Onko täällä kellään kokemuksia näytön yhdistämisestä TODELLA pitkällä piuhalla ja miten se vaikutti kuvan laatuun?
Onko olemassa jotain välikappaletta jolla saisi mahdollisesti huonontunutta kuvaa vahvistettua?
Tarvis yhdistää Macbookki ja tuleva näyttö ainakin 10m piuhalla. Varmaankin DVI-liitännällä.
Näytön ja koneen välisen johdon maksimipituus
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näytön ja koneen välisen johdon maksimipituus
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
-
Re: Näytön ja koneen välisen johdon maksimipituus
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Mulla kulkee nyt DVI-HDMI piuha Mac Minin ja LCD-TV:n vÄlillä. Pituus kymmenen metriä. En huomaa kuvanlaadussa eroa siihen kun tuossa oli 3 (vai oliko se 5) metrin piuha. Vanhoissa Applen cinema LCD-näytössä olen käyttänyt etäisyyden saamiseksi ADC-jatkojohtoa, jolloin pituutta on tullut ehkä 5-6 metriä. Ei ongelmia. Liitäntä oli ADC, eli applen DVI:tä vastaava liitäntä. Nyt kulkee myös iMac 24":sen miniDVI:stä piuha tuohon DVI-ADC-muunninboxiin, ja siitä vanhemmanmalliseen Apple cinema display 23"-näyttöön. Piuhaa tulee useita metrejä, ei ongelmia.
Jos johdot ja liittimet ovat kunnossa, eikä piuha ole tiukoilla mutkilla tai muuten häiriöille alttiissa paikassa (muuntajan päällä tai jotain), niin melko hyvin signaali tuntuisi kulkevan pitkiäkin matkoja. Se kun on digitaalista näissä kaikissa mainitsemissani tapauksissa. Jos bitti kulkee, niin se kulkee, jos se ei kulje, niin sitten se ei kulje. Analogiset sitten erikseen vaiheittaisine häiriöineen. Tällain olen asian itse mieltänyt.
Jos johdot ja liittimet ovat kunnossa, eikä piuha ole tiukoilla mutkilla tai muuten häiriöille alttiissa paikassa (muuntajan päällä tai jotain), niin melko hyvin signaali tuntuisi kulkevan pitkiäkin matkoja. Se kun on digitaalista näissä kaikissa mainitsemissani tapauksissa. Jos bitti kulkee, niin se kulkee, jos se ei kulje, niin sitten se ei kulje. Analogiset sitten erikseen vaiheittaisine häiriöineen. Tällain olen asian itse mieltänyt.
-
Re: Näytön ja koneen välisen johdon maksimipituus
Viesti Kirjoittaja nallemaija »
Okei! Kiitoksia vastauksesta.
Joo, no mulla menis noin 10 metriä suoraa seinän vierustaa se piuha eikä mitään mutkia ole matkalla.
Joo, no mulla menis noin 10 metriä suoraa seinän vierustaa se piuha eikä mitään mutkia ole matkalla.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka