullakin tuo sama probleema. Koitin painaa sitä Updatea mutta uusia ohjelmia ei löytynyt Puhun siis tuosta EYE tv:n omasta oppaasta. Painoin sitten tuosta Clear EPG database napista ja siten hävisi kaikki ja nyt en saa niitä millään takaisin. Olisikos jollakin ideoita.
Jussi
Kokeile katsoa Channels-kohdasta EPG, että se on DVB kaikkien kanavien osalta. Vaikka olisikin, niin kokeile vaihtaa None:ksi ja sitten takaisin DVB. Sulje EyeTV. Heitä vielä tämän jälkeen pois tiedosto nimeltä EyeTVEPG.db (Macintosh HD / Kirjasto / Application Support / EyeTV) ja käynnistää EyeTV. Valitse sitten Program Guide ja Update DVB Guide.
Onko kellään jotain toimivaa ratkaisua YLE-kanavien mukaan saantiin? Käytössä Elgato Hybrid, tasot jatkuvasti 100 %, kaapeli kiinni. Olen tuhonnut EPG:n .db tiedoston ja hakenut kanavat uudestaan, muut tulevat kiltisti, YLE ei. Harmittaa vietävästi, kun YLEn kanavia ei voi nauhoittaa.
P.S. Toimiiko muuten Ohjelmaopas X uusimman EyeTV:n version kanssa?
Viimeksi muokannut Anniel, 15.1.2009 klo 16.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Kuvan kokoa hieman pienennetty
Dani kirjoitti:Onko kellään jotain toimivaa ratkaisua YLE-kanavien mukaan saantiin? Käytössä Elgato Hybrid, tasot jatkuvasti 100 %, kaapeli kiinni. Olen tuhonnut EPG:n .db tiedoston ja hakenut kanavat uudestaan, muut tulevat kiltisti, YLE ei. Harmittaa vietävästi, kun YLEn kanavia ei voi nauhoittaa.
P.S. Toimiiko muuten Ohjelmaopas X uusimman EyeTV:n version kanssa?
Minä puolestani en saa nelosta noiden samojen ohjeiden noudattamisen jälkeenkään, YLE kyllä ilmestyy. Ohjelmaopas X toimii moitteetta.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Macco kirjoitti:
2. Laitan yleensä koneen aina nukkumaan. Herää pari minuuttia ennen tallennuksen aloittamista, tallentaa, menee tallennuksen loputtua taas nukkumaan. Osaa myös käynnistää koneen, mutta en tiedä osaako sammuttaa (luulisin ettei).
Mikähän mahtaisi olla vikana kun Eyetv ei enään herätä tietokonetta. Mitäköhän pitäisi tehdä että alkaisi funkkaamaan taas.
Macco kirjoitti:
2. Laitan yleensä koneen aina nukkumaan. Herää pari minuuttia ennen tallennuksen aloittamista, tallentaa, menee tallennuksen loputtua taas nukkumaan. Osaa myös käynnistää koneen, mutta en tiedä osaako sammuttaa (luulisin ettei).
Mikähän mahtaisi olla vikana kun Eyetv ei enään herätä tietokonetta. Mitäköhän pitäisi tehdä että alkaisi funkkaamaan taas.
Jussi
Onko sulla ajastettu nukkumaanmeno?
Niin ja onhan käyttäjät > kirjautumiskohteissa EyeTV Helper?
Hmmm... antennikanavat se löytää, samoin kuin radiokanavia kaapelipistokkeen kautta, muttei niitä kaapelikanavia, joita tässä oikeasti kaipaisin... Kyllä meillä taloyhtiössä kaapeli on, joten pitäisi kai sen pistokkeesta löytyä? Oulun Puhelin tosin on kyseessä, joten en ihmettelisi vaikka ongelmantynkää löytyisi sieltä päästä...
Macco kirjoitti:Hybridillä tässä Auto Tunetan. Ihmettelen vaan, että pitäiskös tuossa vehkeessä palaa valo? Kun ei pala...
Ei mullakaan Diversityssa mitaan valoa pala, ja hyva niin. Risoo kaikenmaailman ledit.
Mutta sellainen ongelma on, jotta DVB guidet eivat suostu automaattisesti paivittymaan, eli joutuu hakemaan uudestaan parin viikon valein. Tosin suurin osa kanavista ottaa epg:n tvtv:n kautta joten haitta ei ole suuren suuri, koska JIMia ja Urheilukanavaa harvemmin tallennan.
Macco kirjoitti:Voiko tuossa kaapelipistokkeen ja Hybridin välissä käyttää signaalinvahvistinta? Eihän se käräytä mitään?
Hjälp.
Voihan siella kayttaa, vaan mitas se hyodyttaa jos sielta jo jotain loytyy. Kylla ne muutkin sielta pitaisi loytya.
Kuinkas siina hybridissa on nuo vastaanottimet? Vaatiiko Y haaran vai onko siina vain yksi antenniliitanta? Ja mitas se nayttaa signaalin voimakkuudesta ja laadusta?
Aha, ny ymmärrän, miks Macco tuli baariin tuopilliselle viskiä! Hei kuule, onks sulla ihan varmasti oikea kaapeli?? Mulla oli aluks joku vanha telkkukaapeli. Wrong! Pitää olla....hmmm, mikäs toi ny on, koaksiaalikaapeli. Ostin semmosen kurkku Stockalta, tai kaks, makkariin oma, ei tartte kiskoo alvariinsa seinästä irti.
Ja valoa siihen tikkuun ei kuulu tulla. Oon oikeen Elgaton tuesta sitä kysynyt. Sain aluksi sieltä tikun, joka toimi vain pari viikkoa, sit kosahti. Uusi toiminut kiitettävästi.
EDIT: Sillä telkkuantennilla onnistuu aina välillä kanavien löytäminen, mutta vain tilapäisesti. Mainitsin siitäkin Elgatolle, lupasivat korjata käyttöohjeita.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Macco kirjoitti:Voiko tuossa kaapelipistokkeen ja Hybridin välissä käyttää signaalinvahvistinta? Eihän se käräytä mitään?
Hjälp.
Voihan siella kayttaa, vaan mitas se hyodyttaa jos sielta jo jotain loytyy. Kylla ne muutkin sielta pitaisi loytya.
Kuinkas siina hybridissa on nuo vastaanottimet? Vaatiiko Y haaran vai onko siina vain yksi antenniliitanta? Ja mitas se nayttaa signaalin voimakkuudesta ja laadusta?
Löytyy FM radiokanavia kyllä, ei mitään muuta. Antennikanavat löytyvät erillisestä pätkivästä sisäantennista. Kaapelikanavia ei löydy yhtään. Signaalin voimakkuudeksi näyttää Auto-Tunen jälkeen 100%, mutta signaalin laatu on 0. Hybridissä on vaan yksi antenniliitäntä.
amanita kirjoitti:Aha, ny ymmärrän, miks Macco tuli baariin tuopilliselle viskiä! Hei kuule, onks sulla ihan varmasti oikea kaapeli?? Mulla oli aluks joku vanha telkkukaapeli. Wrong! Pitää olla....hmmm, mikäs toi ny on, koaksiaalikaapeli.
Ja valoa siihen tikkuun ei kuulu tulla. Oon oikeen Elgaton tuesta sitä kysynyt. Sain aluksi sieltä tikun, joka toimi vain pari viikkoa, sit kosahti. Uusi toiminut kiitettävästi.
EDIT: Sillä telkkuantennilla onnistuu aina välillä kanavien löytäminen, mutta vain tilapäisesti. Mainitsin siitäkin Elgatolle, lupasivat korjata käyttöohjeita.
Wot? Pitänee käydä siis piuhakaupassa, mulla on kanssa pari kappaletta tuollaisia tavallisia piuhoja.
mercury kirjoitti:Onko sun kaapelipistokkeesta tullut kuitenkin muilla laitteilla jotain ulos? Ettei joku tee-se-itse-nikkari ois pätkinyt kaapelia toisessa asunnossa.
Juu silloin analogiaikana mulla oli normi-tv kiinni siinä, hyvin toimi. Lordin viisuvoitto taisi olla viimeinen lähetys, jota sillä katsoin.
Channels-ikkunan alareunan service-menusta kantsii räplätä niitä cable, antenna, FM -valintoja edestakaisin ja välillä siitä vierestä auto-tunea. Sillee minulla virkosi. Alussa signaalitolpat oli kaapeliverkossa nollassa, sittemmin täydet 100.