Saa, Plex tai xbmc.mun_kero kirjoitti:saako nuilla plugareilla apple tv:n streemaamaan mediaa suoraan koneelta eikä iTunesista?
Apple TV 2
-
Re: Apple TV 2
Viesti Kirjoittaja Marshal »
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
TomBear kirjoitti:Mulla meni laite päivityksen jälkeen tilaan jossa se vain boottaili itseään. Omppulogo ilmestyy ruutuun ja sitten boottaa itsensä. mCaren huollossa odottaa onneksi uusi takuuvaihdettu laite.jomppeli kirjoitti:Eilen atv taas heräili henkeen itsestään. Luin kirjaa ja oli tv ja sun muut kaikki pois päältä enkä koskenut edes iPhoneen kun atv heräili noin 10-15min välein itse (valo syttyi) ja aikaa ottamatta arvioltan 1-2min oli päällä ja sit sammutti itsensä. Mistä tuo johtuu tai mitä se siis tekee? Atv on päivitetty uusimpaan käyttäjä versioon.
Teitkö päivityksen applen annettujen ohjeiden mukaisesti eli palauta toimminnolla?
http://support.apple.com/kb/HT5021
-
Viesti Kirjoittaja TomBear »
Jep, unohdin mainita että laite toimi vuorokauden moitteettomasti kunnes jumittui bootlooppiin. Makkarin boxi toimii moitteettomasti päivityksen jälkeen.jomppeli kirjoitti:TomBear kirjoitti:Mulla meni laite päivityksen jälkeen tilaan jossa se vain boottaili itseään. Omppulogo ilmestyy ruutuun ja sitten boottaa itsensä. mCaren huollossa odottaa onneksi uusi takuuvaihdettu laite.jomppeli kirjoitti:Eilen atv taas heräili henkeen itsestään. Luin kirjaa ja oli tv ja sun muut kaikki pois päältä enkä koskenut edes iPhoneen kun atv heräili noin 10-15min välein itse (valo syttyi) ja aikaa ottamatta arvioltan 1-2min oli päällä ja sit sammutti itsensä. Mistä tuo johtuu tai mitä se siis tekee? Atv on päivitetty uusimpaan käyttäjä versioon.
Teitkö päivityksen applen annettujen ohjeiden mukaisesti eli palauta toimminnolla?
http://support.apple.com/kb/HT5021
-
Viesti Kirjoittaja mun_kero »
vaatiiko nämä myös macille samat softat, vai miten nuo toimii?Marshal kirjoitti:Saa, Plex tai xbmc.mun_kero kirjoitti:saako nuilla plugareilla apple tv:n streemaamaan mediaa suoraan koneelta eikä iTunesista?
kun meillä on olkkari koneena PPC iMac G5 ja monet softat tuntuu olevan vain intel-Maceille?
-
Re: Uusi Apple TV tulossa, mutta milloin?
Viesti Kirjoittaja ExBoy »
Pystyn pyörittämään musan, videot ja kuvat suoraan verkkolevyltä ilman että kotitalouden muut koneet ovat päällä - valokuvien pyörittäminen tv:ssä näytönsäästäjässä on ehdoton meidän kotitaloudessa, ei niitä digikuvia muuten tulisi koskaan katseltua. Sain konffattua elisaviihteen tallenteet suoraan xbmclta tsekattavaksi. Ja päälle paras ylläriherkku - icefilms. Voi olla että itunes-vuokraukset jää sen takia aika vähiin lähitulevaisuudessa vaikka tuo vuokrausmahdollisuus laitetta hommattaessa painoikin. Spotifyta pystyn ajamaan airplayn kautta myös xbmc:n ollessa päällä. Mulla oli myös ennestään xbmc:n iphone-remote-ohjelma, jota olen nyt käyttänyt ipadilla.sigfrid kirjoitti:Tyhmä kysymys: mitä kaikkea tuo mahdollistaa normitoimintojen lisäksi? Ja lisäksi:millä ohjeilla tuon J+N+X pläjäyksen teit? Olen jossain kohtaa joitain ohjeita hyvin ylimalkaisesti katsonut ja vaikutti tälläiselle asiaan vihkiytymättömälle hieman haastavalta:).ExBoy kirjoitti:Tuli hommattua tämä... ja eipä ole vähään aikaan tullut hankittua yhtä hauskaa turhaketta. Kaupasta kannettuna ei Airplayn lisäksi paljon muuta iloa Suomessa irtoa, mutta Jailbreak+Nito+XBMC muuttaa laitteen luonteen tyystin.
Jb:n tein seas0npassin ja mini-usb:n avulla firecoren ohjeiden mukaan. Koska halusin säilyttää 4.4.2 version Airplayn takia piti tehdä tuo "tethered"-jb, joka oli kieltämättä pikkuisen haastava suoritus ja vaati pari epäonnistunutta yritystä. Xbmc:n ajelin näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Apple_TV_2
Täytyy hetki venailla kuinka käytännön elämä atvn kanssa lähiviikot sujuu mutta nyt näyttää että htpc:n virkaa hoidellut eee box saa lähteä
-
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
Kiitoksia. Täytyypä kokeilla tuota jossain kohtaa kun löytyy sopivasti aikaa. Tuosta terminaalista ei ole kyllä mitään havaintoa eikä aiempaa kokemusta mutta ilmeisesti noi voi pääosin kopioida tuolta sivulta?. Jos menee pieleen, ATV:n oma käyttis lienee palautettavissa jollain tempulla?ExBoy kirjoitti:Pystyn pyörittämään musan, videot ja kuvat suoraan verkkolevyltä ilman että kotitalouden muut koneet ovat päällä - valokuvien pyörittäminen tv:ssä näytönsäästäjässä on ehdoton meidän kotitaloudessa, ei niitä digikuvia muuten tulisi koskaan katseltua. Sain konffattua elisaviihteen tallenteet suoraan xbmclta tsekattavaksi. Ja päälle paras ylläriherkku - icefilms. Voi olla että itunes-vuokraukset jää sen takia aika vähiin lähitulevaisuudessa vaikka tuo vuokrausmahdollisuus laitetta hommattaessa painoikin. Spotifyta pystyn ajamaan airplayn kautta myös xbmc:n ollessa päällä. Mulla oli myös ennestään xbmc:n iphone-remote-ohjelma, jota olen nyt käyttänyt ipadilla.sigfrid kirjoitti:Tyhmä kysymys: mitä kaikkea tuo mahdollistaa normitoimintojen lisäksi? Ja lisäksi:millä ohjeilla tuon J+N+X pläjäyksen teit? Olen jossain kohtaa joitain ohjeita hyvin ylimalkaisesti katsonut ja vaikutti tälläiselle asiaan vihkiytymättömälle hieman haastavalta:).ExBoy kirjoitti:Tuli hommattua tämä... ja eipä ole vähään aikaan tullut hankittua yhtä hauskaa turhaketta. Kaupasta kannettuna ei Airplayn lisäksi paljon muuta iloa Suomessa irtoa, mutta Jailbreak+Nito+XBMC muuttaa laitteen luonteen tyystin.
Jb:n tein seas0npassin ja mini-usb:n avulla firecoren ohjeiden mukaan. Koska halusin säilyttää 4.4.2 version Airplayn takia piti tehdä tuo "tethered"-jb, joka oli kieltämättä pikkuisen haastava suoritus ja vaati pari epäonnistunutta yritystä. Xbmc:n ajelin näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Apple_TV_2
Täytyy hetki venailla kuinka käytännön elämä atvn kanssa lähiviikot sujuu mutta nyt näyttää että htpc:n virkaa hoidellut eee box saa lähteä
-
Macissa Applications > Utilities > Terminal. Copypastea käytin itsekin. Atv:n voi palauttaa samaa usb-piuhaa käyttäen itunesissa, tosin sitä ei ole tarvinnut ainakaan vielä testata.sigfrid kirjoitti:Kiitoksia. Täytyypä kokeilla tuota jossain kohtaa kun löytyy sopivasti aikaa. Tuosta terminaalista ei ole kyllä mitään havaintoa eikä aiempaa kokemusta mutta ilmeisesti noi voi pääosin kopioida tuolta sivulta?. Jos menee pieleen, ATV:n oma käyttis lienee palautettavissa jollain tempulla?
