Eikös uuden Mighty mousen voi asetuksista vaihtaa yksinappiseksi??? Itselläni oli kyseinen hiiri ( BT versio )parisen kuukautta ja kyllä sillä toimeen tulee, jos on pakko. Onneksi ei ole, joten vaihtui logitechin revolution mx malliin.eMacisti kirjoitti:Mua haittaa. Onneksi ostin mäkin ennen kuin tuollaisia "hiiriä" pakkosyötettiin ostajille. Eläköön 1-nappulainen USB-Apple-Mouse!!!frissy kirjoitti:Yksinappinen hiiri kelpaa mainiosti, mutta kaksinappinen on parempi. meikäläisen käteen ja tuo sormen nostaminen kun klikkaa nyt ei ainakaan minua haittaa.
Macin hiirestä
-
Viesti Kirjoittaja jjnews »
-
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
On minullakin tuollainen yksinappinen bluetoothi. Minua ei haittaisi ollenkaan käyttää vain yhtä nappia (ei se kaksi nappia niin suurta eroa tee), mutta pieni ero siinä on. En silti ikimaailmassa menisi vaihtamaan konetta pc:ksi tjms. vain sen takia, koska hiiressä on yksi nappi. Siinä vaiheessa saisi kyllä moninappisuus kenkää yksinappisuden tieltä, mutta nyt kun saa molemmat niin buenoeMacisti kirjoitti:Mua haittaa. Onneksi ostin mäkin ennen kuin tuollaisia "hiiriä" pakkosyötettiin ostajille. Eläköön 1-nappulainen USB-Apple-Mouse!!!frissy kirjoitti:Yksinappinen hiiri kelpaa mainiosti, mutta kaksinappinen on parempi. meikäläisen käteen ja tuo sormen nostaminen kun klikkaa nyt ei ainakaan minua haittaa.

mut...piirtopöytä rules

http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Itse pidän OS X:n käyttämisestä niin, että hiiri ja näppis tekevät työtä tasapuolisesti. OS X:n käyttöä pystyy tehostamaan huomattavasti paremmin näppiksen avulla kuin Windowsia. Kun tämän oppiii vaikka Photoshopista (ihan Windowsissakin) niin näppis ja hiiri on
Sitten on hyviä apuohjelmia, kuten Saft, joka tuo Ctrl-raahaus vierityksen Safariin. Tässä ei enää mitään rullahiirtä tarvitse.
-
Molemmat toimii ja on hyviä (oma mielipide), jos tykkää yhden napin hiirestä, jonka jo omistaa niin miksi vaihtaisi? Jos taas ei omista, niin moninäppäiminen vaan niin ei varmasti kadu.
Tosin, itse olen sitä mieltä, että tuo langaton mighty mouse on julmetusti parempi kuin tuo langallinen, ja tuon yksinäppäimisen bluetoothin tuntuma on kyllä todella heikko verrattuna tuonon langattomaan mightyyn.
Ehdoton suosikki (oma): Langaton mighty moose.
-
Viesti Kirjoittaja CaptainNapalm »
Mahtihiiren nerous on osaltaan myös siinä, että sen saa toimimaan yksinappisena. Se taitaa jopa oletuksena toimia yksinappisena ja oikea nappi pitää ottaa erikseen käyttöön. Lisäksi siinä on rulla ... yksinappinen rullahiiri - jeee.eMacisti kirjoitti:Mua haittaa. Onneksi ostin mäkin ennen kuin tuollaisia "hiiriä" pakkosyötettiin ostajille. Eläköön 1-nappulainen USB-Apple-Mouse!!!frissy kirjoitti:Yksinappinen hiiri kelpaa mainiosti, mutta kaksinappinen on parempi. meikäläisen käteen ja tuo sormen nostaminen kun klikkaa nyt ei ainakaan minua haittaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja telegram »
Itse en tee koskaan niin pikkutarkkaa työtä, että hiiren tuskainen tahmiminen olisi tarpeen. Sen sijaan ärsyttää, kun hiiren kursorin saaminen kunnolla liikkeelle vaatii tempomista. iMouseFix auttoi asiaan. Sillä saa säädeltyä hiiren nopeutta ja kiihdytystä niin, että hiiri ei matele kevyilläkään ranneliikkeillä.
-
Mighty on oikeasti yksinappinen. Siinä on vain yksi sähkömekaaninen kytkin. Oikeanpuoleinen nappi on tavallaan virtuaalinen kakkosnappi. Tämä on taustana sille, miksi monet inhoavat mahtihiirtä. Se, mikä olisi voitu toteuttaa perinteisesti kahdella kytkimellä, on toteutettu nykymallisella ratkaisulla, joka vaatii monilta totuttelua. Itsekin vieroksuin MM:a, mutta nyt olen tottunut siihen niin, että hiiren käyttö sujuu ihan luonnostaan. En ostaisi, jos pitäisi maksaa, mutta kun sattui tulemaan koneen mukana gratis, nii käytteleehän tuota.CaptainNapalm kirjoitti:Mahtihiiren nerous on osaltaan myös siinä, että sen saa toimimaan yksinappisena. Se taitaa jopa oletuksena toimia yksinappisena ja oikea nappi pitää ottaa erikseen käyttöön. Lisäksi siinä on rulla ... yksinappinen rullahiiri - jeee.eMacisti kirjoitti:Mua haittaa. Onneksi ostin mäkin ennen kuin tuollaisia "hiiriä" pakkosyötettiin ostajille. Eläköön 1-nappulainen USB-Apple-Mouse!!!frissy kirjoitti:Yksinappinen hiiri kelpaa mainiosti, mutta kaksinappinen on parempi. meikäläisen käteen ja tuo sormen nostaminen kun klikkaa nyt ei ainakaan minua haittaa.
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
ÖÖ.. esimerkiksi asentamalla hiiren omat ajurit ja säätämällä hiiren nopeuden & kiihdytykset mieleiselleen tasolle.. ?K4 kirjoitti: Tätä nyt on puitu jo toisessakin ketjussa ajat sitten, mutta nimenomaan kuvankäsittelyssä, taittohommissa ja muissa näpräyksissä kiihdytys on loistava ominaisuus. En ole koskaan tajunnut, kuinka yksittäisten pikseleiden tarkkuudella tehtävä homma voi onnistua mitenkään Windowsissa. Kursori kun tuntuu pomppivan pitkin ruudun kulmia pienimmästäkin ranneliikkeestä.
-
Viesti Kirjoittaja jpek »
Tämä piina on vaivannut minua vasta jonkin aikaa. Olen vaihtanut alustaa ja kummastellut. Muuten hiiri liikkuu ihan säännönmukaisesti (en ole huomannut erityistä kiihdytystä?)K4 kirjoitti: Kursori kun tuntuu pomppivan pitkin ruudun kulmia pienimmästäkin ranneliikkeestä.
Se taas on käyttöjärjestelmän ongelma, että pöytää tarvitaan tavallista enemmän hiiren alla, kun ikkunan koon muuttaminen on siellä pienessä pisteessä alanurkassa ja muut valikot ruudun yläreunassa.
Muuten olen ollut tyytyväinen hännälliseen mahtihiireeni.
iMac 2009 – El Capitan 10.11.6
-
-
Hauskaa
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mua se kiihdytys ei haittaa enkä ole varsinaisesti edes huomannut eroa Windows-hiirelläkään.
-
Nyt olen vielä sekakäyttäjä, ja kyllä ne hiiret molemmilla pysyy sorkissa.
-
-
Viesti Kirjoittaja anssi »
Olen kuitenkin joutunut lomauttamaan mm:n käytettäväksi pelkästään silloin kun maccia käytetään telkkarin kautta. En vaan osaa käyttää sitä. Varsinaisen hiiren virkaa toimittaa nyt ms explorer, joka istuu omaan käteen lähestulkoon täydellisesti.
-
-
Langattomassa ei, mutta langallisessa tuntui olevan tuollaista. Piirtopöytä pesee silti kaikenanssi kirjoitti:Minusta (ainakin bluetooth) mighty mouse on liian hidas liikkeissään, vaikka asetuksista nopeus olisi säädetty täysille. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Jonkinlaisesta epätarkkuudesta se ehkä kärsii myös. En tiedä josko sitten oikeanlainen hiirimatto auttaisi.
.

-
-
-
-
Re: Hauskaa
Mitä väliä sillä on, onko tottunut toisenlaiseen hiiridynamiikkaan Windowsissa, Linuxissa vai OS/2:ssa, MS-DOS:ssa vai missä? Joku on pielessä, jos kaikkia OS X:n ominaispiirteitä pitää rakastaa vain siksi, että ne ovat OS X:n ominaisuuksia. Olen sitä mieltä, että useimmat asiat toimivat paremmin OS X:ssä, mutta tämä ei ole niitä. Edelleen olen sitä mieltä, että kiihdytyksen tulisi olla kytkettävissä pois + hiiren nopeuden olla saatavissa suuremmaksi. Mitään järjellisiä perusteita nykytilalle ei ole - paitsi korkeintaan käyttäjien pakottaminen yhteen muottiin (tosin ei kyllä ole järjellinen peruste).MacFinn kirjoitti:tämä keskustelu hiiren kiihtymisestä. Sanoisivat vaan suoraan, että haluaisivat OS X:n käyttäytyvän tältäkin osin kuin Windows, johon ovat tottuneet.
Mua se kiihdytys ei haittaa enkä ole varsinaisesti edes huomannut eroa Windows-hiirelläkään.
-
Viesti Kirjoittaja Raru »
Itse olen hankkimassa käyttööni toista versiota Macbook Prosta ja kyselen että eikö todellakaan ole mitään apuohjelmaa tai ajuria tuon kiertämiseksi. Reilun kahden tonnin konetta ostamassa ja koneen ostaminen saattaa lykkääntyä tai kokonaan jäädä tämän asian takia. Kyllä, se on tärkeä asia minulle ja haluaisin OS X:n käyttäytyvän tältäkin osin kuin Windowstelegram kirjoitti:Joku on pielessä, jos kaikkia OS X:n ominaispiirteitä pitää rakastaa vain siksi, että ne ovat OS X:n ominaisuuksia. Edelleen olen sitä mieltä, että kiihdytyksen tulisi olla kytkettävissä pois + hiiren nopeuden olla saatavissa suuremmaksi. Mitään järjellisiä perusteita nykytilalle ei ole - paitsi korkeintaan käyttäjien pakottaminen yhteen muottiin (tosin ei kyllä ole järjellinen peruste).
-
No jos ihan oikeasti et osta konetta sen takia, kun siinä ei saa kiihdytystä pois niin voi jeesus. Silloin suosittelen, että ostat ihan suoraan sen pc:n.Raru kirjoitti:telegram kirjoitti: Reilun kahden tonnin konetta ostamassa ja koneen ostaminen saattaa lykkääntyä tai kokonaan jäädä tämän asian takia. Kyllä, se on tärkeä asia minulle ja haluaisin OS X:n käyttäytyvän tältäkin osin kuin Windows
Itse en edes huomannut eroa kun vaihdoin, tosin työskentelen koko ajan kahdella näytöllä niin se voi vaikuttaa asiaan. Oletko kokeillut ompun hiirimenoa?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka