Nikon D50?
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Sääli vain että tarjous koski vain hopeista mallia, eli mustaa ei ollut hyllyssä, mutta on se tuokin ihan fiksun näköinen

-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Tervetuloa nikonistien värikkääseen maailmaan.TheKraken kirjoitti:Dodih. Tuossahan tuo nyt sitten akkua latailee pöydällä. Eli D50 tosiaan tarttui matkaan kaupassa räpläämisen jälkeen. Hieman muovinen vaikutelma jäi, mutta verrattuna vastaavan hintaluokan muihin kameroihin, se oli kuitenkin huomattavasti jämäkämpi ja kookkaampi.
Sääli vain että tarjous koski vain hopeista mallia, eli mustaa ei ollut hyllyssä, mutta on se tuokin ihan fiksun näköinen
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mulla D70
- Salamijakk
-
-
Jos roska on okulaarin pinnassa sen kyllä luulisi puhalluspumpulla lähtevän. Otithan sen kumisuojuksen siitä okulaarin ympäriltä pois? Jos roska on kameran sisällä ei muuta kun liikkeesee, saavat hoitaa sen sieltä pois.TheKraken kirjoitti:Hmm. No tämä ura nyt ei kovin vahvasti alkanut.
Etsimessä onpi roska. Se ei näy olevan oikein missään. Olen kaiken varovasti ilmalla puhallellut, mutta roskaa ei vain löydy.
Onkos jollakulla jotain teoriaa missä se voisi luurata?
- Salamijakk
-
Jep jossain sisuksissa se on. Täytyy maanantaida käydä näyttämässä.Salamijakk kirjoitti:Jos roska on okulaarin pinnassa sen kyllä luulisi puhalluspumpulla lähtevän. Otithan sen kumisuojuksen siitä okulaarin ympäriltä pois? Jos roska on kameran sisällä ei muuta kun liikkeesee, saavat hoitaa sen sieltä pois.TheKraken kirjoitti:Hmm. No tämä ura nyt ei kovin vahvasti alkanut.
Etsimessä onpi roska. Se ei näy olevan oikein missään. Olen kaiken varovasti ilmalla puhallellut, mutta roskaa ei vain löydy.
-
Se on sitten okulaarilasin (helposti naarmuuntuva) sisäpinnassa tai peilissä. Siis jos roska ei näy kuvissa.TheKraken kirjoitti:Jep jossain sisuksissa se on. Täytyy maanantaida käydä näyttämässä.Salamijakk kirjoitti:Jos roska on okulaarin pinnassa sen kyllä luulisi puhalluspumpulla lähtevän. Otithan sen kumisuojuksen siitä okulaarin ympäriltä pois? Jos roska on kameran sisällä ei muuta kun liikkeesee, saavat hoitaa sen sieltä pois.TheKraken kirjoitti:Hmm. No tämä ura nyt ei kovin vahvasti alkanut.
- Salamijakk
-
"UV-suodin on hyvä pitää aina paikoillaan, koska se on halpa suoja kameran kalliille optiikalle. Linssi on paljon helpompi ja turvallisempi puhdistaa kuin kameran oma optiikka."
http://www.pikseli.fi/digifaq/3_lisav.html
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja ompputetteri »
samoin kandee ostaa pyöröpolarisaatio-suodinSalamijakk kirjoitti:Kannattaa samalla ostaa UV- suodin objektiiviin, jos ei vielä ole.
"UV-suodin on hyvä pitää aina paikoillaan, koska se on halpa suoja kameran kalliille optiikalle. Linssi on paljon helpompi ja turvallisempi puhdistaa kuin kameran oma optiikka."

-
Myös savolaissuodin tuiki tarpeellinenompputetteri kirjoitti:samoin kandee ostaa pyöröpolarisaatio-suodinSalamijakk kirjoitti:Kannattaa samalla ostaa UV- suodin objektiiviin, jos ei vielä ole.

- Salamijakk
-
-
Hyvä homma, saattaa olla että roska lähti peilisulkimen ilmavirran mukana peilistä kun otit kuvia.TheKraken kirjoitti:Roska oli ja roska meni!
En tiedä, enkä huomannut mitä sille kävi, mutta nyt se on vain kadonnut. Ihan sama minulle mihin meni, mutta eroon päästiin. Kennolle se ei näytä päätyneen, otin pari testikuvaa valkoisesta seinästä.
Noh, hienoa näin. En valita
- Salamijakk
-
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Karive »
Nikoniin saa 18-200mm VR putken, samoin 105mm f2,8 VR makron ja Capture NX;n(uusin versio Capturesta) huomattavasti aiempaa edullisemmin. Mielestäni optiikka ratkaisee. Myöhemmin voi päivitellä runkoaan jos tuntuu tarpeelliselta. Nythän tuli tuo D80 josta löytyy 10 megapikseliä joten jos 6 loppuu joltakin kesken...
Itse olen pärjännyt hyvin D50:llä. Kaikkihan riippuu lopulta tarpeesta ja käytöstä.
Onko muuten Nikonin osalta salamasta kokemuksia?
Kannattaako satsata SB-800:n vai johonkin ihan muuhun?
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Sitten kun erilaiset muut lisävempaimet kuten salamat ja objektiivit alkavat olla ajankohtaisia, tsekkaa http://www.digicamera.netin ja http://www.kameralaukku.comin myydään-palstat.
Hyviä kuvia ja onnea valinnasta,
nimimerkki Nikoneilla jo vuodesta 1982.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Sehän on kumma käytetyn myyjä, joka ei suostu kuittia kirjoittamaan. Määkin olen niitä kirjoittanut vuosien mittaan kymmenittäin. Alvi on sitten eri asia jos firmalle ostaa, mutta siitähän ei ollut puhetta että firma ostaisi.TheKraken kirjoitti:Muuten kyttäisin käytettyjä, mutta kun olen tilanteessa että tartten myyjältä kuitin näin niinkuin veroasioita ajatellen, eli aika heikot on markkinat.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Juu kyllähän he kuitteja voivat kirjoitella, mutta siis juurikin tästä alvi-asiasta oli enemmänkin kysymys. Ilmaisin itseäni vain hieman hutiloidenRepe Ruutikallo kirjoitti:Sehän on kumma käytetyn myyjä, joka ei suostu kuittia kirjoittamaan. Määkin olen niitä kirjoittanut vuosien mittaan kymmenittäin. Alvi on sitten eri asia jos firmalle ostaa, mutta siitähän ei ollut puhetta että firma ostaisi.TheKraken kirjoitti:Muuten kyttäisin käytettyjä, mutta kun olen tilanteessa että tartten myyjältä kuitin näin niinkuin veroasioita ajatellen, eli aika heikot on markkinat.

-
Viesti Kirjoittaja strong »
Peruskäyttäjälle 6 megan kamera on ok. Ongelmana esim 10 megan kameroissa on turhan kookkaat tiedostot. DVD-levytkään eivät tahdo riittää säilömiseen.joonahe kirjoitti:D50 on hyvä kamera. Ainoa ongelma on megapikselien vähyys, eikä sekään haittaa jos osaa rajata kuvia jonkun verran jo niitä ottaessa. Paljon ei pysty rajaamaan pois, muuten laatu jo heikkenee näkyvästi.
Ammattikuvaaja varmaan tarvitsee kunnon resoluutiot
-
Ei pidä tuijottaa liikaa pikselimäärään. Kuvan tekee optiikka ja kameran prosessointi. Enhän minäkään liity natoon, vaikka muut siihen liittyisivätkin.strong kirjoitti:Peruskäyttäjälle 6 megan kamera on ok. Ongelmana esim 10 megan kameroissa on turhan kookkaat tiedostot. DVD-levytkään eivät tahdo riittää säilömiseen.joonahe kirjoitti:D50 on hyvä kamera. Ainoa ongelma on megapikselien vähyys, eikä sekään haittaa jos osaa rajata kuvia jonkun verran jo niitä ottaessa. Paljon ei pysty rajaamaan pois, muuten laatu jo heikkenee näkyvästi.
- Salamijakk
-
Kyllä minä ihan olin tietoinen noista megapikseleistä, mutta koska ottamani kuvat eivät mihinkään printtikuviin kyllä tule päätymään, niin en oikein keksi mitä niillä tekisin. Tuokin napsii nyt jo yli 3000xXXXX kuvia, eli siis kuvasta mahtuu kerrallaan 1/4 meikäläisen 20" iMacin näytölle, eli kokoa on kyllä minulle ihan tarpeeksi, vaikka vähän croppailisikinSalamijakk kirjoitti:Ei pidä tuijottaa liikaa pikselimäärään. Kuvan tekee optiikka ja kameran prosessointi. Enhän minäkään liity natoon, vaikka muut siihen liittyisivätkin.strong kirjoitti:Peruskäyttäjälle 6 megan kamera on ok. Ongelmana esim 10 megan kameroissa on turhan kookkaat tiedostot. DVD-levytkään eivät tahdo riittää säilömiseen.joonahe kirjoitti:D50 on hyvä kamera. Ainoa ongelma on megapikselien vähyys, eikä sekään haittaa jos osaa rajata kuvia jonkun verran jo niitä ottaessa. Paljon ei pysty rajaamaan pois, muuten laatu jo heikkenee näkyvästi.

-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
Itse olen tässä tehnyt valintaa D200 ja D80 välillä. Myin vähän aikaa sitten pois toisen D70:seni ja filmirunkoni. Itselläni painaa isompi kuvakoko koska kuvaan melko paljon aikakauslehtiin. D200 rungon sääsuojaus + CF-kortti houkuttavat, mutta runko + patterikahva yhdessä nostavat paketin hinnan yli 1850 euron, kun taas D80 + kahva jäävät pyöreästi 1250 euron tienoille. Kuitenkin se D200 on ilmeisesti "pakko" hankkia + pari lisäakkua.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka