T0mi kirjoitti:exlex kirjoitti:Listatkaapa tänne mitä SSD-levyjä käytätte mäkeissänne, niin saadaa vähän statitikkaa asiasta. Eli minkä merkkinen, mikä malli ja minkä kokoinen? Niin ja tietenkin mihin koneeseen asensitte levyn?
Niinpä. Jos tietäisin minkä SSD-levyn voin laittaa 24-tuumaiseen iMaciin (late 2009, 1TB, 8 GB, 2,93 Ghz), niin voisin sen jälkeen ruveta katselemaan vähän valikoimia. Nyt en tiedä löytyykö tähän malliin suoraan hyllystä joku SSD-levy.
iMacciin SSDn laittaminen ei välttämättä ole kauheen helppoa. Jos et edes tiedä mimmosta levyä niin sen perusteella voisin sanoa ettei ole tietotaitoa lähteä tohon operaatioon. Jos kuitenkin seikkailumieltä löytyy niin aloittaisin selvittämällä että mimmonen levy sielä on sisällä.
Veikkaisin että 3.5"nen - sen tilalle saat laitettua varmasti 2.5"sen SSDn mutta kannattaa varmistaa että levyn mukana oleva 3.5" sovitin/asennuskehikko sopii sinne iMacin sisuksiin. MacProlle - jossa normaalisti asennusoperaatio on erittäin helppo niin jouduin juuri tilaamaan asennuskehikon: IcyDock MB882SP-1S-1B 2.5" - 3.5" SSD/SATA -adapteri, koska SSDn mukana oleva ei ollut oikeaa mallia.
Jos olet asentamassa siis vanhan kovalevyn tilalle niin operaatio ei ole ihmeempi mutta jos meinaat laittaa rinnalle niin siinä voi tulla mutkia matkaa - esim. 27" iMacissa tarvii lisäkiinnikkeitä ja koneen joutuu purkamaan locigboardia myöten - ottamaan irti että pääsee laittaa SSDn paikoileen.
Ohjeet varmasti löytyy googlella, kunhan saat päätettyä minkälaisen SSDn haluat tilata. Täällä noita suosituksia löytyy - eli 2.5tuumanen istuu sekä läppäriin että iMacciin - jälkemmäiseen käsittääkseni 3.5-tuumasella asennuskehikolla.
Tsemiä. 8)
Edit: Itse mietin 27"sen SSDn asennusta normilevyn rinnalle niin operaatio on kyllä jopa mulle (rohkea kun yleensä olen) vähän epäilyttävä. Asentavat 200eurolla kaupassa mutta se mielestäni on liikaa. Yksivaihtoehto on laittaa optisen tilalle.... mut siinäkin taitaa olla mutkia matkassa .... taitaa olla sata IIsta IIIsen sijasta... silloin tarkoittanee iMacissa että sun pitää hoitaa 2.5"nen normi levy siihen optisen paikalle (spessukehikolla) ja sitten laitat sen SSDn sen normilevyn paikalle kun siinä pitäisi olla SataIII-liitin.....