Apple TV 2
-
Re: Apple TV 2
Viesti Kirjoittaja Whig »
-
Viesti Kirjoittaja Ka11e »
Itellä tekee samaa.Whig kirjoitti:Onko ihan normaalia, että ATV2 heräilee välillä unesta itsekseen (etupaneelin ledi syttyy) vaikka ei sillä mitään tekisikään eikä käyttäisi muita kaukosäätimiäkään?
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Edit: No ei mutta olisiko sama syy miksi iMacit ym. herää - eli Airport Extreme testailee kuulema säännöllisesti että onko nää hostit elossa, ja jos laitteessa on wake on lan/wifi niin kyllähän se vähän herää... tosin tietokoneeni herää vain niin että ruutu pysyy mustana.... AppleTVtä en ole kytännyt sen ihmeemmin.... äänetön kun on.
-
Viesti Kirjoittaja vilmart »
-
Viesti Kirjoittaja Marshal »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
9.0 beta 4 toimii mulla ainakin ongelmittaMarshal kirjoitti:Perhana ku toi PLEX ei toimi tolla uusimmalla 4.4.4 seas0npassilla. Ittekkitykkää plexistä, mutta eipä vaan enää toimi. Piru sentään.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
-
Viesti Kirjoittaja Warlord »
Katson NFL- pelejä 2008 valkoiselta muovi- MacBookilta NFL Game Passin kautta. Saanko katsottua näitä telkkarista Apple TV:n kanssa?
Mulla tulisi myös ongelma liitäntöjen kanssa: en saa ääntä kajareihin tuosta Apple TV:n optisesta liitännästä. Voiko Apple TV:llä toistaa kuvan telkkarissa ja viedä äänen Airport Expressiin (joka on sitten kytketty stereoihin)?
Peilaako Apple TV tuon MacBookini näytön telkkariin eli voin käyttää sitä langattomasti "mihin vain"? Mites iPhone 4s:n kanssa sama?
-
Nyt kun yritän tälle kertoa missä videot on, ni ei tuu mitään. Kun paan browse ja sieltä löytyvistä valkkaan windows network(smb) ni antaa errorin: error 2, share not available. Jos valitsen zeroconf browser, löytyy sen alta imac(afp), imac(samba), imac(sftp), itunes kirjasto, ja time capsulet afp ja samba.
Kun lisään ton zeroconffin listaan ja valitsen sen videos valikon alta, kaikissa lähteissä tulee viesti no video content.
Miten hemmetissä tää nyt laitetaan, että sais jotain näkymäänki, vai pitääkö rupee puskee Plexiä sisään.
Mulla on siis atv flash(black) asennettuna. Haluisin vaan saDa noi .sub tekstit toimimaan.
Toinen vaihtoehto on, jos joku kertoo mistä saa suomitekstejä .str muodossa, ni lopetan tän säätämisen ja käytän aflashin omaa playeriä.
Kiitos jos joku jaksaa vastata urpolle.
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Itse olen käyttänyt joskus tätä http://www.robelix.com/sub2srt/Marshal kirjoitti:Yritä. Tuskassa saada jotain näkymään tuolta xbmc:ltä. Mulla on jb 4.4.4 ja xbmc 11 beta. Tiedoston jako on päällä iMacissä ja sieltä aktivoitu AFP ja SMB.
Nyt kun yritän tälle kertoa missä videot on, ni ei tuu mitään. Kun paan browse ja sieltä löytyvistä valkkaan windows network(smb) ni antaa errorin: error 2, share not available. Jos valitsen zeroconf browser, löytyy sen alta imac(afp), imac(samba), imac(sftp), itunes kirjasto, ja time capsulet afp ja samba.
Kun lisään ton zeroconffin listaan ja valitsen sen videos valikon alta, kaikissa lähteissä tulee viesti no video content.
Miten hemmetissä tää nyt laitetaan, että sais jotain näkymäänki, vai pitääkö rupee puskee Plexiä sisään.
Mulla on siis atv flash(black) asennettuna. Haluisin vaan saDa noi .sub tekstit toimimaan.
Toinen vaihtoehto on, jos joku kertoo mistä saa suomitekstejä .str muodossa, ni lopetan tän säätämisen ja käytän aflashin omaa playeriä.
Tuosta on suht helppo rakennella vaikka skripti joka pyöräyttää tuon konversion aina kun siirrät sub tiedoston jonnekin kansioon.
-
Mä sain sen jaon toimimaan näpyttelemällä sinne osoitepalkkiin afp-jaon osoitteen manuaalisesti..Marshal kirjoitti:Yritä. Tuskassa saada jotain näkymään tuolta xbmc:ltä. Mulla on jb 4.4.4 ja xbmc 11 beta. Tiedoston jako on päällä iMacissä ja sieltä aktivoitu AFP ja SMB.
Tota samaa erroria mullakin tuli, kun koitin browsella
EDIT: mutta silti käytän mieluummin PLEXiä, paljon esteettisemmän olonen ja mukavammin upotettu käyttikseen
Apple iMac late 2012
-
Mulla Pleks tiputtaa välillä tekstityksen pois 30 min katselun jälkeen, se on suht ärsyttävää.
-
Kummallista - mulla toimii Subit (.sub) XBMCssä ihan automaattisesti. Mulla tosin on lisäosista asennettuna XBMC Subtitles lisäpalikka mutta muita toimeenpiteitä en ole tehtyt. Testaamani subi on verkkolevyllä AFP-jaolla ja samassa kansiossa leffan kanssa samalla nimellä.Marshal kirjoitti:Juu, mäki luovutin ja laitoin Plexin kehiin. Ainoo miinus on, että ei tue .sub tekstejä. Toisaalta ei oo iso homma muuttaa srt muotoon. Ihan kivasti pelittää toi Firecoren omakin mediaplayer, sama puute tekstien kanssa.
Mulla Pleks tiputtaa välillä tekstityksen pois 30 min katselun jälkeen, se on suht ärsyttävää.
XBMC Subtitles palikallahan saat haettua niitä subeja suoraan netistäkin - pidä keskinappulaa pohjassa niin ilmestyy valikko josta sitten tekstitysiconia painamalla pääsee Sub-streemaukseen, valikko jossa voi valita subeja streemattavaksi suoraan netin eri subi-palveluista. Tsekkaa asetukset kuntoon niin pitäisi löytyä myös Suomalaisia suht. hyvin.
-
Jep, XBMC:ssä noi .sub tekstit toimiikin ihan hyvn, mutta ei Plexissä. Mun ongelma on ton XBMC:n kanssa, että en saa sitä tunnistamaan sisältöä koneelta. Toisinsanoen en tiedä miten se sisällön osoittaminen tapahtuu. Plex on jotenkin niin paljon kivempi käyttikseltä, ainoo haittapuoli noi subit. Toi on muuten aika jees toi Firecoren mediaplayerkin, joka tulee siis atv flashin mukana.IIIMacci kirjoitti:Kummallista - mulla toimii Subit (.sub) XBMCssä ihan automaattisesti. Mulla tosin on lisäosista asennettuna XBMC Subtitles lisäpalikka mutta muita toimeenpiteitä en ole tehtyt. Testaamani subi on verkkolevyllä AFP-jaolla ja samassa kansiossa leffan kanssa samalla nimellä.Marshal kirjoitti:Juu, mäki luovutin ja laitoin Plexin kehiin. Ainoo miinus on, että ei tue .sub tekstejä. Toisaalta ei oo iso homma muuttaa srt muotoon. Ihan kivasti pelittää toi Firecoren omakin mediaplayer, sama puute tekstien kanssa.
XBMC Subtitles palikallahan saat haettua niitä subeja suoraan netistäkin - pidä keskinappulaa pohjassa niin ilmestyy valikko josta sitten tekstitysiconia painamalla pääsee Sub-streemaukseen, valikko jossa voi valita subeja streemattavaksi suoraan netin eri subi-palveluista. Tsekkaa asetukset kuntoon niin pitäisi löytyä myös Suomalaisia suht. hyvin.
Toisin sanoen jos joku viittis laittaa nopeen ohjeen rautalangasta, kuinka sisältö osoitetaan AFP jaolle XBMC:ssä, ni voisin vielä koittaa jos sais sen skulaamaan. Toisaalta XBMC ei tarjoa mulle juurikaan mitään uutta, koska mulla ei oo käytössä esim. tv-kaista tiliä. Onko jomuuten saanut Justin.tv:n toimimaan XBMC:ssä?
-
Viesti Kirjoittaja Cole »
AppleTV:n kautta voit katsoa NHL, NBA ja MLB matseja suorana. NFL otteluja ei siis tuetaWarlord kirjoitti:Apple TV on harkinnassa liittyen AV- osaston kokonaisuudistukseen himassa. Pari asiaa mietityttää:
Katson NFL- pelejä 2008 valkoiselta muovi- MacBookilta NFL Game Passin kautta. Saanko katsottua näitä telkkarista Apple TV:n kanssa?
Mulla tulisi myös ongelma liitäntöjen kanssa: en saa ääntä kajareihin tuosta Apple TV:n optisesta liitännästä. Voiko Apple TV:llä toistaa kuvan telkkarissa ja viedä äänen Airport Expressiin (joka on sitten kytketty stereoihin)?
Peilaako Apple TV tuon MacBookini näytön telkkariin eli voin käyttää sitä langattomasti "mihin vain"? Mites iPhone 4s:n kanssa sama?
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ääni ongelmaan en osaa sanoa mitään, mutta näytön peilaus toimii vain iPhone 4S ja iPad 2. Vanhemmilla malleilla voi toistaa vain videoita/musiikkia AirPlaylla. Tämä toimii myös Macilla.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
-
Viesti Kirjoittaja Marius_Simon »
Plugarin tekijä sanoo että xbmc:n python jää pythonin omien kirjastojen sisällä jumiin.Marius_Simon kirjoitti:Mielenkiinnosta otin tuon TV-Kaista testijakson ja asensin XMBC:hen tuon TV-Kaista lisäosan. Vissiin ei ensimmäisenä päivänä kannata edes yrittää, vaikka jo muutamia ohjelmia olisi saatavilla? Nimittäin "Hakemiston lataus" epäonnistuu.
YouTube kyllä pelittää XBMC:ssä ilman ongelmia.
Yksi vaihtoehto olisi koittaa hakea vanhempi versio XBMC:stä ja kokeilla sillä.
E: Olikin niin että Googlen tunnareilla kun reggasi, niin erikoinen tunnus sisälsi ison i:n jonka luin pieneksi l:ksi. Olettamuksena kun ohjelma tarkistaa tunnuksen "sisään kirjautuessaan" niin ilmottaisi jos tunnus olisi väärä. Sen takia tämä homma ei toiminut. Nyt kun tunnuksen laittoi oikein niin pelittää loistavasti.
-
Viesti Kirjoittaja ahonekal »
Minulle vähän vieras kapistus tämä Appletv. Pystyykö sillä suoraan kuuntelemaan musiikkia verkkolevyltä? Entä leffat? Vai pitääkö aina olla välissä jokin itunes kikkare? Verkkolevy on D-link DNS-323, jossa on jonkin sortin itunes serveri. Riittääkö tämä vai pitääkö kikkailla jotain muuta? Saako tästä analogisesti ääntä ulos?
-
Viesti Kirjoittaja maxtuska »
Jailbreakattuna onnistuu verkkolevyltä toistot suoraan - ilman itunesia. Muussa tapauksessa itunesin kautta kotijaolla. Analogista äänilähtöä ei appletv:ssä ole. Vain optinen ulostulo. Tuohon kaiketi tosin saa jonkinlaisen adapterin tarvittaessa. En ole perehtynyt sen tarkemmin. Hieno laite kaikinpuolin. Jailbreikkikin onnistui ilman ongelmia.ahonekal kirjoitti:Hei!
Minulle vähän vieras kapistus tämä Appletv. Pystyykö sillä suoraan kuuntelemaan musiikkia verkkolevyltä? Entä leffat? Vai pitääkö aina olla välissä jokin itunes kikkare? Verkkolevy on D-link DNS-323, jossa on jonkin sortin itunes serveri. Riittääkö tämä vai pitääkö kikkailla jotain muuta? Saako tästä analogisesti ääntä ulos?
-
Viesti Kirjoittaja sng »
Mitä tää käytännössä tarkottaa?maxtuska kirjoitti:Jailbreakattuna onnistuu verkkolevyltä toistot suoraan - ilman itunesia. Muussa tapauksessa itunesin kautta kotijaolla. Analogista äänilähtöä ei appletv:ssä ole. Vain optinen ulostulo. Tuohon kaiketi tosin saa jonkinlaisen adapterin tarvittaessa. En ole perehtynyt sen tarkemmin. Hieno laite kaikinpuolin. Jailbreikkikin onnistui ilman ongelmia.ahonekal kirjoitti:Hei!
Eli millanen liitäntä pitää olla tv:ssä tai vahvistimessa?
Tarkotus siis streamata imacilta/ulkoiselta kovalevyltä elokuvia ja musiikkia olohuoneeseen?
Vahvistin on joku ihan perus sony.
-
Hdmi tai toslinksng kirjoitti:Mitä tää käytännössä tarkottaa?maxtuska kirjoitti:Jailbreakattuna onnistuu verkkolevyltä toistot suoraan - ilman itunesia. Muussa tapauksessa itunesin kautta kotijaolla. Analogista äänilähtöä ei appletv:ssä ole. Vain optinen ulostulo. Tuohon kaiketi tosin saa jonkinlaisen adapterin tarvittaessa. En ole perehtynyt sen tarkemmin. Hieno laite kaikinpuolin. Jailbreikkikin onnistui ilman ongelmia.ahonekal kirjoitti:Hei!
Eli millanen liitäntä pitää olla tv:ssä tai vahvistimessa?
Tarkotus siis streamata imacilta/ulkoiselta kovalevyltä elokuvia ja musiikkia olohuoneeseen?
Vahvistin on joku ihan perus sony.
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja ahonekal »
-
Viesti Kirjoittaja streetelites »
näin loppu JB Apple TVstä sitte ohjelmat ainakin kaikilta jotka XBMC:n kautta niitä ovat katselleet

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka