Tulin juuri vknlopun viettoon muijan vanhempien luo ja he ovat juuri ostaneet tämän sony kdl-52w4000 mallin ja telkun takan oli toki pc sisäänmeno. Kun esim tuola afterdawnin teknisis tiedoissa sanotaan että ei ole.
No mutta minulla oli pc läppärini mukana ja vga piuha. Laitoin koneen telkkuun kiinni ja ei pystynyt kun näyttämään jtn 1300x 700 reson kun specseis sanotaan telkun resoks 1920x1080. Tukeekohan tämä pc läppärini edes sitä resoa mitä tv sanoo. Olen joskus pitänyt tätä kiinni eräässä tiatskari kuvaputkinäytössä ja siinä kyllä sain 1600x1200 reson. Mikähän tässä mättää? Mistähän minä näen paljonko tää koneeni tukee resoja?
Onko kellään muulla ollut tai on parhaillaan konetta kiinni sonyn kdl 52? tai jossain muussa sonyn mallissa? Jos on onko vga kautta vai hdmi ja minkä laista resoo näyttää?
Nyt alku viestini linkitkin toimii. aukee vaan samaan ikkuunaan/välilehteen mutta ei se midn.
Merkeissä olen nyt kahden vaiheilla. Sony tai Samsung. Jotenkin tuntuu että olen kaatumassa sonyynpäin silti.
Ainoat asiat mitkä mietityttää on sonyn w4000 ja w4500 mallien erot. Kun nyt olen näitä tutkinut, isoinpina eroina on w4500 mallien dynaaminen kontrasti parempi ja motion flow 100hz.
Tuo kontrasti nyt ei niinkän haittaa koska se ei paljonkaan auta tähän pikseli mössöön vaan värit on jonkun verran parempia tai sinne päin. Kuulemma musta on enemmän musta jne.
Mutta tämä jälkimmäinen motion flow 100hz vaivaa. Jos tän jättää pois niin jäänkö paljon paitsi, koska tämä auttaa nopean kuvan katselemisessa. Esimerkiksi MM lätkää tulee katottua ja lätkää muutenki joskus. Niin onkohan siinä iso ero? Pätee kuulemma jossain nopeissa toiminta leffoissakin. Pitäs mennä melkein paikalliseen telkku liikkeeseen ottaan selvää.
Niin ja kun täälä muijan vanhempien luona tota kdl-52w4000 mallia on kattellut ja perus tv kanavia, niin kyllä ne vaan hirveiltä rae mössöltä näyttää. Tietysti siihenkin tottuu eikä se nyt elämää pilaa. Ja kun ajattelee tulevaisuuden kannalta niin varmasti nämä lähetysten laadutkin joskus paranee, ettei sitä rakeilua niin paljon ole.