Onko Mighty Mouse hyvä?
-
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Huonoa on sitten tuo "hiiren oikea nappi", tai lähinnä sen korvaaminen tuolla bugittavalla tunnistus systeemillä. Hiiri on myös aikuisen miehen lapaseen liian pieni, etenkin leveyttä pitäisi olla enemmän.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
En halua laittaa sanoja Rooivalkin suuhun, mutta luulen hänen tarkoittavan sitä kuinka Mighty Mousessa on nostettava vasen sormi ylös jos haluaa saada oikean "napin" klikkauksen rekisteröitymään. MM:ssähän tämä ei ole bugi vaan vakaasti harkiten suunniteltu ominaisuus. Joka minusta yksinäänkin tekee koko vehkeen kelvottomaksi, mutta ihmisiä ja hiiriä on moneen makuun.kallekilponen kirjoitti:Jännä kun tuosta oikean napin bugista kuulee usein, mutta itse en ole koskaan sitä huomannut vaikka aika tarkka hiiristä olenkin...outoa
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja 15379093 »
Pallukasta on sanottava että ekan neljän kuukauden aikana jouduin kahdesti putsaamaan. Nyt on jo liki kaksivuotta takkuamatta toiminut. On se paras "minulle"!
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
-
-
Viesti Kirjoittaja OPJ »
Pitää paikkansa. Rulla on varsinkin ollut mulle se juttu tuossa hiiressä: Reagoi nopeasti ja kun vain muistaa pitää kädet suht puhtaina, niin ei tukkeudukaan varmaan kuin kerran-pari vuodessa.Wespa kirjoitti:Rullan turhan helppo epäkuntoon meneminen poislukien erinomainen hiiri, istuu yhtä hyvin kumpaankin kouraan.
Mutta nyt kun olen opetellut tuota kynän käyttämistä hiiren asemesta, luulen, että taitaa hiiret jäädä nurkkaan nälkiintymään tästä eteenpäin

-
-
-
Viesti Kirjoittaja Bule »
-
Viesti Kirjoittaja vipu »
Voisitko kertoa lisää tuon kynän toimivuudesta, vaikka tuohon avaamaani "pallohiiri/trackball ja..."-ketjuun?OPJ kirjoitti: Mutta nyt kun olen opetellut tuota kynän käyttämistä hiiren asemesta, luulen, että taitaa hiiret jäädä nurkkaan nälkiintymään tästä eteenpäin

Mightymouse olis ihan hyvä kapistus jos toimis tuo scrollausnappi... >ihan peeceestä koko kapine!

-
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
Ai se on ominaisuus. En ole tuota edes tietoisesti havainnoinut, mutta kyllä on turhat painallukset ärsyttäneet minuakin. Tämä on selkeästi hiiren huonoin ominaisuus. Toiseksi huonoin ominaisuus on sivunappien jäykkyys, sijoittelu ja tunnottomuus, jotka tekee ne lähes käyttökelvottomiksi. Kolmas huono ominaisuus on tahmea liukuvuus ja neljäs pieni koko. Pallo on puolestaan on parasta antia. Sivuttaiset scrollaukset sujuu paremmin kuin millään aikaisemmin kokeilleellani ja vertikaalinen scrollaus toimii ihan ok, jos pallo on puhdas. Default ajurit on tehokkaaseen käyttöön riittämättömät, mutta maksullisella SteerMousella olen saanut konfattua hiireen haluamiani toimintoja, ohjaustuntumankin saa samalla softalla huomattavasti paremmaksi.Sleepperi kirjoitti:En halua laittaa sanoja Rooivalkin suuhun, mutta luulen hänen tarkoittavan sitä kuinka Mighty Mousessa on nostettava vasen sormi ylös jos haluaa saada oikean "napin" klikkauksen rekisteröitymään. MM:ssähän tämä ei ole bugi vaan vakaasti harkiten suunniteltu ominaisuus. Joka minusta yksinäänkin tekee koko vehkeen kelvottomaksi, mutta ihmisiä ja hiiriä on moneen makuun.kallekilponen kirjoitti:Jännä kun tuosta oikean napin bugista kuulee usein, mutta itse en ole koskaan sitä huomannut vaikka aika tarkka hiiristä olenkin...outoa
Hintalaatusuhde on surkea [satasella (mm+steermouse) pitäisi päästä parempaan]. Mutta koska MM:lläkin pärjäilee, niin laiskuuttani en ole lähtenyt vielä vaihtamaan. Vielä.
- Steve Jobs
-
Viesti Kirjoittaja janoke »
j
eMac G4 1 GHz (1GB / 40Gt hd)
iMac 20" 2,4 GHz ( 2GB / 320Gt hd)
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
Olethan kuitenkin kokeillut jo rullan puhdistamisen?janoke kirjoitti:Rulla toimii vain satunnaisesti alas rullatessa. Muuten ok hiiri, (Tosin vähän vertailukokemusta koska en ole muita käyttänytkään, kuin Applen hiirulasia ) Miten hiiren saa auki rikkomatta sitä, jotta vois vaikka korjailla sitä?. Puukkoa kylkeen ja voimaa peliin vai...?
j
-
Viesti Kirjoittaja janoke »
joo märällä rätillä putsattu, auttaa hetken. Purkamisen ajattelin lähinnä siksi, että jos siellä olisi jotain isompaa töhnää..?iCook kirjoitti:Olethan kuitenkin kokeillut jo rullan puhdistamisen?janoke kirjoitti:Rulla toimii vain satunnaisesti alas rullatessa. Muuten ok hiiri, (Tosin vähän vertailukokemusta koska en ole muita käyttänytkään, kuin Applen hiirulasia ) Miten hiiren saa auki rikkomatta sitä, jotta vois vaikka korjailla sitä?. Puukkoa kylkeen ja voimaa peliin vai...?
j
j
eMac G4 1 GHz (1GB / 40Gt hd)
iMac 20" 2,4 GHz ( 2GB / 320Gt hd)
-
Viesti Kirjoittaja Vector »
Ainoa ongelma tähän mennessä tapahtui ensimmäisen viikon aikana; pientä nykimistä osoitinta liiikuteltaessa, jolloin käytiin liikkeessä asiasta tiedustelemassa. Kehoittivat käyttämään jonkinlaista hiirimattoa ja mikäli ei olis auttanut, tulla hakemaan uusi hiiri. Matto auttoi, joten yhä edelleen samalla mahtihiirellä mennään.
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Jonttufantti »
JOku kirjoittaja tällä foorumilla ohjeisti liimaamaan teipin soiron palloon ja pyöräyttämään pallon ympäri, jotta saisi ikään kuin "hammaslankaotteen". siteen vaan vetelemään varovasti edes takas. Kokeilin kun pallo jumi vähän väliä alko niin sanotusta vitut...aan. Teipin survominen pallon ympäri oli vähintäänkin hankalaa, mutta kun se onnistui niin tuloksena oli mustaa paksua, suorastaan kovaa kökkäö. Nyt on toiminut jo viikon ilman ongelmia.janoke kirjoitti:joo märällä rätillä putsattu, auttaa hetken. Purkamisen ajattelin lähinnä siksi, että jos siellä olisi jotain isompaa töhnää..?iCook kirjoitti:Olethan kuitenkin kokeillut jo rullan puhdistamisen?janoke kirjoitti:Rulla toimii vain satunnaisesti alas rullatessa. Muuten ok hiiri, (Tosin vähän vertailukokemusta koska en ole muita käyttänytkään, kuin Applen hiirulasia ) Miten hiiren saa auki rikkomatta sitä, jotta vois vaikka korjailla sitä?. Puukkoa kylkeen ja voimaa peliin vai...?
j
j
TAisin muuten ennen toimenpidettä pyöritellä palloa jossain isopropanolipohjaisessa liuottimessa, joka saattoi auttaa kökön irtoamiseen.
- Steve Jobs
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Castillo »
No nyt sitten saapui V470 verkkokaupasta. Hyvältä vaikuttaa ja sopii ainakin meikäläisen käteen. Riittävän laadukkaan oloinen ja paketti sisältää peräti Duracellin paristot. Logitechin Control Center-ohjelmistoa en asentanut, koska se on aiemmin aiheuttanut harmaita hiuksia - en kuitenkaan tiedä onko nykyversio jo parempi.Castillo kirjoitti:Tuo valkoinen v470 kiinnostaisi itseänikin ja tuossa taisi Husky mainita myös Razerin bluetooth-hiiren (kiitos vinkistä), jonka saa myös valkoisena - jompi kumpi menee kyllä tilaukseen.Jim-Bone-Eye kirjoitti: Mitä hyviä vaihtoehtoja olisi BT-hiiririntamalla. Millaisia mahtavat olla nuo Logitechit, ajattelin lähinnä mallia V470?
MightyMouseen (wireless) olen silti ollut tyytyväinen, mutta vaihtelu virkistääNimim. 4 muuta hiirtä laatikossa, joista 3 langatonta.
EDIT: Kyseinen Razer löytyy jo ainakin Pixmaniasta: http://www.pixmania.com/fi/fi/658446/ar ... le-ni.html
Mutta se alkoi häiritä, että pitäisikö V470:ssä normaalisti palaa virheä valo? Ei nimittäin minulla ainakaan pala (sininen BT-yhteydenottovalo kyllä palaa). Löytyiskö ketään ko. hiiren omistajia kertomaan? Vai tarvitseeko sitä varten olla ControlCenter asennettuna?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Re: Onko Mighty Mouse hyvä?
Viesti Kirjoittaja kide- »
Minullä on tuo hännätön malli.
-
Re: Re:
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Eipä tuohon olisi tarvinnut vastata kuin kyllä tai ei. Mutta jos ei asia kiinnosta niin enpä taida sitten kertoakaan mitä Logitechin tuki vastasi mailissa tuohon valon toimintaan.Castillo kirjoitti: Mutta se alkoi häiritä, että pitäisikö V470:ssä normaalisti palaa virheä valo? Ei nimittäin minulla ainakaan pala (sininen BT-yhteydenottovalo kyllä palaa).
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja Markusk »
-
Viesti Kirjoittaja macminister »
-
Viesti Kirjoittaja harri »
http://a248.e.akamai.net/7/248/51/30241 ... 2417_1.movmacminister kirjoitti:en tiedä enää miten tuon kakka saa puhdistettuakaan.
-Harri
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka