Palstaa pitkään lukeneena rekisteröidyin nyt sitten itsekin mukaan joukkoonne.
Harkinnassa on siirtyä Windows-koneesta Mac-maailmaan ja olen tässä viime päivinä selvitellyt käytössäni olevien lisälaitteiden toimivuutta Macillä. Harkinnassa on Macbook 2,4 GHz:n prosessorilla.
Käytössäni on tällä hetkellä Zyxelin P-660HW-61 ADSL-modeemi, jonka pitäisi olla yhteensopiva Macin kanssa (WLAN –ominaisuus ei ole käytössä, kotonani on verkkokaapelointi, joten olen suoraan verkkopiuhan päässä).
Myöskin Logitechin langaton hiiri V200 pitäisi olla toimiva, tuohon on saatavilla Logitechilta jokin ajurikin, mutta pitäisi toimia ilman ajureitakin suoraan.
Muutama lisälaite on kuitenkin, jonka yhteensopivuus on hieman epäselvä ja ajattelinkin näistä kysyä täällä viisaammilta ja kokeneilta Mac-käyttäjiltä.
LaCie Mobile drive –ulkoinen kovalevy USB 2.0 väylään: LaCien tukisivujen mukaan kovalevyn tämänhetkinen tiedostojärjestelmä NTFS on Mac-koneilla käytettävissä read-only –tilassa, joten käsittääkseni pystyn siirtämään levyn nykyisen sisällön Mac-koneelle, mutta jos haluan jotain sinne tallettaa, täytyy se formatoida uudelleen Mac Extended- muotoon.
Voinko siis siirtää nuo tiedostot ongelmitta Mac-koneeseen ja toimivatko tiedostot normaalisti Mac-koneella siirron jälkeen (lähinnä Office-, Acrobat- ja kuvatiedostoja)? Toinen vaihtoehto on käsittääkseni ottaa tiedostot kovalevyltä FAT-tyyppiselle muistitikulle ja siirtää sen kautta Mac-koneelle.
Toinen ongelma koskee tulostintani Canon LBP-2900, joka ei ole speksien mukaan Mac-yhteensopiva. Eilen löysin kuitenkin jostain ulkomaiselta Mac-palstalta linkin Canonin sivuille, jossa oli julkaistu CAPT –ajuri, joka manuaalinsa perusteella tukee Mac-ympäristöä. Onko kellään kokemuksia tästä? Tuolla kyseisellä palstalla oli käyttäjiä, joista osa oli saanut kirjoittimen toimimaan ko. ajurilla ja osa sitten taas ei.
Tässä päällimmäiset asiat, jotka mieltäni askarruttavat. Muuten olen kylläkin täysin vakuuttunut siitä, että siirtyminen Mac-maailmaan on vain positiivista. Töissä saa meinaan tapella Windowsin ihmeellisyyksien kanssa loputtomiin ja kun ei enää kotona jaksaisi…
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)