Minulla ei.kermit kirjoitti:Mun läppärissä on valaistu näyttö. Se valaisee näppäimistönkin... On tosin näppäimistössäkin valo, mutta ei sitä nyt oikeasti tarvitsisi.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)

Viesti Kirjoittaja Viizei »
Minulla ei.kermit kirjoitti:Mun läppärissä on valaistu näyttö. Se valaisee näppäimistönkin... On tosin näppäimistössäkin valo, mutta ei sitä nyt oikeasti tarvitsisi.
Viesti Kirjoittaja Ginepro »
Mites nämä meidän kylän koulujen audiointerfacet? (Sikäli mikäli ikinä opin niitä käyttämään.) Väännäpä vielä vähän rautalankaa (tai -kankea); tarkoittaako tuo audiointerfacen käytön estyminen sitä, että miksauspöydästä ei saa nauhoitettua raitoja koneelle ollenkaan? Vai mitä se tarkalleen ottaen estää?MVi kirjoitti:On varmaan muuten hyvä, mutta uudesta koneesta puuttuu Firewire-portti. Tämän puutteen takia (suurta) osaa ulkoisista kovalevyistä ja (suurta) osaa ulkoisista hilppasen paremmista audiointerfaceista ei pysty uuteen Macbookiin kytkemään. Mä en tullut vakuuttuneeksi siitä että tämä uusi malli olisi musiikinopettajalle ”se oikea”.
Viesti Kirjoittaja MVi »
Kyllähän mistä tahansa mikseristä aina _jotenkin_ saa äänen koneelle; jos ei Firewirellä niin jostain ulostuloista kahta kanavaa Macbookin Line Inniin, mutta onhan se aika nolo ratkaisu. Toinen jonka tiedän on tommonen Phonic: http://www.thomann.de/fi/phonic_phhb18f ... _mk_ii.htm. Sitä ei pysty uuteen Macbookin kytkemään.tarkoittaako tuo audiointerfacen käytön estyminen sitä, että miksauspöydästä ei saa nauhoitettua raitoja koneelle ollenkaan? Vai mitä se tarkalleen ottaen estää?
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Paitsi jos kymppisormettaa, jolloin sellainen valo on vaan tyylikysymys. Ei minua haittaisi, vaikka näppäinhatuissa ei olisi kirjaimia ollenkaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Usein kyllä nappaan läppärin näppikseen valon, kun ei muuten näe. Se on oikeasti tärkeä (melkeinpä huipputärkeä) ominaisuus, jos vähävaloisessa ympäristössä paljon näpyttelee.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Voi sitä vähemmilläkin sormilla ilman näköaistia kirjoitellaSleepperi kirjoitti:Paitsi jos kymppisormettaa, jolloin sellainen valo on vaan tyylikysymys. Ei minua haittaisi, vaikka näppäinhatuissa ei olisi kirjaimia ollenkaan.Repe Ruutikallo kirjoitti:Usein kyllä nappaan läppärin näppikseen valon, kun ei muuten näe. Se on oikeasti tärkeä (melkeinpä huipputärkeä) ominaisuus, jos vähävaloisessa ympäristössä paljon näpyttelee.
Viesti Kirjoittaja MVi »
Viesti Kirjoittaja atheos »
Komppaan tätä, erinomainen kone. Mielestäni ominaisuuksiin nähden naurettavan pieni hinta mutta tuota iloa ei kauaa kestä kun kyseessä on varaston tyhjennys.MVi kirjoitti:Jos olisin itse nyt hankkimassa, niin poistuvia Pro-malleja harkitsisin vakavasti.
Esim. http://www.tector.fi/product_info.php?c ... ts_id=2361 ei kärsi FW-liitännän puuttesta.
Näyttö on pari tuumaa isompi ja tehoakin piisaa. Tai sitten pari hunttia lisää ja edu-kaupasta se uusi malli.
Viesti Kirjoittaja kermit »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tämän sitä on itsekin huomannut, ja vieläkin mielestäni hyvä esimerkki on se, että MacBookia pystyn hyvin käyttämään mökillä keskellä kesäistä auringonpaahdetta puutarhakeinussa, kun iBookin mattaruunusta ei näkynyt samassa paikassa muuta kuin harmaata puuroa. Mieluummin tosiaan heijastus, jonka voi ohjata itsestään pois, kuin harmaus, johon ei auta mikään.TheKraken kirjoitti:Jos tuo kuva järkyttää, niin et ilmeisesti ole glossya koskaan käyttänyt? Ei ne heijastukset oikeasti haittaa elämää, kun sinä et keskitä katsetta niihin vaan tuijotat niiden "läpi". Ei ole itseä haitannut vielä yhtään glossyn kanssa eläminen vaikka olisi ollut kuinka paljon takavaloa. Ja minä olisin vieläpä saanut sen matankin, jos olisin halunnut.
Ircissä Jaroneko kiteytti hyvin "mieluummin terävä heijastus, joka ei vaikuta väritoistoon, kuin epämääräinen kontrastin heikentyminen heijastuman alueella". Jälkimmäinen on nähtävissä vasemmalla.
Viesti Kirjoittaja Ginepro »
Moi!MVi kirjoitti:Jos olisin itse nyt hankkimassa, niin poistuvia Pro-malleja harkitsisin vakavasti.
Esim. http://www.tector.fi/product_info.php?c ... ts_id=2361 ei kärsi FW-liitännän puuttesta.
Näyttö on pari tuumaa isompi ja tehoakin piisaa. Tai sitten pari hunttia lisää ja edu-kaupasta se uusi malli.
Viesti Kirjoittaja p-veli »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”