Ostin Epson Stylus SX600FW-monitoimilaitteen viime viikolla. Olen periaatteessa tyytyväinen monipuoliseen laitteeseen, mutta laitteen mukana tulleet ohjekirjat ja online-help-tiedostot ovat aika niukkoja.
Laitteessa on mustesuihkutulostin, skanneri, automaattinen arkinsyöttö (ADF), fax ja kopiokone-ominaisuus. Tuki Ethernetille ja WiFille. Muistikorttipaikka. Yms.
10 vuoden ikäisen Epson Stylus Scan 2500- monitoimikoneen ohjelmistoon verrattuna edellämainitun mukana tulevat softat ovat jo toimivia mutta eivät täydellisiä. Myös yhteensopivuutta muiden ohjelmien kanssa kaipaisi, vaikkapa edes Twain- pluginin kautta. Käytössäni on nyt testausvaiheessa OS X 10.5.x. Windows- ajureita ja softia en ole testannut. Myyntipakkauksen mukaan osa ominaisuuksista toimiikin ainoastaan Windows OS- käyttisympäristössä (tosin myyntipakkauksen teksti vaikutti hyvin geneeriseltä: pääosin sama teksti löytyi myös muiden Epson- laitteiden myyntipakkauksesta).
Usean dokumentin skannaus tietokoneelle onnistuu Epson Scan- ohjelman kautta valitsemalla ADF-vaihtoehdon, mutta laitteen omia painikkeita käyttäessä pystyt skannaamaan ainoastaan yhden sivun.
Vuescan- ohjelma ei tunnistanut ko. monitoimilaitetta, joten vaikuttaisi siltä että laite on jotenkin lukittu toimimaan ainoastaan Epsonin ohjelmilla/ajureilla.
OCR toimii (ainoastaan?) laitteen mukana tulevalla hyvin hitaalla Abby Reader- ohjelmalla. Nopeutuisiko ohjelman toiminta, jos sen päivittäisi täysversioon? Read Iris v. 11 ei näytä olevan yhteensopiva.
http://www.irislink.com/c2-646-189/I-R- ... tions.aspx
Olisiko muilla kokemuksia tämän Epsonin ohjelmapaketin ominaisuuksista ja bugeista sekä Epsonin laitteen yhteensopivuudesta muiden Mac-softien kanssa.
Kokemuksia Epson Stylus SX600FW-monitoimilaitteesta
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kokemuksia Epson Stylus SX600FW-monitoimilaitteesta
Viesti Kirjoittaja strong »
-
Re: Kokemuksia Epson Stylus SX600FW-monitoimilaitteesta
Viesti Kirjoittaja strong »
Epson Styluksen printterimusteet kannattaa ostaa jostain muualta kuin Mac-liikkeestä ainakin jos hinnalla on merkitystä. Mikä olisi halvin alkuperäismusteita myyvä liike netissä tai Helsingissä?
-
Viesti Kirjoittaja arock74 »
Moro,
Menee kaiketi jotakuinkin saman otsikon alle (ettei uutta tarvitse perustaa), kun kyselen Epsonin Stylus Office 610 monitoimilaitteen WIFI-asennuksesta... Eli lyhyesti sanottuna, olisiko jollakulla olemassa jotakin taikaa tämän onnistumiselle?
Olen päässyt hommassa niin pitkälle, että olen asentanut Epsonin ohjelmistot, saan yhteyden usbin kautta toki ilman mitään muttia ja saan myös Epsonin liitettyä langattomaan kotiverkkoomme, mutta kun yritän saada yhteyttä (EpsonNet Setup) MacBookkini ja Epsonin välillä muodostettua, niin herjaa vaan, että muodostaminen epäonnistui. Homma pysähtyy heti siihen, kun ko. softa tarkastaa, onko Epson liitetty oikein verkkoon. Ilmeisesti ei sitten ole, mutta en tiedä, miten se sitten olisi, koska en tiedä, mitä olen tehnyt väärin... ihmetetyttää sekin, että koneeni (MacBook Air) ei löydä Epsonia verkosta, kun kuitenkin edellisen vastaavan laitteen löysi heti ja kun Epson ilmoittaa yhteyden olevan erinomainen. Samassa verkossa ovat siis kummatkin laitteet yhtä aikaa, mutta eivät löydä toisiaan... repisin pikkuhiljaa tukkani, jos sitä olisi.
Menee kaiketi jotakuinkin saman otsikon alle (ettei uutta tarvitse perustaa), kun kyselen Epsonin Stylus Office 610 monitoimilaitteen WIFI-asennuksesta... Eli lyhyesti sanottuna, olisiko jollakulla olemassa jotakin taikaa tämän onnistumiselle?
Olen päässyt hommassa niin pitkälle, että olen asentanut Epsonin ohjelmistot, saan yhteyden usbin kautta toki ilman mitään muttia ja saan myös Epsonin liitettyä langattomaan kotiverkkoomme, mutta kun yritän saada yhteyttä (EpsonNet Setup) MacBookkini ja Epsonin välillä muodostettua, niin herjaa vaan, että muodostaminen epäonnistui. Homma pysähtyy heti siihen, kun ko. softa tarkastaa, onko Epson liitetty oikein verkkoon. Ilmeisesti ei sitten ole, mutta en tiedä, miten se sitten olisi, koska en tiedä, mitä olen tehnyt väärin... ihmetetyttää sekin, että koneeni (MacBook Air) ei löydä Epsonia verkosta, kun kuitenkin edellisen vastaavan laitteen löysi heti ja kun Epson ilmoittaa yhteyden olevan erinomainen. Samassa verkossa ovat siis kummatkin laitteet yhtä aikaa, mutta eivät löydä toisiaan... repisin pikkuhiljaa tukkani, jos sitä olisi.
- 15 tuuman MacBook Pro Retina 2.5GHz 16GB 512GB (matkalla, toistaiseksi 2011 13 tuuman MBP)
- iPhone 5 64 Gt
- iPad Mini 64Gt WIFI + 3G
- iPhone 5 64 Gt
- iPad Mini 64Gt WIFI + 3G
-
Viesti Kirjoittaja d-pantteri »
Keksitkö jo millä toimii? Mulla onnistuu usbilla hyvin, mutta herjaa tulostimen olevan offline kun langattomasti pitäisi operoida? Epson 710 ja MacBook.arock74 kirjoitti:Moro,
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka