iMac 21,5" late 2013. Muistia ei tosiaan kyseiseen malliin pysty enää jälkikäteen lisäämään.Anghorn kirjoitti:Mikä kone on kyseessä?
”Tyhmät kysymykset” laitteista
-
Re: ”Tyhmät kysymykset” laitteista
Viesti Kirjoittaja topias_ »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
http://www.everymac.com/systems/apple/i ... -2012.html
-
Viesti Kirjoittaja seme »
emäntä on ostanut puhelimellaan itunesista kiinnostavan musiikkikokoelman, joita haluaisin hyödyntää dj-käytössä. onko minulla mitään mahdollisuutta saada tiedostoja läppärilleni? onnistuuko esimerkiksi tiedostojen siirto puhelimen itunesista koneen itunes-kirjastoon ja sitä myöten vaikka tikulle ja omalle koneelleni vai ovatko tiedostot jotenkin "integroituja" itunesiin? oon ihan uuno itunesin kanssa sillä en käytä sitä itse juuri koskaan.
-
Viesti Kirjoittaja Cintaku »
Lajittelen omat kuvat kansioihin ja siirrän ne myöhemmin sitten ulkoiselle kovalevylle. (iphotoa en juuri tämän takia käytä, koska en halua säilyttää koneellä kuviani)
Ongelmanani on se, että en saa kuvia numeroitua keralla juoksevalla numeroinnilla. Kuvia on yleensä se 200-1000 ja käsin jokaisen kuvan numerointi käy oikeasti jo työstä.
Onko kenelläkään antaa neuvoja miten tulee toimia? Windowsilla jolla aikaisemmin olen nämä hommat tehnyt se on onnistunut ihan kuvien maalaamisella ja sitten parilla näppäinkomennolla joita en nyt tietenkään tähän hätään enään muista.
Kiitos vastauksesta!
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Löytyisiköhän tästä TUAW:n artikkelista apua käyttöösi?Cintaku kirjoitti:laitetaan tämä kysymys nyt tänne, on sitten oikea paikka tai ei.
Lajittelen omat kuvat kansioihin ja siirrän ne myöhemmin sitten ulkoiselle kovalevylle. (iphotoa en juuri tämän takia käytä, koska en halua säilyttää koneellä kuviani)
Ongelmanani on se, että en saa kuvia numeroitua keralla juoksevalla numeroinnilla. Kuvia on yleensä se 200-1000 ja käsin jokaisen kuvan numerointi käy oikeasti jo työstä.
Onko kenelläkään antaa neuvoja miten tulee toimia? Windowsilla jolla aikaisemmin olen nämä hommat tehnyt se on onnistunut ihan kuvien maalaamisella ja sitten parilla näppäinkomennolla joita en nyt tietenkään tähän hätään enään muista.
Kiitos vastauksesta!
http://www.tuaw.com/2008/11/11/mac-auto ... ficiently/
R.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Ne biisit on iTunesin pilvessä ja kun sun koneesi on valtuutettu sillä iTunes-tilillä jolla ne on ostettu, ne on ladattavissa iTunes Storesta, kohdasta Ostetut. Tai ainakin kun kirjaudut sillä emännän AppleID:llä.seme kirjoitti:yo!
emäntä on ostanut puhelimellaan itunesista kiinnostavan musiikkikokoelman, joita haluaisin hyödyntää dj-käytössä. onko minulla mitään mahdollisuutta saada tiedostoja läppärilleni? onnistuuko esimerkiksi tiedostojen siirto puhelimen itunesista koneen itunes-kirjastoon ja sitä myöten vaikka tikulle ja omalle koneelleni vai ovatko tiedostot jotenkin "integroituja" itunesiin? oon ihan uuno itunesin kanssa sillä en käytä sitä itse juuri koskaan.
Eri asia on sitten niiden julkinen esittäminen mutta ne jutut tiedätkin jos kerran dj-hommia teet.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Lomakämpässä telkku, LG:n 55":n littutelkku, joka ymmärtää nettiäkin, viissiin äänikomentojakin. Minulla 13" MB Air (mid 2013). Nää tarttis saada kosketuksiin toisiinsa, jotta voisin telkun näytöltäkin Airin sisältöä tarkastella. Koska minulla ei ole kotona telkkua, olen hämilläni tuon tarvittavan piuhan suhteen, Applen sivut ovat täynnään pätkiä, joista en osaa valita oikeaa. iPad Airiin osasin sellaisen ostaa, nyt on ihmettelevän sormi hämmästyneen suussa, mikä hiton pätkä tuohon Airiin pitää hankkia, vaiko kaksikin tähän liittoon?
Miiiaaaauuu....
Syy: Äh...
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »

Kiitos!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
En pysty nimittäin scrollaamaan kansioissa? Ihan yht äkkiä tuli tämmönen probleema. Nettiselaimissa, asiakirjoissa jne scrollaaminen sujuu normaalisti mut kansioiden sisältöjä en pysty jostain kumman syystä rullaamaan. Vähän kiusallinen ongelma jos haluaa jonkun tiedoston kansiosta jossa on paljon tavaraa kun ei pääse sinne alas asti ees!
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
-
-
-
Viesti Kirjoittaja pallo »
Jos käytät Mavericksia, kyseessä saattaa olla Safarin aiheuttama "ominaisuus" - ainakin Chromeen ja muutamaan muuhun ohjelmaan ainakin omalla kohdalla se jostain syystä aiheuttaa sormieleiden kadotuksen säännöllisen epäsäännöllisesti aina, ja ainoastaan koneen uudelleenkäynnistys auttaa. Toivottavasti seuraava käyttispäivitys tuo tähän muutoksen.seme kirjoitti:Hups, pääsi ihan unohtumaan. Kyseessä on 13" mid-2012 Macbook Pro
-
Viesti Kirjoittaja tabell82 »
imac on makuuhuoneessa ja apple tv on tietenkin olohuoneessa. musiikin kuuntelu onnistuu itunes kautta kyllä että ääni kuuluu telkkarista. sitten kun laitan airplaylla kuvan menemään telkkariin kuva kyllä näkyy mutta ääni kuuluu imacista, saako ääntä kuulumaan televisiosta tuollon
edit:äänikin alkoi kuulumaan kun itunesin laitoin päälle, nyt voi kattoa vaikka katsomoa telkkarista apple tv:n kautta
-
Viesti Kirjoittaja Hjuud »
Kodista löytyy tällä hetkellä 4g-modeemi ja time capsule jakaa tästä langattoman verkon. Nämä laitteet ovat keskimmäisessä kerroksessa. Nyt tarvitsisi saada alakertaan vahvempi langaton verkko ja pitäisi myös liittää ainakin yksi/muutamia laitteita (vahvistin, joka ei toimi langattomasti eli vaatisi ethernet-kaapelin, playstation ja mahdollisesti tulevaisuudessa apple tv) kodin verkkoon.
Kysymys kuuluukin mikä olisi fiksuin tapa toteuttaa tämä? Airport Express, josta ethernet-piuha vahvistimeen ja playstation, sekä apple tv langattomasti verkkoon?
Mielellään en tästä keskimmäisestä kerroksesta alkaisi johtoja tuonne alas vetämään.
Kiitos!
-
-
Viesti Kirjoittaja Hjuud »
Käsittääkseni vahvistin tukee Airplayta, eli audiokaapelia ei tarvinne? Ethernet-johdon ja tätä kautta vahvistimen kotiverkkoon tarvitsisin, jotta saisin tämän airplayn toimimaan ja päivitettyä vahvistinta ilman ylimääräisten johtojen vetämistä ym.MacFinn kirjoitti:Eikö siitä Expressistä vahvistimeen kuuluisi optinen audiokaapeli?
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Viesti Kirjoittaja kasu65 »
Sain ihanalta siipaltani uuden MacbookAirin ja nyt tarttis saada se käyttökuntoon. Mulla on entuudestaan 7v vanha valkoinen MacBook. Miten mä saan Airille asennettua tiedostot vanhalta koneelta ja esim, Office-paketin ohjelmat, jotka mulla on levykkeellä ? Eihän tässä uudessa masiinassa oo paikaa levykkeille tai ethernetkaapelille....
Mitä muuta mun pitäi ottaa huomioon ? Etten mä tärvää mitään ? Mulla on ulkoinen kiintolevy, jolle oon aika ajoin varmuuskopioinut Macbookin sisällön Voiko sitä käyttää hommaan jotenkin ?
-
Viesti Kirjoittaja PatrikSelin »
-
Ongelmana taitaa olla se, että Office vaatii ainakin sen sarjanumeron syötön asennukseen ellei kokonaan uutta asennusta. Ai joo, jos se asennusmedia on tallessa (tietysti on), Air osaa kyllä käyttää WiFin yli sen vanhan koneen optista asemaa joten voit uudelleenasentaa siten.
-
Viesti Kirjoittaja Antiwäkki »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jasonette »
Olen kevyesti ns. pihalla termeistä Fusion Drive, SDD ja Flash Storage, verrattuna juuri vanhempaan kovalevyteknologiaan.
Uuden koneen osto on edessä ja siksi asia kovin kiinnostaa.
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Fusion Drive tarkoittaa ohjelmistopohjaista järjestelmää, joka koostuu erillisestä tavallisesta kovalevystä ja SSD-levystä. Järjestelmä päättelee, mitä tietoja on järkevää pitää nopealla SSD-levyllä ja mitä hitaammalla tavallisella kovalevyllä ja siirtelee tietoja näiden fyysisten tallennuslaitteiden välillä automaattisesti. Käytössä Fusion Drive näkyy yhtenä kovalevynä, jonka tilavuus on SSD:n ja kovalevyn yhteenlaskettu kapasiteetti. Fusion Drive siis yhdistää perinteisten kovalevyjen ja SSD:n hyvät puolet samaan – kovalevyn ovat tilavia hintaansa nähden ja SSD taas tarjoaa huiman nopeuden.
Itse en ostaisi enää konetta jossa on pelkästään perinteinen kovalevy, sellainen kone tuntuu niin paljon hitaammalta.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka