Moro,
Tosiaan siis olen lähdössä tuossa helmikuun alussa Barcelonaan, Espanjaan vaihtoon ja pohdin tässä, että kuinka käy iPhonelle. Haulla löytyi keskustelua USA puhelimien toimimisesta Soneran ja TF:n korteilla joissain tapauksissa. Olisiko siis mahdollista, että iPhoneni toimisi Barcelonassa paikallisen iPhonea myyvän operaattorin kortilla? Onko kukaan neuvotellut Soneran kanssa tuon operaattorilukituksen poistamisesta tapauksessa, jossa asiakas on muuttamassa ulkomaille?
Espanjaan vaihtoon, iPhone 3G hyllylle?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Espanjaan vaihtoon, iPhone 3G hyllylle?
Viesti Kirjoittaja Corc »
iMac 27" Core i5
Macbook Pro 13" 2,26GHz
Mac Mini 2,26GHz, 2Gt, 160Gt - Sony 40V3000 40"
iPhone 3G 8Gt musta
Macbook Pro 13" 2,26GHz
Mac Mini 2,26GHz, 2Gt, 160Gt - Sony 40V3000 40"
iPhone 3G 8Gt musta
-
Re: Espanjaan vaihtoon, iPhone 3G hyllylle?
Viesti Kirjoittaja fjonga »
Operaattorilukituksen saa (mahdollisesti) poistettua, jos on ulkomaille muutto edessä. Omaan kytkyyni (N70) sain purkukoodin lähettämällä pyynnön Soneran asiakaspalveluun, josta sitten otettiin yhteyttä muhun. Operaattorin halukkuuteen tehdä kytkyn purku vaikuttaa mm. säilytätkö edelleen Soneran liittymän esim kotimaassa asiointia varten ja kuinka paljon kytkyaikaa on jäljellä. Itsellä oli enää kk jäljellä. Mun käsityksen mukaan sopimusoikeudellisesti operaattorilla ei ole velvoitetta purkaa sopimusta, mutta pelisääntöjä tähän asiaan ollaan luomassa (tilanne n. 4kk sitten). Kysyä kannattaa, mutta todennäköisyys purkuun, kun kautta on vielä paljon jäljellä, on pieni. Ellei tohon oo sitten saatu luotua jotain pelisääntöjä viimesen 4kk aikana...Corc kirjoitti:Moro,
Onko kukaan neuvotellut Soneran kanssa tuon operaattorilukituksen poistamisesta tapauksessa, jossa asiakas on muuttamassa ulkomaille?
Lykkyätykö!
-
Viesti Kirjoittaja strong »
Itse kävin Barcelonassa viime kuussa. Ko. kaupungista en löytänyt huokeita iPhoneja, mutta lentokenttämyymälässä kaupattiin lukitsematonta iPhonea yli 800 euron hintaa. Vastaavalla hinnallahan unlocked mallia myydään myös Suomessa GSM-storessa.
Jos Sonera ei suostu purkamaan lukitusta, niin ainakin ylihintaisia lukitsemattomia löytynee iPhoneja Suomesta ja ilmeisesti myös Espanjasta , tosin itse hankin muutama viikko Milanon lentokentän Vodafone-myymälästä melko kohtuulliseen hintaan (16 G iPhone 569 e) ja laite pelaa esim. Saunalahden sim- kortilla ja todennäköisesti myös espanjalaisoperaattorin sim-kortilla.
Jos Sonera ei suostu purkamaan lukitusta, niin ainakin ylihintaisia lukitsemattomia löytynee iPhoneja Suomesta ja ilmeisesti myös Espanjasta , tosin itse hankin muutama viikko Milanon lentokentän Vodafone-myymälästä melko kohtuulliseen hintaan (16 G iPhone 569 e) ja laite pelaa esim. Saunalahden sim- kortilla ja todennäköisesti myös espanjalaisoperaattorin sim-kortilla.
-
Viesti Kirjoittaja Netsk »
Miksi pitää aina tulla näitä italia hehkkutus viestejä joka ketjuun? Kun mun käsittääkseni myyjä ei kysynyt mistä saa lukitsemattomia iPhoneja mitä kyllä ihan joka hemmetin maasta jo saa, ja kun puhelin on lukitsematon niin se tarkoittaa KAIKKIA sim-kortteja ja tämän jokainen varmaankin jo tietää. Jos ostit italiasta normaalihintaisen italian lainsäädännön mukaisen puhelimen niin pokaali sulle.Netsk kirjoitti:strong kirjoitti:Itse kävin Barcelonassa viime kuussa. Ko. kaupungista en löytänyt huokeita iPhoneja, mutta lentokenttämyymälässä kaupattiin lukitsematonta iPhonea yli 800 euron hintaa. Vastaavalla hinnallahan unlocked mallia myydään myös Suomessa GSM-storessa.
Alkuperiseen aiheeseen liittyen, niin kyllä uskon soneran antavan myötä jos kerrot heille tilanteesi.
"The application Microsoft Error Reporting quit while unresponsive"
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
MacBook Air 11" 128GB
iPhone 5 16GB
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka