Eli olisi tarkoitus iskeä cinemaan ulkoinen usb äänikortti kiinni, toiveena/syynä parempi äänenlaatu sekä poistaa tarve kytkeä ulkoiset kaijuttimet itse kannettavaan. Näin kortti ja ja kaijuttimet voisivat olla kokoajan kiinni cinemassa ja kotiin tulltaessa olisi yksi piuha vähemmän iskettävänä kiinni koneeseen.
Kaijuttimiksi korttiin tulisi kiinni Genelecin 6020a pari, surroundille ei ole käyttöä/tarvetta. Itsellä ei ole minkä valtakunnan kokemusta näistä mutta laadukasta korrtia olen hakemassa, tosin mielellään niin että hinta laatusuhde on kohdillaan. En siis välttämättä tarvitse 500€ korttia jos 100€ kortti on vain marginaalisesti heikompi. Suosituksia, viinkkejä?
Mikä USB-äänikortti MBP ja Cinema Displayn kaveriksi?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mikä USB-äänikortti MBP ja Cinema Displayn kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja frankh »
-
Re: Mikä USB äänikortti MBP ja Cinema Displayn kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Nyrkkisääntönä: mitä kalliimpi kortti, sitä paremmat muuntimet (Genelecien tapauksessa digital->analog).frankh kirjoitti:Eli olisi tarkoitus iskeä cinemaan ulkoinen usb äänikortti kiinni, toiveena/syynä parempi äänenlaatu sekä poistaa tarve kytkeä ulkoiset kaijuttimet itse kannettavaan. Näin kortti ja ja kaijuttimet voisivat olla kokoajan kiinni cinemassa ja kotiin tulltaessa olisi yksi piuha vähemmän iskettävänä kiinni koneeseen.
Kaijuttimiksi korttiin tulisi kiinni Genelecin 6020a pari, surroundille ei ole käyttöä/tarvetta. Itsellä ei ole minkä valtakunnan kokemusta näistä mutta laadukasta korrtia olen hakemassa, tosin mielellään niin että hinta laatusuhde on kohdillaan. En siis välttämättä tarvitse 500€ korttia jos 100€ kortti on vain marginaalisesti heikompi. Suosituksia, viinkkejä?
Jos haluat säästää rahaa ja kenties uhrata hieman äänenlaadussa, niin tsekkaa esim. M-Audion (Transit, Fast Track) ja ESIn tarjonta (UGM96 tai parempi).
Jos reilu 200 euroa ei tunnu pahalta ja haluat tinkimätöntä ääntä Geneleceistä (ja kitarasta/mikrofonista, jos sellaisia joskus käytetään), niin Apogee One on käyttöösi hyvä valinta. Apogeen muuntimet ovat erittäin laadukkaita.
-
Viesti Kirjoittaja frankh »
Kiitoksia vastauksesta, pitää tutkia nuo vaihtoehdot. Jos muilta löytyy saman kaltasia vihjeitä ta jopa omakohtaisia kokemuksia niin laittakaa ihmeessä ehdotuksia.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Itse laitoin tilaukseen tuon http://www.thomann.de/fi/esi_duafire.htm . Eipä ole hinnalla pilattu ainakaan. Tosin FW eikä USB.
E: Itsellä toki eri käyttöaikomus kun kysyjällä, ja tähän haluasin itse mielipiteitä asiantuntijoilta kyseisestä laitteesta tältä foorumilta, esim Kraksu & Blank. Ja miten Cubase 4 LE vs Garageband?
E2: Näköjään FW 400 piti olla....ja mulla FW800 MBP unibodyssa. Löytyykö adapteria, vai perunko tilauksen?
E3: Urpona niin E2 kirjoittaessa niin lojuu FW400->FW800 kaapeli nenän edessä
E: Itsellä toki eri käyttöaikomus kun kysyjällä, ja tähän haluasin itse mielipiteitä asiantuntijoilta kyseisestä laitteesta tältä foorumilta, esim Kraksu & Blank. Ja miten Cubase 4 LE vs Garageband?
E2: Näköjään FW 400 piti olla....ja mulla FW800 MBP unibodyssa. Löytyykö adapteria, vai perunko tilauksen?
E3: Urpona niin E2 kirjoittaessa niin lojuu FW400->FW800 kaapeli nenän edessä

-give me death punk, baby-
-
En ole asiantuntija tässä, kun omakohtainen kokemus puuttuu. Duafire on kuitenkin melkoisen suosittu hintaluokassaan, joten tuskin suoranaisesti huono valinta.nalle76 kirjoitti:Itse laitoin tilaukseen tuon http://www.thomann.de/fi/esi_duafire.htm . Eipä ole hinnalla pilattu ainakaan. Tosin FW eikä USB.
SoS:n artikkeli Duafirestä: http://www.soundonsound.com/sos/jul08/a ... uafire.htm
Cubase 4 LE vs Garageband -kysymys riippuu pitkälti siitä, mitä haluaa tehdä. Jos verrataan pelkkää softaa, niin eihän noi paini edes samassa sarjassa.
Garageband sopii yleispäteväksi musiikinteko-/soitto-ohjelmaksi ja on hyvin helppokäyttöinen. GB:n rajat tulevat vaan aika nopeasti vastaan. Cubase vaatii hieman enemmän opettelua (jos muista "pro"-softista ei ole kokemusta), mutta hakkaa Garagebandin ominaisuuksissa 6-0. Audion editointimahdollisuudet, VST-plugarit yms. tuottavat kyllä Cubasella parempaa työn jälkeä kuin GB:llä ikinä
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Re: Mikä USB-äänikortti MBP ja Cinema Displayn kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Kiitos Blank nopeasta vastauksesta.
Oma käyttötarkoitus on lähinnä tallentaa kitara, basso, vokaali, ehkä jopa rummut (en ehtiny kokeilla vielä, mutta ainakin x-box 360 sarjan Rock Band mikrofoni toimi loistavatsti ?!?! Garagebandin kanssa USB kautta. Ehkä se rumpusetti kanssa toimii..tänään ehkä pääsen kokeilemaan). Ja Keyboard kanssa harkinassa....
Oma käyttötarkoitus on lähinnä tallentaa kitara, basso, vokaali, ehkä jopa rummut (en ehtiny kokeilla vielä, mutta ainakin x-box 360 sarjan Rock Band mikrofoni toimi loistavatsti ?!?! Garagebandin kanssa USB kautta. Ehkä se rumpusetti kanssa toimii..tänään ehkä pääsen kokeilemaan). Ja Keyboard kanssa harkinassa....
-give me death punk, baby-
-
Tokihan molemmilla softilla onnistuu äänittäminen, mutta viittasin "mitä haluaa tehdä" -lauseella äänitysten jatkoprosessointiin. Miksaaminen on Cubasessa tarkempaa ja helpompaa ja VST-plugarien ansiosta ulos saa halutessaan hyvinkin ammattitasoista soundia. Garagebandissa efektit ja dsp rajoittuvat Applen AU-plugareihin, mitkä tosin eivät varsinaisesti nekään huonoja ole.
-
Viesti Kirjoittaja apli »
Anteeksi kun lainaan tätä ketjua, mutta liippaa läheltä omia hankintojani.
Olen katsellut USB-äänikorttia koneen ja Genelecin 6010:en välille. Opettelen soittamaan bassoa ja hankin juuri opettelua varten Guitar Pro- softan.
Saanko tällaisella todella budjettiluokan laitteella katettua käyttötarpeeni, jotka ovat siis basson ja Guitar Pron kuuluminen kaiuttimista, basson tallennus Garagebandilla, musiikin kuuntelu sekä kaiuttimilla että kuulokkeilla ei tosin yhtäaikaa, mutta nykyään tarvitsee aina piuhaa vaihtaa koneen taakse. Ja parantaako tämä äänikortti äänenlaatua kuunnellessa musiikkia?
Tämänlaista katselin:
http://www.dv247.com/computer-hardware/ ... ace--32730
Olen katsellut USB-äänikorttia koneen ja Genelecin 6010:en välille. Opettelen soittamaan bassoa ja hankin juuri opettelua varten Guitar Pro- softan.
Saanko tällaisella todella budjettiluokan laitteella katettua käyttötarpeeni, jotka ovat siis basson ja Guitar Pron kuuluminen kaiuttimista, basson tallennus Garagebandilla, musiikin kuuntelu sekä kaiuttimilla että kuulokkeilla ei tosin yhtäaikaa, mutta nykyään tarvitsee aina piuhaa vaihtaa koneen taakse. Ja parantaako tämä äänikortti äänenlaatua kuunnellessa musiikkia?
Tämänlaista katselin:
http://www.dv247.com/computer-hardware/ ... ace--32730
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka