Käytän Homepodeja pääasiassa videotykin katselussa "kaiuttimina" (Apple tv 4K) sekä AppleMusicin kautta musiikin kuuntelussa. Käytössä stereoparitettu pari isoja Homepodeja. Olen tyytyväinen. Käyttö helppoa, alkuopettelun jälkeen, Sirin kanssa keskustellaan englanniksi. Kokeilin nyt, ei toimi minulla ruotsiksi tai suomeksikaan. Ei haittaa.
Pekulle tiedoksi, että Ylen kanavien kuuntelu onnistuu yhdistämällä stereoihin UFO202 (Behringer) ja yhdistämällä se USBA to lightning (huomaa uros/naaras liitos) iPadiin tai iPodiin (varmaan iPhonekin kävisi). iPadissä täytyy olla Airchord -ohjelma. Käytän tätä satunnaisesti omien vinyylien, cd-levyjen, c-kasettien ja radion kuunteluun. Satunnaisesti siksi, että äänenlaatu ei ihan riitä musiikinkuunteluun minulla.
iPadissa on paljon yksikertaisempi tapa; YLE Areenassa -sovellus .
Homepodissa Siri osaa suomea, kun Koti- apista säätää asetukset kohdalleen.
Ihmettelen, miksiköhän Siri osaa toistaa TuneIn:stä joitakin radiokanavia ja podcasteja, mutta ei läheskään kaikkia? Sirin järjenjuoksu ei liene täydellinen.
MacBook Air 13,3"M2 iMac 27" Mac mini MacBook Air 13" iPad Air 2 iPad 2018 2x iPad 2022 MacBook Pro 17" 2x HomePod mini 2x Homepod2 Airport Express Thunderbolt Display 27” 2x iPhone SE iPod nano
Totta, mutta taisit kysyä "kiertotietä" . No, joo, pointti mulla oli toi stereoiden kytkeminen Homepodeihin.
Tosin en nyt ihan varauksetta suosittele tuota mainitsemaani systeemiä, koska se näyttää pätkivän jostain syystä. En ollut sitä vähään aikaan käyttänyt, pitänee selvitellä asiaa.
Jatketaan valitusvirttä:
Yksi Homepod mineistä valitti nettiyhteyttä. Sama mitä tein niin ei toimi. Resetoin sitten vehkeen ja otan uutena käyttöön, mutta: "Käyttöönotto epäonnistui (-7005)".
Google ei osannut sanoa suoraan mitä vikakoodi tarkoittaa. Kahdesti kokeillut uudelleen käyttöönottoa.
Marius_Simon kirjoitti: ↑4.11.2022 klo 12.24
Jatketaan valitusvirttä:
Yksi Homepod mineistä valitti nettiyhteyttä. Sama mitä tein niin ei toimi. Resetoin sitten vehkeen ja otan uutena käyttöön, mutta: "Käyttöönotto epäonnistui (-7005)".
Google ei osannut sanoa suoraan mitä vikakoodi tarkoittaa. Kahdesti kokeillut uudelleen käyttöönottoa.
Applen sivujenkin perusteella vaikuttaisi siltä, että samalle viestille voi olla erilaisia vikakoodeja: ""Setup Failed" with an error code. For example, -6722"
Kyllä olen katsonut. Liian hakuammuntaa. Toki epäilen, että liittyy WiFiin, mutta on ennekin toiminut, kuten edelleen toinen HomePod mini toimii samassa verkossa.
E: AX-tila kokeiltu pois WiFistä, reititin ja laitteisto käynnistetty uudelleen, DNS asetukset palautettu oletukseen ym temppuja.
Nyt kun kokeili ottaa uudelleen käyttöön, niin prosessi on hidas ja pysähtyy salasanan laittamiseen kun toiminto keskeytyi aikakatkaisuun.
Paskanahan tuo saattaa olla.
Sain Homepodin toimimaan. Epäilyksen oli Asus XT8 verkkolaitteessa, mahdollisesti sen uudessa päivityksessä. Asuksen päivitykset ovat ennenkin rikkoneet toiminnallisuutta, kuten pari firmistä aiemmin laitteet eivät pystyneet etälinkkiin liittyä ja piti asentaa vanhempi firmis sisään. Mitä olen r/Asus seurannut, niin aika paljon ongelmia laitteessa ku laitteessa.
Liitin Homepodin Airporttiin, oli hetkessä käytössä. Olen tämän langattoman verkon varannut muille laitteille, mutta selvästi pitää lisätä Homepodit niihin.
HomePod Minit saapuivat eilen ja otettu onnistuneesti käyttöön. Onko jollakin tarkempaa tietoa tästä kun tuolla Apple-sivuilla teknisten tietojen kohdassa on äänilähteissä maininta: "Radio Suomi, TuneIn ja Radio Vega -radioasemat" että kuinka ne saa käyttöön, varsinkin tuon Radio Suomen, koska Sirihän ei sitä tunnista eikä noita Ylen kanavia ole enää tuolla TuneIn:ssä?
Onnistuisko se ihan sillä Radiot apilla helpoiten? Vai meinaatko että äänikomennoin siis?
Mac Pro x 2, Mac Mini, Macbook Air M1, Macbook Pro, LED Cinema Display x 2
Airport Extreme, Airport Express x 3, AppleTV x 2
iPhone 12 Mini, iPad 1, iPad Mini, Apple Watch (20.11.2020)
Ylen radiokanavista on ollut puhetta aiemmin tässä ketjussa. Jos joku tietää äänikomennon millä saa edes.sen Radio Suomen kuulumaan, niin olisi kiva tietää.
Saako nämä homepodit liitettyä jotenki mäcin kaiuttimiksi siten, että kaikki mäcin äänet kuuluu niistä vai pitääkö luottaa siihen, että jokaisesta sovelluksesta löytyy erikseen airplay mahdollisuus?
Kuusi tuntia käyttöä takana, joista 2 tuntia googlettelua ongelmien ratkomiseksi, 2 tuntia uudelleen käynnistelyä ja asetusten säätöä ja 2 tuntia onnistunutta musiikin kuuntelua eri lähteistä.
Hei Siri, haista v!ttu!
MacBook Air 13" M3 | iPad Pro 11" M2 | iPhone 15 Pro | Genelec G2
Olisihan se kiva soittaa Apple musiikista Homepod Minin kautta aamupalaa syödessä, mutta aamupala valmistettu ja syöty ja Homepod Minin kanssa 20 minuuttia taas säädetty.
Hei Siri, soita Chisu! toimii
Mutta jos yrität iPhonesta saada musiikkia Homepodiin niin ei vain toimi, ei löydä Homepodia. Ja turha ehdottaa mitään neuvoja, kaikki on kokeiltu.
MacBook Air 13" M3 | iPad Pro 11" M2 | iPhone 15 Pro | Genelec G2
Pro-user kirjoitti: ↑17.12.2022 klo 9.29
Ja turha ehdottaa mitään neuvoja, kaikki on kokeiltu.
Ehdotetaan silti
Onhan puhelin ja pod samassa verkossa? No et varmaan olisi setuppia onnistunut tekemään, jos eivät olisi. Jos podi ei näy, mutta olet samassa verkossa, niin veikkaisin, että kotiverkossasi on jotain hämärää. Näkyykö muut AirPlayta tukevat laitteet, jos sellaisia on?
Mulla toimii musiikin siirto HomePodiin joko viemällä puhelin podin päälle tai valitsemalla pod esim. ohjauskeskuksen kautta. Toimii myös jos laitan kellosta iPhonen soittamaan jotain ja kellosta vaihdan HomePodiin.