http://www.iltalehti.fi/digi/2010011810945924_du.shtml
"Sarkasmimerkillä eroon väärinkäsityksistä"
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Viesti Kirjoittaja Nemesis »
Etkös sinä kertonut, että haluaisit erlliset laitteet eri asioille?Touho kirjoitti:Jepjep, tuollaiseen päätelmään ei oikein voi enää lisätä mitään.Nemesis kirjoitti: Vai haluatko sinä kantaa erillistä ebook-lukijaa, musiikkisoitinta, videosoitinta, surffilaitetta...? Ei, tuo olisi hulluutta, ja Steve Jobs on tehnyt selväksi, että monitoimilaitteet tulee voittamaan.
Ei se ole minulta pois. Yritin vain kertoa, että miksi toive, jostain dedikoidusta ebook-lukijasta on haihattelua. Jos Apple sellaisen julkaisee, niin siitä tulee floppi (näin siis Apple mittapuulla). Heillä on varastossa suuret määrät teknologiaa, ja sitten he käyttäisivät sitä johonkin turbo-Kindleen? Ei.... Ja jokainen joka on kuunnellut mitä Steve Jobs on asiasta sanonut, tietää, että tuollaista laitetta ei tule.Jos Apple jossain vaiheessa julkaisee erillisen lukulaitteen, se tuskin on mitenkään sinulta pois, eli ole ihan rauhassa vaan. En tietääkseni ole missään vaiheessa edes yrittänyt esittää, että mahdollinen lukulaite korvaisi sellaisen iPod Touch -tyylisen monitoimilaittteen.
Ööööh, mitä trollailua tuossa kommentissa on?]Olen lukenut ebookkeja touchillani, ja ihan hyvin se onnistui. Ehkä kokemus olisi hieman parempi jollain Kindlellä, mitta kaikki muut asiat olisi sitten PALJON huonompia siinä Kindlessä. Haluatko sinä, että kaikki muut ominaisuudet olisivat surkeita, vain että jokin ebook-ominaisuus olisi hieman parempi? Apple ei ainakaan halua, siitä voit olla varma.
Onko tämä joku omintakeinen trolli, vai oletko muka vakavissasi?
Apple ei tule Omppukindleä julkaisemaan. Se on fakta. HE tulevat julkaisemaan laitteen, jolla voi lukea ebookkeja, mutta he eivät suunnittele tuota laitetta ebookkien ympärille. Aivan kuten iPhonella voi lukea ebookkeja, mutta iPhone ei siltikään ole ebook-lukija.Tietääkseni en tuossa muusta puhunutkaan. En siis edelleenkään ole sulkenut pois mitään monitoimi-tablettia, vaan jopa toivon sellaista. Mutta toivon myös, että joskus tulisi myös sellainen erillinen omppukindle. Kaksi toisistaan erillistä asiaa. Wakarimashita?
Vertauksesi ei oikein päde. Ebookit ei katoa minnekkään, ja voivatpa ne jopa suurelta osain korvata perinteiset kirjat. Mutta se ei siltikään tarkoita sitä, että Kindlen tapaisella laitteella olisi tulevaisuutta. Ebookit tullaan lukemaan sellaisella laitteella, joka selviää monista eri asioista. Dedikoidut ebooki-lukijat (kuten vaikkapa Kindle) on nykypäivän PDA:ta: Ihmiset kuvittelevat tarvitsevansa sellaisen, ja ostavat niitä, ja vähän myöhemmin he huomaavat, että jokin toinen laite hoitaa samat asiat ihan yhtä hyvin + 10 muuta asiaa, johon se ebook-lukija ei pysty.Näinpä. Eihän kukaan enää lue.Ebook-markkinat ovat sen verran pienet, että laitteen luominen sen ympärille ei pohjimmiltaan ole järkevää.
Kolmisenkymmentä vuotta sitten graafisella käyttöliittymällä varustettujen henkilökohtaisten tietokoneiden markkinat olivat sen verran pienet, että käyttiksen ja raudan luominen sen ympärille ei ollut pohjimmiltaan järkevää. Siksi Xeroxin olikin viisaamaa dumpata jo kehitetyt ratkaisut Applen ja Microsoftin kaltaisille uusille nörttinysväämöille - ilmaiseksi.
Vertauksesi ei vieläkään toimi. Apple tulee olemaan osa ebook-markkinoita, joten ebookkien suosion kasvu ei uhkaa heitä millään tavalla. Mutta he eivät siltikään tule julkaisemaan ebook-lukijaa.Satakunta vuotta sitten hevosettomien kärryjen markkinat olivat ameriikassa sen verran pienet, että niihin investoiminen ei ollut pohjimmiltaan järkevää. Siksipä mm. Henry Ford -niminen heppu katsoi paremmaksi keskittyä pashataikkojen ja pashakärryjen tuotantoon, ettei nopeasti kasvavan kaupungin kadut vaan hukkuisi hevonpashaan.
Että semmosta se kuulemma on täällä ajassa.
Viesti Kirjoittaja Touho »
Joo, ehkä, tai sitten voisi säästää sen pari dollaria, kun vaan muistaisi aina tämän...McKorhone kirjoitti:Vähän ot mut sopinee tänne hyvin , iltalehdessä uutinen:
"Sarkasmimerkillä eroon väärinkäsityksistä"
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Voisitko nyt ystävällisesti perustella tuon "idiootin kanssa väittelyn"? Siis sinä toivoit tietynlaista laitetta, ja minä kerroin että sellaista ei tule, syystä xxxxxxx. Mikä tuosta tekee "idiootin kanssa väittelemistä"? Onko kaikkien pakko olla samaa mieltä asioista, ja jos joku julkeaa olla eri mieltä sinun kanssasi, ja tuo sen julki, niin hän on "idiootti", vai mikä tässä nyt on ideana?Touho kirjoitti:Joo, ehkä, tai sitten voisi säästää sen pari dollaria, kun vaan muistaisi aina tämän...McKorhone kirjoitti:Vähän ot mut sopinee tänne hyvin , iltalehdessä uutinen:
"Sarkasmimerkillä eroon väärinkäsityksistä"![]()
[tähän semmoinen ilmainen sarkasmihymiö]
/OT
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kieltämättä Touhon melkoinen tietämys pääsisi paremmin oikeuksiinsa ilman turhan usein nähtyä alentuvan ylimielistä suhtautumista toisin ajatteleviin.Nemesis kirjoitti:
Voisitko nyt ystävällisesti perustella tuon "idiootin kanssa väittelyn"? Siis sinä toivoit tietynlaista laitetta, ja minä kerroin että sellaista ei tule, syystä xxxxxxx. Mikä tuosta tekee "idiootin kanssa väittelemistä"? Onko kaikkien pakko olla samaa mieltä asioista, ja jos joku julkeaa olla eri mieltä sinun kanssasi, ja tuo sen julki, niin hän on "idiootti", vai mikä tässä nyt on ideana?
Saattaa hyvinkin olla. Tosikkohymiön löytymisestä ei näköjään taida vaan olla takeita. Suosittelen silti sen etsimisen jatkamista.Forsteiner kirjoitti:Ylimielisyyshymiö ja asennevammahymiö löytyvät varmaan jostain myös?
Viesti Kirjoittaja JHA »
Nemesis kirjoitti: Vai haluatko sinä kantaa erillistä ebook-lukijaa, musiikkisoitinta, videosoitinta, surffilaitetta...? Ei, tuo olisi hulluutta, ja Steve Jobs on tehnyt selväksi, että monitoimilaitteet tulee voittamaan.
En.Nemesis kirjoitti: Voisitko nyt ystävällisesti perustella tuon "idiootin kanssa väittelyn"?
Juuen minäkään. Joten antaapa asian jo olla.EDIT: Todettakoon tässä vaiheessa nyt se, että en pidä sinua (tai ketään muutakaan täällä) idioottina.
Ja toivottavasti asiat sanotaan suoraan jos asiaa jollekulle sydämen päällä on, ei enää vihjailemalla ja "humoristisesti" nimittelemällä. Kiitos tästä.Touho kirjoitti:otsikon mukainen jutustelu voi jatkua, sivusta huutelijoiden ja ruudikkaiden räksyttäjien kera tai ilman.
Niinpä. Ihan yleisellä tasolla puhuttaessa tuosta ylimielisyydestä tulee hakematta mieleen myös eräs toinen, joka vuoden homppulainen -tittelistään huolimatta katsoo tarpeelliseksi osoitella muita sormella, huudella puskasta ja sekaantua asioihin, joissa ei edes ole itse osallisena, vaikkei ko. tyyppi ole edes moderaattori. Noh, kukin tyylillään.Repe Ruutikallo kirjoitti: Kieltämättä Touhon melkoinen tietämys pääsisi paremmin oikeuksiinsa ilman turhan usein nähtyä alentuvan ylimielistä suhtautumista toisin ajatteleviin.
Yleisellä tasolla puhuttaessa: Aina-oikeassa-olijat ovat rasittavia ja ärsyttäviä missä tahansa keskustelussa, vaikka olisivatkin aika usein oikeassa. Vielä jos tähän säännöllisesti liittyy omasta poikkeavien mielipiteitten ja arvioitten leimaaminen jotenkin hölmöiksi tai naurettaviksi, kenelläkään ei oikein ole kivaa.
Ikävä kyllä tiettyjä käyttäytymis-, kohteliaisuus- ja kunnioitussääntöjä tulee jokaisen pyrkiä noudattamaan joka ketjussa, vaikka kokisi itsensä kuinka erinomaiseksi.Touho kirjoitti: Yleisellä tasolla puhuttaessa: Sopii vaihtaa toiseen ketjuun, jos juuri minun juttuni rasittavat tai ärsyttävät siellä yleisellä tasolla. Tai vielä tehokkaampi konsti on, kun pistää noin yleisellä tasolla minun nikkini sinne nk. vihamieslistalle.
noh, kuten totesin, niin minä olen usein lukenut ebookkeja touchillani, ja ihan hyvin se sujui. Ja en nyt siis puhu parista sivusta, vaan kokonaisista kirjoista.JHA kirjoitti:Nemesis kirjoitti: Vai haluatko sinä kantaa erillistä ebook-lukijaa, musiikkisoitinta, videosoitinta, surffilaitetta...? Ei, tuo olisi hulluutta, ja Steve Jobs on tehnyt selväksi, että monitoimilaitteet tulee voittamaan.
Kyllähän sveitsiläisestä taskuveitsestäkin löytyy puukonterät, sahat, rautasahat ja pihdit mutta eri asia sitten tekeekö sillä mitään niistä asioista mihin tarvitaan puukkoa, sahaa tai pihtejä. Kynän sillä kyllä teroittaa.. omenan kuorii ja ehkä vääntää klemmarin mutkalle
Ja mitä erillislaitteisiin tulee niin kuinka moni haluaa kantaa mukanaan jokapaikkaan niin isoa musiikkisoitinta että sen näytöltä näkee lukea ekirjoja aikuisten oikeasti ja hyvin...
Edit.. tagi suljettu..
Viesti Kirjoittaja DigiMon »
Niin minäkin olen lukenut pari kirjaa iPhonellani, ja silti ostin Kindlen. Arvaatko miksi?Nemesis kirjoitti:noh, kuten totesin, niin minä olen usein lukenut ebookkeja touchillani, ja ihan hyvin se sujui. Ja en nyt siis puhu parista sivusta, vaan kokonaisista kirjoista.JHA kirjoitti:Nemesis kirjoitti: Vai haluatko sinä kantaa erillistä ebook-lukijaa, musiikkisoitinta, videosoitinta, surffilaitetta...? Ei, tuo olisi hulluutta, ja Steve Jobs on tehnyt selväksi, että monitoimilaitteet tulee voittamaan.
Kyllähän sveitsiläisestä taskuveitsestäkin löytyy puukonterät, sahat, rautasahat ja pihdit mutta eri asia sitten tekeekö sillä mitään niistä asioista mihin tarvitaan puukkoa, sahaa tai pihtejä. Kynän sillä kyllä teroittaa.. omenan kuorii ja ehkä vääntää klemmarin mutkalle
Ja mitä erillislaitteisiin tulee niin kuinka moni haluaa kantaa mukanaan jokapaikkaan niin isoa musiikkisoitinta että sen näytöltä näkee lukea ekirjoja aikuisten oikeasti ja hyvin...
Edit.. tagi suljettu..
Viesti Kirjoittaja JHA »
Soveltunee ehkä nimenomaisesti romaanien ja novellien lukemiseen mutta Touchin näytön kyky välittää informaatiota esimerkiksi vähänkin laajempien yhteenvedollisten kaavioiden ja karttojen muodossa on aikalailla onneton ja valokuvienkin kanssa ollaan heikoilla.Nemesis kirjoitti: noh, kuten totesin, niin minä olen usein lukenut ebookkeja touchillani, ja ihan hyvin se sujui. Ja en nyt siis puhu parista sivusta, vaan kokonaisista kirjoista.
Aevan, veit sanat suustani, eli mikset siis itsekin niitä voisi noudattaa? Et sinäkään ole ihan niin erinomainen kuin itse ilmeisesti kuvittelet olevasi.Repe Ruutikallo kirjoitti: Ikävä kyllä tiettyjä käyttäytymis-, kohteliaisuus- ja kunnioitussääntöjä tulee jokaisen pyrkiä noudattamaan joka ketjussa, vaikka kokisi itsensä kuinka erinomaiseksi.
Näinpä. Siinäpä se asian ydin on, ainakin tuonne 27.1.2010 asti.DigiMon kirjoitti: Katsotaan mitä tuleman pitää.
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Tuo ei valitettavasti ole kovin tehokas tapa pudottaa ärsyttäviä lässyttäjiä, sun muita epäkelpoja junkkareita pois keskustelusta, niin kauan kun jengi lainaa kaiken mitä ne sanoo...Touho kirjoitti:Tai vielä tehokkaampi konsti on, kun pistää noin yleisellä tasolla minun nikkini sinne nk. vihamieslistalle.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja McKorhone »
Näin tehdään!EvilPet kirjoitti: Lopettakaa hyvät ihmiset se lainaaminen, niin hompupsta tulee parempi paikka!!!
Uskottavaa. Koneitten päivitys ei tuolle listalle pääsisikään, eihän iMackaan mitään eventtiä saanut vaikka 27" olisi sen kyllä ansainnut. Voi silti tulla, ja on pakkokin. Apple ei voi jatkaa läppäreitten kauppaamista ilman i-prossuja, kun ne on kohta kilpailijoillakin.McKorhone kirjoitti:FOXNews.comin saamien 'sisäpiirin' tietojen mukaan Apple aikoo julkistaa kolme asiaa, Tabletin, iPhone OS 4.0:n ja iLife 2010:n.
Mutta tuossahan auttaisi nimenomaan se, että ruutu olisi isompi ja suuremmalla resoluutiolla? Ja nuohan on juuri ne asiat, jotka iSlate korjaa.JHA kirjoitti:Soveltunee ehkä nimenomaisesti romaanien ja novellien lukemiseen mutta Touchin näytön kyky välittää informaatiota esimerkiksi vähänkin laajempien yhteenvedollisten kaavioiden ja karttojen muodossa on aikalailla onneton ja valokuvienkin kanssa ollaan heikoilla.Nemesis kirjoitti: noh, kuten totesin, niin minä olen usein lukenut ebookkeja touchillani, ja ihan hyvin se sujui. Ja en nyt siis puhu parista sivusta, vaan kokonaisista kirjoista.
Viesti Kirjoittaja Forsteiner »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”