Sigun lisäksi +neljä vuotta vanha blueberry iMac DV 400MHz (384mt/60gt), iomegan firewire CDRW, iSub, PowerMate, blueberry USB-hubi ja Logitechin rullahiiri (tietysti blueberry-sävyissä) Hyvin toimii edelleen, vaikka en itse enää jostain syystä sitä paljon käytäkään...
Airport Extreme -tukiasema hoitaa sisäverkon jaon.
PowerMac G4 Dual 867MHz, iMac G3/600MHz, PowerBook G4/400MHz, PowerMac G4 AGP Sonnet 800MHz sekä PowerMac 8200/120MHz. Ja yhdessäkään koneessa ei koskaan mitään vikaa!
Käyttökunnossa kotikonttorissa ja perheen parissa G4 400 MHz "Sawtooth" + ikivanha pehmytpiirtonäyttö Apple 20"; iMac DVD SE 400 Mhz; PowerTower Pro 225 + Nokia 447X; PowerMac 8500 225 MHz:n viihdytyskortilla; PowerMac 7100 AV ja Apple 16" näyttö; Quadra 700 + Apple 14" näyttö; 2 kpl LC 475 + Apple 14" näyttöä; 2 kpl Duo 230 + telakka; SE/30; Macintosh II Vx (linux-projektina); Newton MP120.
Lisäksi hyllyillä joitain raatoja varaosiksi.
Tulostimena kaikille koneille eetteriportin kautta ikiuskollinen LaserWriter Select 360.
J.
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
Apple PowerBook 17" 1,67 GHz / 2Gt Apple PowerMac G4 0,8GHz "Quicksilver" Apple 20th Anniversary Macintosh (TAM, Spartacus) Apple SE/30 Apple PLUS Apple Newton MessagePad 2100 Apple iPod 4GB Apple OneScanner Apple LaserWriter 8500 A3
Viimeksi muokannut Grafu, 25.8.2009 klo 13.22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
| MBP17"2,4 i7 | Power Macintosh G4 2x1,2GHz | TAM-Spartacus-The 20th Anniversary Macintosh |
| iPhone 5s | iPad mini | Apple TV 3 |
| SE/30 | PLUS | Newton 2100 | Apple LW 8500 |
"Oletkos lisännyt muistia jälkeenpäin, vai oliko valmiina? Meinaan että kuinka paljon käytännön hommissa 1 Gigasta on apua verrattuna 512 Megaan, PB 17" 1 Gzh:ssa nimen omaan."
Ostin muistia jälkeen päin. No eipä minun käytössä käytännössä ollut kovin paljoa apua, koska toistaiseksi en esim. editoi videoita yms. jossa muistista olisi apua (koskaanhan muistia ei voi olla liikaa). Onhan tämä 1 GHz, kuitenkin melko vikkelä. En tällä hetkellä kaipaa lisää tehoa, mutta kun G5 PB ilmestyy, niin en varmaan malta olla päivittämättä....
Jos et tee kovin raskasta työtä, niin eurot voi varmaan sijoittaa muutenkin. Kyllä 512 Megallakin pärjää, itse en huomannut suurta ero käytännössä 512 ja Gigan välillä. Jos olisi pitänyt omasta pussista maksaa, niin en varmaan olisi ostanut lisää muistia.
Töistä sain ruinattua wanhan PuuCeen tilalle PowerBook 15'', 866 Mhz, 512 Mt RAM, 60 Gt kovo. Tarkotus olis ruinata vielä 512Mt lisää muistia.
Ja tyytyväinen oon ollu. Kyllä vähän aluks pelotti miten luonnistuu Windows => MacOSX siirto, mutta hyvin on tähän asti mennyt. On tää OSX vaan niin paholainen bueno. Varsinkin Exposé. Joskus Winkkarilla joutuu jotain tekemään niin on ihan hukassa kun ei exposé enää toimikaan.
Mulla ittelläni on apple iMac G4 800mhz dvd-rw/cd-rw 15" ja veljellä on sama. Isukilla on powerbook G4 875mhz 256mt dvd-rw/cd-rw 12" ja olohuoneessa on mun vanha kone iMac g3 600mhz 826mt cd-rw oliskohan näyttö jotain 16"??.
Kaapin pohjalta löytyy applen powerpc 5200 pölyttymästä. Ostakaa joku jos kiinnostaa;)
Kohta puoliin on mac perheeseen tulossa lisäystä kun myyn skootterini pois ja ostan G5:n 1.8ghz tupla prossulla 17" näyttö myöhemmin kunhan saan kesätöistä rahaa niin 20" ja muistia tulee olemaan 512 alkuun mutta sekin päivitetään ehkä 2gt saakka. Että semmosta
Talon ylpeys maccipuolella on 8600. Sen verran päivitetty että pyörii kuvankäsittely ja taitto ynnä kaikki normaali tietokoneenkäyttö kuten tekstinteko ja tietokannat. Videota/audiota tällä ei tietysti tee laisinkaan. G4/400 powerbook oli passeli, mutta se oli duunista eikä ole enää. Muita aktiivimäccejä ovat 8500 ja iBook (simpukka). Classic kaivetaan kerran vuodessa eli joululomilla ja sitten annetaan vanhojen torpedovenepelien, asteroidsien jne laulaa. Tuli sillä viime jouluna taitettuakin. ja sitten toi pc.. huoh.. se on pirulauta ainoa tehokas mylly täällä päin. luojan kiitos useimissa hommissa ei tarvita tehoa.
Autotallissa on kaikenmoista. Esmes LC3 on tarkoitus pistää pyörimään jossain vaiheessa, sen uumenissa kun on Vette. Vanhallakin raudalla pärjää siedettävästi, kun on pakko. Uusi kannettava tulee kyllä lähiaikoina hommattua.
Vette! Oli muuten mun eka pelini! Harmi kun lopetti toimintansa 8 järjestelmässä.
Syy: ei toiminut kuin 16-väritilassa, ja värejä ei saanu asetettua alle 256 enää OS 8:ssa. Ei varmaan siten pyöri classicissakaan.
Vette! ..ei toiminut kuin 16-väritilassa, ja värejä ei saanu asetettua alle 256 enää OS 8:ssa.
Näin on näreet, siksi LC-sarjan koneet jäi meillä 7.6:een. Ihmeen hyvin muuten vanhatkin disketit pelittää. Esim. PT109 eli "torpedovenesimu" tuli pelastettua levykkeeltä, joka löytyi pölykerroksen alta autotallista.
Joo, eli tarkotus olis kertoa, mitäkoneita, monta konetta, tehoja yms.. Mulla on tällähetkellä PC, mutta perjantaina, allekirjotuksessa lukee päivämäärä ois tarkotuksena tulla Powermac 8600/3* * tms.. Sen jälkeen taitää tulla lähiaikoina iMac "350" johon tyydyn luultavasti pitkän aikaa (siis tulee EHKÄ toi iMac)
toi tossa alhaalla sigus. nyt just win xp pena 4 "the machine from hell".
15" albook 1,5ghz, 512mt, Radeon 9700 128mt. A pirate with a steering wheel coming out of his crotch walks into a bar and the bartender says, "Do you know you have a steering wheel coming out of your crotch?" He says, "Aaarrr..it's driving me nuts."