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
Olekko hommannu jenkki voucheria? Jos ni mitä kautta?Nro47 kirjoitti:Itse tein jenkkitunnukset tämän ohjeen mukaan: http://www.ausbt.com.au/how-to-get-a-us-itunes-accountpessotto kirjoitti:Kuinka hommasit jenkkitunnukset?k@ke kirjoitti:Tuli kans hommattua tää ATV2. Hetken räpellettyäni tämän kanssa, totesin että täytynee tehdä jenkkitunnukset ja katsoa mitä ATV2 silloin tarjoaa. Kun sain jenkkitunnukset sisään, niin muuttuihan se tarjonta melkoisesti. Leffoja tuli jonkun verran lisää, TV-Sarjat tuli tarjolle ja mukavana lisänä tuo NHL GameCenter, mistä voi katsoa otteluiden kohokohdat ja nhl-tunnuksilla (5$/kk) näkee matsit suorana (ilmeisesti).
Suomitunnuksilla ei kuitenkaan tuo tekstitettyjen leffojen tarjonta ole kummoinen, niin pitäydyn jenkkipuolella mistä alkaakin jo löytyä kaikkea kivaa tylsiin hetkiin.
Jailbreak ei ainakaan tällä hetkellä ole mielessä. Mitä hyötyjä se toisi? Multa löytyy kaikki leffat iTunesista, niin ei tarvi säätää niiden kanssa, vaan homma toimii ku junanvessa.
Myös Airplay mirrorin on aika hieno ominaisuus. iPadista voi peilata esim. Kaiken suomitarjonnan iTunesista ATV2:lle, joten sekin tarjonta on koko ajan nopeasti saatavilla. Joitakin TV-sovelluksiakin jo kokeilin: BooxTV oli aika pettymys. En saanut koko kuvaa taulutelkulle ja kuvanlaatu oli suttuinen. BBC:n iPlayer sovellus taas antaa terävän, kokonäytön kuvan taulutelevisiolle. Pieni viive (millisekunteja) tuossa Airplay mirrorin käytössä on taulutelevisiossa, joten tuskin sitä pelikäyttöön voi kunnolla käyttää. Pitää vielä testata.
Kaiken kaikkiaan ihan mukava viihdekeskus tää ATV2. Toivottavasti suomipuolen elokuva ja tv-sarja tarjonta paranee nopeasti.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
-
Viesti Kirjoittaja Jafa »
Olen saanut asennettua sen nitoTV kautta alotusvalikkoon mutta kun yritän avata sitä niin heittää vaan takas aloitus valikkoon...

Voiko olla että toi 10.0-9 ei toimi vielä 4.4.2 kanssa?
-
Kyllä mulla toimii juuri tuon 4.4.2:sen kanssa. Niton kautta taitaa saada vain tosin cydiasta tulevan xbmc:n vanhemman version. Asenna xbmc uudestaan näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Apple_TV_2, pitäisi pelittää.Jafa kirjoitti:Mitenköhän saa ton xbmc ohjelman toimimaan?
Olen saanut asennettua sen nitoTV kautta alotusvalikkoon mutta kun yritän avata sitä niin heittää vaan takas aloitus valikkoon...![]()
-
ExBoy kirjoitti:Kyllä mulla toimii juuri tuon 4.4.2:sen kanssa. Niton kautta taitaa saada vain tosin cydiasta tulevan xbmc:n vanhemman version. Asenna xbmc uudestaan näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Apple_TV_2, pitäisi pelittää.Jafa kirjoitti:Mitenköhän saa ton xbmc ohjelman toimimaan?
Olen saanut asennettua sen nitoTV kautta alotusvalikkoon mutta kun yritän avata sitä niin heittää vaan takas aloitus valikkoon...![]()
Kiitoksia kovasti
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt pelittää
-

-
Asenna tämä repo:Jafa kirjoitti:Olisko jollain hyvät ohjeet miten saisi ICEFILMS ohjelman asennettua?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87703
...tätä menetelmää käyttäen:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... le_on_ATV2
Sen jälkeen poistu XBMC:stä ja takaisin; Icefilms pitäisi näkyä video add ons valikossa.
-
ExBoy kirjoitti:Asenna tämä repo:Jafa kirjoitti:Olisko jollain hyvät ohjeet miten saisi ICEFILMS ohjelman asennettua?
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=87703
...tätä menetelmää käyttäen:
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... le_on_ATV2
Sen jälkeen poistu XBMC:stä ja takaisin; Icefilms pitäisi näkyä video add ons valikossa.
Kiitoksia....taas. Aivan loistava ohjelma!
-
Viesti Kirjoittaja Tom66 »
Mikäköhän voi mennä pieleen. Monta kertaa yrittänyt tuon linkin ohjeen mukaan tehdä. Joka kerta karahtaa tuohon "cydia-asennuksen" viimeiseen kohtaan eli reboot. Tuon komennon jälkeen ATV:n valo vain vilkkuu hullun lailla ja kuvaruutu kehoittaa liittämään usb-piuhaan???ExBoy kirjoitti:Kyllä mulla toimii juuri tuon 4.4.2:sen kanssa. Niton kautta taitaa saada vain tosin cydiasta tulevan xbmc:n vanhemman version. Asenna xbmc uudestaan näiden ohjeiden mukaan: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HO ... Apple_TV_2, pitäisi pelittää.Jafa kirjoitti:Mitenköhän saa ton xbmc ohjelman toimimaan?
-
Jos teit "tethered"-jb:n niin buuttaus täytyy tehdä aina seas0npassin ja piuhan kanssaTom66 kirjoitti:
Mikäköhän voi mennä pieleen. Monta kertaa yrittänyt tuon linkin ohjeen mukaan tehdä. Joka kerta karahtaa tuohon "cydia-asennuksen" viimeiseen kohtaan eli reboot. Tuon komennon jälkeen ATV:n valo vain vilkkuu hullun lailla ja kuvaruutu kehoittaa liittämään usb-piuhaan???
-
Virtuaalituoppi ja yläfemma sekä biljuuna kertaa kiitos!!!ExBoy kirjoitti:Jos teit "tethered"-jb:n niin buuttaus täytyy tehdä aina seas0npassin ja piuhan kanssaTom66 kirjoitti:
Mikäköhän voi mennä pieleen. Monta kertaa yrittänyt tuon linkin ohjeen mukaan tehdä. Joka kerta karahtaa tuohon "cydia-asennuksen" viimeiseen kohtaan eli reboot. Tuon komennon jälkeen ATV:n valo vain vilkkuu hullun lailla ja kuvaruutu kehoittaa liittämään usb-piuhaan???
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Kaupunki apina »
Vaikka laitan atv:n nukkumaan, niin tovin päästä valo syttyy vaikkakin kone on "nukkumassa"
ennen päivitystä ei ollut näin..
-
Viesti Kirjoittaja pessotto »
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
En oo varma mitä tarkoitat mutta ainakin Airplay-pitäisi toimia iPhonesta/iPadista AppleTVhen - eli voit katsoa vaikka iPadin TV-kaistaa telkkaristasi ilman Jailbreakkeja.... ittellä on breikattu ja vielä Airplay enablerilla mutta uusimman iOSn pitäisi osata Airplay paljon paremmin kuin aikaisemmat....pessotto kirjoitti:Kertokaas viisaammat miten voi ATV2 käyttää yhdessä iPhonen ja iPadin kanssa?
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
ATV:ssä 4.4.2 ja tehty "tethered"-jb seas0npassilla, asennettu aTV Flash ja sen jälkeen edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti asennettu XBMC.
XBMC toimii hienosti, mutta aina seuraavana päivänä kun sen aukaisee niin tulee totaalinen tiltti koko laitteeseen ja taasen tehtävä "tethered bootti".
Ei kai tuota "nightly buildiä" pidä joka helkutin päivä uudelleen päivittää????
-
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Vuokraa leffoja.Tege kirjoitti:Huomasin, että Airplay toimii paljon paremmin XBMC kuin suoraan AppleTV:llä. Mietin, että tekeeköhän tällä ATV2:lla enää mitään.
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Leffat saa omasta verkkojaosta.Hepo kirjoitti:Vuokraa leffoja.Tege kirjoitti:Huomasin, että Airplay toimii paljon paremmin XBMC kuin suoraan AppleTV:llä. Mietin, että tekeeköhän tällä ATV2:lla enää mitään.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka