Juu näin on. Noin 100 kg mahonkia heräteostoksena Bauhausin tarjouspinosta, noin vuotta myöhemmin sahautus määrämittoihin, öljyvahaa pintaan ja kasaus itse paikan päällä työhuoneessa. Muuton tullessa myös purettavissa osiin. Alla näkyvä poikittainen levy toimii poikittaistukena ja peittää Ikeasta hommatut Signum-johtokotelot, joihin on sullottu kaikki esteettisesti ei niin miellyttävä.Macco kirjoitti:Kyllä vain. Mutta tuo pöytä on ihan faktisesti Bauhausista.Zipe kirjoitti:Tai sitten http://www.puukeskus.fi Tuolta saa monenlaista pöytää kun viitsii pikkaisen nikkaroidaMacco kirjoitti:Bauhausista
Kuvaa setupeista?
-
Re: Kuvaa setupeista? [Muista 100 kt kokorajoitus!]
Viesti Kirjoittaja Mikko »
-
Viesti Kirjoittaja Veeto »
Kiits. Seinän sisälle on piilotettu 10m HDMI-kaapelia, jota myöden bitit kulkee vahvistimelta rojektoriin.Jouna- kirjoitti:Magee. Milläs tavalla tuohon rojektoriin menee signaali ?Veeto kirjoitti:Setup päivittyi ministi
http://farm5.static.flickr.com/4090/499 ... ffca_z.jpg
-
Viesti Kirjoittaja ih »
Osaatko heitellä jotain tarkempia mittoja? Ei tunnu oikein kaupoista löytyvän omiin silmiin miellyttävältä näyttävää kokonaisuutta, niin josko sitten itse nikkarois.Mikko kirjoitti: Juu näin on. Noin 100 kg mahonkia heräteostoksena Bauhausin tarjouspinosta, noin vuotta myöhemmin sahautus määrämittoihin, öljyvahaa pintaan ja kasaus itse paikan päällä työhuoneessa. Muuton tullessa myös purettavissa osiin. Alla näkyvä poikittainen levy toimii poikittaistukena ja peittää Ikeasta hommatut Signum-johtokotelot, joihin on sullottu kaikki esteettisesti ei niin miellyttävä.
-
Viesti Kirjoittaja juxa »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Värkkäsin itse juuri työn pöydän innoittama itsellekin vastaavanlaisen pöydän (sori Mikko kopioinnistaih kirjoitti:Osaatko heitellä jotain tarkempia mittoja? Ei tunnu oikein kaupoista löytyvän omiin silmiin miellyttävältä näyttävää kokonaisuutta, niin josko sitten itse nikkarois.Mikko kirjoitti: Juu näin on. Noin 100 kg mahonkia heräteostoksena Bauhausin tarjouspinosta, noin vuotta myöhemmin sahautus määrämittoihin, öljyvahaa pintaan ja kasaus itse paikan päällä työhuoneessa. Muuton tullessa myös purettavissa osiin. Alla näkyvä poikittainen levy toimii poikittaistukena ja peittää Ikeasta hommatut Signum-johtokotelot, joihin on sullottu kaikki esteettisesti ei niin miellyttävä.

-
Viesti Kirjoittaja Hydz00r »
Jos saa kysyä, niin paljon tuollaiselle pöydälle tulee suurinpiirtein hintaa? Eli siis hyötyykö itse rakentamalla paljon myös rahallisesti vai lähinnä etuna vaan se, että saa mieleisen näköisen sekä kokoisen?Macco kirjoitti:Värkkäsin itse juuri työn pöydän innoittama itsellekin vastaavanlaisen pöydän (sori Mikko kopioinnistaih kirjoitti:Osaatko heitellä jotain tarkempia mittoja? Ei tunnu oikein kaupoista löytyvän omiin silmiin miellyttävältä näyttävää kokonaisuutta, niin josko sitten itse nikkarois.Mikko kirjoitti: Juu näin on. Noin 100 kg mahonkia heräteostoksena Bauhausin tarjouspinosta, noin vuotta myöhemmin sahautus määrämittoihin, öljyvahaa pintaan ja kasaus itse paikan päällä työhuoneessa. Muuton tullessa myös purettavissa osiin. Alla näkyvä poikittainen levy toimii poikittaistukena ja peittää Ikeasta hommatut Signum-johtokotelot, joihin on sullottu kaikki esteettisesti ei niin miellyttävä.). Bauhausista ostin n. 305 x 65 x 4 cm -kokoisen levyn (afrikkalaista Pähkinä- tai Päärynäpuuta, en muista kumpaa), joka sahattiin samantien siellä siten, että levystä tuli kaksi (muistaakseni) 69 sentin pätkää jaloiksi (jotta pöytäpinta tulee 73 sentin korkeudelle) ja loppu 167 cm tuli sitten pöytäpinnaksi. Öljyäminen kahteen kertaan, ja pöydän alapintaan seinän puolelle lauta sivuttaistueksi. Käytin tässä ihan tavallista mäntyä, jonka petsasin pöydän väriseksi. Pöytä painaa sellaiset 60 kiloa 8)
// iPhone 3G 16gb
// iPod Nano 16gt 5th gen
-
Viesti Kirjoittaja Joni-Pekka »
Laajakaistat?Veeto kirjoitti:Setup päivittyi ministi
-
Viesti Kirjoittaja Veeto »
Jepulis. Tangbandin jotkut 3" elementit, epähifisti suoraan johdotettuina itse simuloiduissa koteloissa, tuottamassa takaääniä. Mutta halvaks tuli ja nätiks jäi, ja ihan riittävän hyvin soi yhteen etusten kanssa niin ei voi olla kuin tyytyväinenJoni-Pekka kirjoitti:Laajakaistat?Veeto kirjoitti:Setup päivittyi ministi
-
Taisi olla sellaiset 250 euroa.Hydz00r kirjoitti: Jos saa kysyä, niin paljon tuollaiselle pöydälle tulee suurinpiirtein hintaa? Eli siis hyötyykö itse rakentamalla paljon myös rahallisesti vai lähinnä etuna vaan se, että saa mieleisen näköisen sekä kokoisen?
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
Luonnollisestikaan ei ole sama asia, mutta itse tilasin Iskusta työpöydän noin 300 eurolla. Kulmapöytä, jossa tilaa vähintäänkin riittävästi ja kauppaan sisältyen kuljetus + kasaus + roskat poisMacco kirjoitti:Taisi olla sellaiset 250 euroa.Hydz00r kirjoitti: Jos saa kysyä, niin paljon tuollaiselle pöydälle tulee suurinpiirtein hintaa? Eli siis hyötyykö itse rakentamalla paljon myös rahallisesti vai lähinnä etuna vaan se, että saa mieleisen näköisen sekä kokoisen?

-
Viesti Kirjoittaja Mikko »

Mulla meni 300-400 euroa tuohon, vaikea arvioida kun aikaa on jo kulunut rakentamisesta eikä kaikkea puutavaraa tullut tuohon käytettyä. Rakentamisen syynä oli hintaa enemmän se, että noin kookasta pöytää ei mistään saanut valmiina.
Liitokset on tehty puutapeilla (ilman liimaa) ja sellaisilla samanlaisilla kiinnikkeillä millä esim. ikean lastulevykaappien levyjä toisiinsa kiinnitetään. Metallitappi ruuvataan levyyn kiinni, tökätään toisessa levyssä olevaan reikään ja kiristetään tähän nähden kohtisuoraan tulevalla "kiristysruuvilla". Kuva ehkä selventää paremmin.

Kun on ristikkäinen rakenne (tukilevy myös samalla tavoin kiinni sekä tasossa, että jaloissa) niin kestää ihan hyvin heilumatta ilman liimaakin. Ja on tarpeen tullen purettavissa ja uudelleen koottavissa. Näitä saa ainakin Bauhausista.
-
Viesti Kirjoittaja BugsBunny »
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
-
Viesti Kirjoittaja AlExiter »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja SnowOne »
-
Juu, tuppaa tulemaan tyylikästäkin sitenSnowOne kirjoitti:jos ei monimutkaisia liitoksia rupea tekemään. Suosittelen!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Allekirjoitan täysin. Mullakin on Bauhausin puutavarasta mittojen mukaan itse tehty pöytä, jossa on juuri halutut ominaisuudet (erittäin syvä, mahdollisimman leveä, kaapelihylly takareunassa yms.).SnowOne kirjoitti:Jahka saan siivottua niin voinen laittaa kuvaa omastakin pöydästä, jossa on myös hyödynnetty Bauhaussin valikoimia. Itte tekemällä saa A) sen kokoisen kuin haluaa. Itsellä pöytä on alle sentin kapeampi kuin huone jossa se sijaitsee. B) Täyttä puuta markettien lastulevyrakennelmien hinnalla. Eikä tarvii erityisesti edes taitoja tai työkaluja, helppoa hommaa jos ei monimutkaisia liitoksia rupea tekemään. Suosittelen!
-
Viesti Kirjoittaja JTG »
Kovasti näyttää tutulta tuo pöytä, onko Nurmelan valmistama?iffe kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja iffe »
Muurame.JTG kirjoitti:Kovasti näyttää tutulta tuo pöytä, onko Nurmelan valmistama?
-
Viesti Kirjoittaja eewok »
iPad
Apple Watch S5
AirPods Pro
Macbook pro 13”
-
Viesti Kirjoittaja Stonemantis »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja hulkki »
-
Viesti Kirjoittaja Rodeo Clown »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka