>Mitä itseeni tulee, niin en viitannut kommentillani oman yritykseni politiikkaan
Millainen yritys sulla muuten on se oma, jos kehtaa kysyä? Onko sulla montakin palkollista?
Suosittele Mäkki minulle? =)
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Re: Suosittele Mäkki minulle? =)
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja holviala »
Tottakai, en sitä epäilekkään. Pointtini oli vain se, että jos ihminen tietää perusasiat tietoturvasta ei ole väliä onko alla Mac, Unix vai Windows. Jos taas ei tiedä niin rikki ne menee kaikki ennemmin tai myöhemmin.Veikkaisin (tämä on siis arvaus), että n. 90% "laajakaistoitetuista" kotikoneista on "suoraan" kiinni intervepissä...
-
Tuossa taisi tulla jotain prosentteja ylempänä jotka kuulostavat ihan oikealta. Ei silti kannata suoraan kytkeä mitään nettiin....<<Kuka idiootti muuten kytkee koneitansa suoraan siihen nettipurkkiin kiinni?>>
No minä idiootti. Ja hyvin moni tuntemani Mac-idiootti.
Samaa sanoi eräskin Linux-käyttäjä vuonna 1998 juuri ennenkuin hänen serverinsä hakkeroitiin Argentiinasta käsin.Voihan joku meistä olla se maailman eka onneton OS X -saastuja, mutta kannattaako moiseen mikroluokan todennäköisyyteen alkaa varautua raskaalla kalustolla?
Minä.
Miksiköhän ne suoltaa Cupertinosta ulos niitä turvallisuuspäivityksiä? Huvin vuoksi, ihan että saisivat maksaa palkkaa muutamalle ylimääräiselle koodarille?Mitä esimerkkejä sulla on MacOS X -maailmasta väitteesi tueksi? Eikö mithän?
Suurin osa Windows-viruksista nykyään ei ole mitään itsestään leviäviä, ne ovat ohjelmia jotka tulevat sähköpostien mukana ja jotka käyttäjän itsensä pitää ajaa. Jos samat Windows-käyttäjät siirtyvät Macciin niin luuletko että nuo tavat tuosta mihinkään muuttuisivat?
-
Eikös niitä Linukkaservereitä ole hakkeroitu sanoisinko epälukuinen määrä, jonkin verran kumminkin? Olitko eka?
>Miksiköhän ne suoltaa Cupertinosta ulos niitä turvallisuuspäivityksiä? Huvin vuoksi, ihan että saisivat maksaa palkkaa muutamalle ylimääräiselle koodarille?
Tietääkseni siksi, että se on yrityksen ja käyttöympäristön maineen kannalta pakollista vaikka haavoittuvuudet olisivat hyvinkin teoreettisia. Eiköhän tämä ole useimmille homppulaisille aika selvää. Voi olla, en tiedä, että teknisestikin on helpointa paikata aukot ja "aukot" sitä mukaa kuin niitä löytyy eikä esim. kerran vuodessa juhannuksena.
>Suurin osa Windows-viruksista nykyään ei ole mitään itsestään leviäviä, ne ovat ohjelmia jotka tulevat sähköpostien mukana ja jotka käyttäjän itsensä pitää ajaa. Jos samat Windows-käyttäjät siirtyvät Macciin niin luuletko että nuo tavat tuosta mihinkään muuttuisivat?
Tällä hetkellä on herttaisen yhdentekevää millaiset tavat Mac-käyttäjällä on. Ei käyttäjän siirtyminen Mac-puolelle edelleenkään synnytä yhtään virusta. Siinä piileekin suuri osa vitsiä. Täällä saa toistaiseksi homeltaa lähes kuin ellun kana (etenkin jos joskus varmuuskopioi kotihakemistonsa), ja se tilanne voi kestää vielä päivän, vuoden, kymmenen vuotta... tätähän kukaan ei tiedä.
Olen kyllä täysin pihalla siitä, miksi ajattelet että tuon esittämäsi Win-käyttäjän toimintatapa olisi Macissa lähimainkaan yhtä vaarallista kuin Windowsissa. Ehkä jotain selvyyttä tähän?
>Miksiköhän ne suoltaa Cupertinosta ulos niitä turvallisuuspäivityksiä? Huvin vuoksi, ihan että saisivat maksaa palkkaa muutamalle ylimääräiselle koodarille?
Tietääkseni siksi, että se on yrityksen ja käyttöympäristön maineen kannalta pakollista vaikka haavoittuvuudet olisivat hyvinkin teoreettisia. Eiköhän tämä ole useimmille homppulaisille aika selvää. Voi olla, en tiedä, että teknisestikin on helpointa paikata aukot ja "aukot" sitä mukaa kuin niitä löytyy eikä esim. kerran vuodessa juhannuksena.
>Suurin osa Windows-viruksista nykyään ei ole mitään itsestään leviäviä, ne ovat ohjelmia jotka tulevat sähköpostien mukana ja jotka käyttäjän itsensä pitää ajaa. Jos samat Windows-käyttäjät siirtyvät Macciin niin luuletko että nuo tavat tuosta mihinkään muuttuisivat?
Tällä hetkellä on herttaisen yhdentekevää millaiset tavat Mac-käyttäjällä on. Ei käyttäjän siirtyminen Mac-puolelle edelleenkään synnytä yhtään virusta. Siinä piileekin suuri osa vitsiä. Täällä saa toistaiseksi homeltaa lähes kuin ellun kana (etenkin jos joskus varmuuskopioi kotihakemistonsa), ja se tilanne voi kestää vielä päivän, vuoden, kymmenen vuotta... tätähän kukaan ei tiedä.
Olen kyllä täysin pihalla siitä, miksi ajattelet että tuon esittämäsi Win-käyttäjän toimintatapa olisi Macissa lähimainkaan yhtä vaarallista kuin Windowsissa. Ehkä jotain selvyyttä tähän?
-
Microsoftihan taitaa mainostaa etta Linux-koneita hakkeroidaan onnistuneesti paljon enemman kuin Windows-koneita. En nyt muista etta miten olivat laskeneet mutta kuulostaa ihan totuudelta.Eikös niitä Linukkaservereitä ole hakkeroitu sanoisinko epälukuinen määrä, jonkin verran kumminkin? Olitko eka?
Syyna on tietysti tuo samainen "mun kayttis on turvallinen" -ajattelutapa (quote tuolta ylempaa, en muista oliko sinun):
:-)Voihan joku meistä olla se maailman eka onneton OS X -saastuja, mutta kannattaako moiseen mikroluokan todennäköisyyteen alkaa varautua raskaalla kalustolla? Mitä esimerkkejä sulla on MacOS X -maailmasta väitteesi tueksi? Eikö mithän?
Et ole ilmeisestikaan joutunut yllapitamaan kenenkaan koneita... Jos postista tulee "kaverilta" joku ajettava tiedosto, niin ihan sama mitka virusturvat on paalla tai antaako spostisofta ajaa sita ohjelmaa - kayttajaa loytaa keinon ajaa se joka tapauksessa.Olen kyllä täysin pihalla siitä, miksi ajattelet että tuon esittämäsi Win-käyttäjän toimintatapa olisi Macissa lähimainkaan yhtä vaarallista kuin Windowsissa. Ehkä jotain selvyyttä tähän?
Olet kylla oikeassa siina ettei se softan ajaminen OSX:ssa (unixissa) ole yhta vaarallista kuin Windowsissa koska kayttajalla on paasy vain omaan kotihakemistoonsa. Mutta kuka on tullut ajatelleeksi sita etta kaikki systeemitiedostot saa takaisin asennusrompulta mutta sen kotihakemiston sisaltoa ei (varsinkaan kun harva ihminen tekee saannollisia varmuuskopioita).
-
>Et ole ilmeisestikaan joutunut yllapitamaan kenenkaan koneita...
No en koneita, näitä Macceja vain.
>Jos postista tulee "kaverilta" joku ajettava tiedosto, niin ihan sama mitka virusturvat on paalla tai antaako spostisofta ajaa sita ohjelmaa - kayttajaa loytaa keinon ajaa se joka tapauksessa.
Näin minäkin olen tehnyt, jos tulee liite – kuvaa, tekstiä, powerpointti, videonpätkä – ja mitä sitten? Eivät ne Windows-haittikset tee Macissa apsoluut mitään. Tosin ne on niin helppo tunnistaa, että en edes koeta avata semmosia. Ja joskus huomaa, kuinka joltain epäm. sivulta alkaa latautua jokin outo .exe...
En tunne henkilökohtaisesti ketään, joka olisi saanut pienimpiäkään ongelmia jonkin liitetiedoston avaamisesta tai avaamisen yrittämisestä Macissa, ja tunnen aika paljon Mac-käyttäjiä. Reaalimaailma on nyt tämmöönen eikä se ole mun syyni.
No en koneita, näitä Macceja vain.

>Jos postista tulee "kaverilta" joku ajettava tiedosto, niin ihan sama mitka virusturvat on paalla tai antaako spostisofta ajaa sita ohjelmaa - kayttajaa loytaa keinon ajaa se joka tapauksessa.
Näin minäkin olen tehnyt, jos tulee liite – kuvaa, tekstiä, powerpointti, videonpätkä – ja mitä sitten? Eivät ne Windows-haittikset tee Macissa apsoluut mitään. Tosin ne on niin helppo tunnistaa, että en edes koeta avata semmosia. Ja joskus huomaa, kuinka joltain epäm. sivulta alkaa latautua jokin outo .exe...
En tunne henkilökohtaisesti ketään, joka olisi saanut pienimpiäkään ongelmia jonkin liitetiedoston avaamisesta tai avaamisen yrittämisestä Macissa, ja tunnen aika paljon Mac-käyttäjiä. Reaalimaailma on nyt tämmöönen eikä se ole mun syyni.
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Olen sen itsekkin Windows koneissa huomannut. Olenkin nykyään asentanut joka näkemääni Windows koneeseen McAfee VirusScan ohjelman. Se Norton kun ei aina osaa itse niitä kokonaan poistaa vaan pitää tehdä vaikka mitä kikkailuja (käynnistää Safemodessa yms.) että ne virukset saa koneesta pois. Ja muutenkin maanalaisen paikan raskas softa verrattuna McAfeen. Aivan yliarvostettu tuo Norton. Voipi johtua siitä että yrityksenä se on tunnettu/arvostettu ja on ollut kait aika kauan alalla.Koomisinta on ettei Norton yleensä pysty näitä viruksia suoraan poistamaan.
Toisaalta jos McAfee ei toimi nopeasti (vain parissa koneessa huomattu), pitää "All files" valinta vaihtaa "Program Files & Documents only" valinnaksi Configure VirusScan options -> Advanced -> File type to scan kohdasta.
www.mcafee.com
[ Apple MacBook (early 2016)]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka