CamoN kirjoitti:Heti kun näin kuvan, tuli sellainen tunne että tässä on nyt se hiiren tappaja. Oikeastaan kaiken muun luulisi onnistuvan vähintään yhtä hyvin kuin hiirellä paitsi pelaamisen.
Kuvankäsittelykin ja muu vastaava räpeltäminen lienee ongelmallista kosketuslevyllä. Hiiri tai kynä siinä pitää olla. IMO.
Jos ei tulisi tehtyä juuri kuvankäsittely ja piirtämistä eikä olisi jo entuudestaan piirtopöytää, tämä voisi olla ergonominen ratkaisu surffailuun ja muuhun käyttöön. Mutta ei tosiaan tule hankittua, koska läppäreidenkin (myös MacBook-läppäreiden) hiirilevyillä menee hermot Photarissa yms.
Tulipa sitten tilattua tuollainen. Itse olen ihmettelyt jo pitkään ettei tuollaista ole aikaisemmin tehty. Meinasin jo jossain vaiheessa laitella mailia Applelle että tekisivät moisen vehkeen;) Tosin tuo olisi kyllä kätevämpi jos olisi integroituna suoraan näppiksen sivulle kiinni. Esim sohvakäyttö olisi huomattavasti sujuvampaa kun voisi näppäimistöllä operoida pelkästään.
Anselmi kirjoitti:Tulipa sitten tilattua tuollainen. Itse olen ihmettelyt jo pitkään ettei tuollaista ole aikaisemmin tehty. Meinasin jo jossain vaiheessa laitella mailia Applelle että tekisivät moisen vehkeen;) Tosin tuo olisi kyllä kätevämpi jos olisi integroituna suoraan näppiksen sivulle kiinni. Esim sohvakäyttö olisi huomattavasti sujuvampaa kun voisi näppäimistöllä operoida pelkästään.
Mietin eilen, että tuollainen näppis/touchi-kombo tulee varmasti pian padin jälkeen. Jospa odottelisi sitä.
Entinen tässä mietityttää se, että ilmeisesti tässä on aivan samanlainen pinta kuin MBP:n trackpadissa, joka on huomattavasti Magic Mousen pintaa miellyttävämpi. Magic Mousella ei sormi juuri liu'u, jos on vähänkin kostea ja näin kesähelteillä koneella kovalla tohinalla Soneran iPhone 4 hintoja odotellessa näpit hikoavat melko helposti juuri sen verran, että Magic Mousen käyttämisestä tulee tahmeaa. Jos Magic Mouse olisi samanlaista alumiinia/lasia kuin tämä, niin en harkitsisi niin vakavasti tämän hankkimista, mutta nyt kyllä tekee kovasti mieli.
En tosin edellenkään ole varma muutenkaan, että olisiko trackpad hiiren veroinen tai jopa parempi omassa käytössäni.
Anselmi kirjoitti:Tulipa sitten tilattua tuollainen. Itse olen ihmettelyt jo pitkään ettei tuollaista ole aikaisemmin tehty. Meinasin jo jossain vaiheessa laitella mailia Applelle että tekisivät moisen vehkeen;) Tosin tuo olisi kyllä kätevämpi jos olisi integroituna suoraan näppiksen sivulle kiinni. Esim sohvakäyttö olisi huomattavasti sujuvampaa kun voisi näppäimistöllä operoida pelkästään.
Miten sujuu yhtäaikainen käyttö hiiren kanssa. Kuinka sujuvasti vaihtuu?
Miten sujuu yhtäaikainen käyttö hiiren kanssa. Kuinka sujuvasti vaihtuu?
En tiedä kun ei ole vielä saapunut. Eilen lähti applelta tilaus tulemaan, joten eiköhän se muutaman arkipäivän sisällä ole perillä. Laitan kommenttia tulemaaan heti kun saan laitteen testattua.
Macco kirjoitti:Ostin Wacomin Bamboon, kun kaipasin juuri tätä laitetta 8) Bamboossa kosketusominaisuus ajaa miehen välillä raivon partaalle, mutta onneksi siinä on kynä mukana... Applen versio kosketuslevystä lienee toimivampi. Ainakin MacBookissa se toimii kuin unelma.
Bamboolla kuvankäsittelyt ja trackpadilla kaikki muu. Itsellä on jo Bamboo - kohta trackpadikin
ef0p kirjoitti:Ihmeellistä kyllä miten vaihtee ihmisillä noin paljon tuon paristojen kuluminen. Meikällä vieläkin käytössä MM:n mukana tulleet paristot ja varaus 68% ja voin sanoa itseäni heavy useriksi, joten ei ole siitä kiinni, etteikö hiiri käytössä olisi.
e. Kyllä kai niitä paristoja menee kun jotain pirkka jäteparistoja käyttää
Itse asiaan... Tuo on oikein houttava mutta en ole ihan varma ajaisiko bamboo fun pen & touch saman asian + vielä enemmän (piiräminen).
Jos tuohon saisi jonkin kynän ja softa -tukea niin kyllä itse ainakin jotkut random muokkaukset hoitaisin.
Sama vastaus kuin Maccollekin
dasb00t kirjoitti:Värkäispä joku tälle windows ajurit niin ostaisin välittömästi duuniin. Taitaa olla vaan turha toivo...
Macco kirjoitti:Ostin Wacomin Bamboon, kun kaipasin juuri tätä laitetta 8) Bamboossa kosketusominaisuus ajaa miehen välillä raivon partaalle, mutta onneksi siinä on kynä mukana... Applen versio kosketuslevystä lienee toimivampi. Ainakin MacBookissa se toimii kuin unelma.
Bamboolla kuvankäsittelyt ja trackpadilla kaikki muu. Itsellä on jo Bamboo - kohta trackpadikin
Itse, kuten ed sivulla kerroin - käyttäisi tr.padiä yhdessä intuos-piirtopöydän kanssa. Kerrothan kuinka yhteiskäyttö sujuu. Aikomus on siis vasemmalla käyttää tr.padia ja oikealla intuosia - keskellä näppis.
Kuinkakohan hyvästä tabletista Magic Trackpad menisi, jos siihen heittäisi mukaan Pogo Sketchin ja Inkletin? Varmaan parempi hommata oikea alusta, jos haluaa kovin tuollaista tehdä, mutta kyllähän tuo varmaan pieneen käyttöön menisi.
Nyt on Magic Trackpad asennettu ja käytössä. Toimii juuri niinkuin pitääkin. Käyttäminen on helppoa ja ehkä miellytävämpää kuin läppärin trackpad suuremmasta koosta johtuen. Vaati varmaan hieman totuttelua vaikka läppärin kanssa onkin käytellyt päivittäin koska näyttö pöytäkoneessa suurempi ja joutuu herkkyyttä säätämään nopeammaksi. Eli ei välttämättä sovi suurta tarkkuuta vaativiin hommiin mutta peruskäyttöön kyllä. Pitää ilmeisesti vielä Magic Mouse hankkia kaveriksi tarkempiin hommiin..
Asennuksessa oli pieniä ongelmia eikä trackpad suostunut tunnistumaan ennkuin poistin usb overdriven. Tai oikeastaan sain paritettua padin koneen kanssa mutta itse ajuri ei tunnistanut laitetta joten laite toimi vajavaisesti, ainoastaan kursorin liikuttaminen ja 'left click' toimivat.
NeliX4 kirjoitti:Ihan puskista tullut tällanen mahtava juttu. On alkanut tuo hiirellä työskentely tuntumaan vanhanaikaiselta verrattuna trackpadiin.
Onkos tämä se suurin syy miksi porukka näitä tilailee? Uusi lelu ja uutuuden viehätys. En oikein muuten jaksa ymmärtää koko laitteen funktiota, miksi vaihtaa jos kerran hiiri on tarkempi ja nopeampi? Ledien ja laserien myötä hiiristä hävisivät ne viimeisimmätkin ongelmakohdat (mighty mousea lukuunottamatta..). Sohvakoneessa tuo olisi mainio, mutta silloinkin sen pitäisi olla näppikseen integroitu. Pöytätilaakaan ei oikeasti hirveä säästy.
Tai sitten mä vaan oon vanha jäärä enkä ymmärrä nykymaailmasta mitään
Commodore 64, 64 kB, 1541 disk drive, 1530 (C2N) datassette
Ericsson Dialog 4224
Sherman kirjoitti:
Onkos tämä se suurin syy miksi porukka näitä tilailee? Uusi lelu ja uutuuden viehätys. En oikein muuten jaksa ymmärtää koko laitteen funktiota, miksi vaihtaa jos kerran hiiri on tarkempi ja nopeampi? Ledien ja laserien myötä hiiristä hävisivät ne viimeisimmätkin ongelmakohdat (mighty mousea lukuunottamatta..). Sohvakoneessa tuo olisi mainio, mutta silloinkin sen pitäisi olla näppikseen integroitu. Pöytätilaakaan ei oikeasti hirveä säästy.
Minä tilasin, jotta saisin hiiren korvattua sohvakäytössä. MacMini toimittaa television virkaa, ja käyttö hiirellä hieman hankalaa sohvalta käsin.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
NeliX4 kirjoitti:Ihan puskista tullut tällanen mahtava juttu. On alkanut tuo hiirellä työskentely tuntumaan vanhanaikaiselta verrattuna trackpadiin.
Minä uskon, että muutama ohjausliike nopeutuu kun ne kerran on tauchin ja iphonen myötä opittu. Itse käytän kynää mikä on valovuoden hiirtä parempi mutta samalla muutamat hyvätkin näppäinkomennot jää käyttämättä. Kynä on siitä hyvä, että on luontevasti kämmenen suojissa silloinkin kun kirjoittaa näppiksellä. Mutta kynällä käyttöliittymää pyörittäessä tai jotakin tarkkaa tehdessä vasen käsi on vapaana ja sillä voisi muutaman sormiohjauksen tehdä siinä ohessa: suurennus, rollaus, selaus jne. Vasurin koorninaatiokin riittäisi hyvin niihin. Trackpadiä en ole vielä kuitenkaan kokeillut.
Onkos tämä se suurin syy miksi porukka näitä tilailee? Uusi lelu ja uutuuden viehätys. En oikein muuten jaksa ymmärtää koko laitteen funktiota, miksi vaihtaa jos kerran hiiri on tarkempi ja nopeampi? Ledien ja laserien myötä hiiristä hävisivät ne viimeisimmätkin ongelmakohdat (mighty mousea lukuunottamatta..). Sohvakoneessa tuo olisi mainio, mutta silloinkin sen pitäisi olla näppikseen integroitu. Pöytätilaakaan ei oikeasti hirveä säästy. Tai sitten mä vaan oon vanha jäärä enkä ymmärrä nykymaailmasta mitään
Läppärillä kun itse teen hommia 95% ajasta, niin kosketuslevy on se nopein ja helpoin tapa ohjata hiirtä, kun ulkoista hiirtä tarvitsee vain pelaamiseen ja kuvankäsittelyyn. Ergonomiakin paranee, kun ei tarvitse liikutella rannetta. Vähän sellainen kutina kuitenkin on, että tuon ergonomia jää läppärin kosketuslevystä jälkeen.
Mjahas, tilasin tällaisen tyyliin kännissä läpällä, kun kaveri sattui juuri kipaisemaan työmatkalla USA:ssa. Maksoi hurjat 69 dollaria veroineen, eli ei kauheasti.
Ensimmäinen tuomio 2 min räpellyksen jälkeen - v#ttu mikä paska... Sen jälkeen latasin kuitenkin tuon varsinaisen softalisäkikkareen, laitoin asetukset kuntoon ("napsauta napauttamalla" ja "toissijainen napsautus" ovat molemmat käytännössä välttämättömät!), ja jopas olikin toinen ääni kellossa. Nyt oon tässä vasta vartin käyttänyt, enkä suoraan sanottuna kaipaa tuota taikarotan tahmeutta ainakaan vielä takaisin...
edit: tämä koko levyn "fyysinen napsautus" on ihan liian raskas. Olisivat voineet jättää pois koko toiminnon...
Viimeksi muokannut T0mi, 3.8.2010 klo 18.38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.