Mainittakoon vielä, että uusi näyttö tulisi ainoastaan kakkosnäytöksi MacBook Prohon musiikkiohjelmien käyttöön, eli sen ei tarvitsisi olla graafisesti paras mahdollinen.
TheKraken kirjoitti:Näin ikään kuin yleisesti ottaen telkkarin ja näytön ero on nykyään lähinnä siinä, että telkkareissa tuppaa olemaan tuumia enemmän suhteessa resoluutioon, mikä ei tietokonekäytössä ole järin hyvä juttu. Joku 32" telkkari FullHD resolla alkaa olemaan tietokone-etäisyyksillä jo aika "väljä" tietokonekäytössä.
Satuin törmäämään Philipsin uudehkoon 22" Full HD TV-malliin (
http://www.p4c.philips.com/files/2/22pf ... ss_fin.pdf), joten ajattelin, että varmaan tällaisissa pikku-TV:issä kuva on kuitenkin yhtä tarkka kuin vastaavankokoisissa Full HD tietokonenäytöissä?
TheKraken kirjoitti:Mutta kyllä minä voisin hyvin ajatella ottavani jonkun 24" virittimellä varustetun näytön "kakkostelkkariksi". Onhan noita olemassa jos jonkinsorttisia nykyään.
Osaisiko kukaan nimetä joitain hyviä 24"-28" vaihtoehtoja, joista löytyy DVB-C viritin? (Jos mahdollista, haluaisin selvitä ilman ulkoista boksia...)
TheKraken kirjoitti:Tärkeää kuitenkin ottaa "näyttö" jossa viritin, eikä varsinaista "telkkaria". Yleensä ero on lähinnä liittimissä, siitä syystä hipsukat.
Esim. tässä Philipsin TV:ssä on VGA ja HDMI liittimet. Ilmeisesti MacBook Pron (DVI?) voi kytkeä telkkarin HDMI tuloon oikeanlaisella piuhalla? (Olen täältä ymmärtänyt, että VGA-liitin on huonompilaatuinen...) Eli tällaisissa tapauksissa liittimien kanssa ei tulisi ongelmia, vai pitäisikö minun huomioida joitain muita liitintarpeita?
Kiitos tarkennuksista!
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)