Tervehdys! Olen päättänyt astua mac-maailmaan. Hakisin nyt hinta-laatusuhteeltaan parasta konetta. Budjettini on tiukka.
Tärkeimmät vaatimukset koneelle:
-Jaksaa pyörittää HD-videota pätkimättä
-Jaksaa pyörittää musiikinteko-ohjelmia kuten Cubase ja vastaavat. En nyt satojen raitojen kanssa pelaa, sanotaanko että olisi tarkoitus pyörittää kotistudiota omaan amatöörikäyttöön.
En aio pelata koneella mitään pelejä. Olen miettinyt tuota Mac Minia. Kuinka moni käyttää sitä ainoana koneenaan? Multa kuitenkin löytyy jo valmiiksi ylimääräiset näppis, hiiri ja 24 tuuman näyttö, ja lisäksi ulkoinen äänikortti ja siihen vahstimimet ja kajarit. Nämä seikat painavat päätöstä tuonne minin puolelle kyllä selvästi. Se tässä vaan ottaa päähän, että tuo uusi mini maksaa jo 800 euroa. Mitä olen tehnyt vertailua tämän uuden ja 2009-mallien välillä, niin uudessa ei ole oikeastaan mitään merkittävää, jonka takia minun kannattaisi se ostaa. En esimerkiksi tarvitse hdmi-liitintä.
Olen tällä hetkellä sillä kannalla, että metsästäisin tuon 2009-vuoden minin käytettynä. Kai sellaisen saisi alle viiden sadan? Onko kellään parempia ideoita? Macbook ois varmaan kivempi valinta kun sitä voisi sitten kuljettaa mukanakin, mutta en taida raaskia tässä vaiheessa sijoittaa niin paljoa. Sitten kun olen päässyt mac-maailmaan sisään ja olen rikas niin ostan kunnon koneen.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Aloittelija kysy: mikä Mac minulle?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Aloittelija kysy: mikä Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja Peoplez »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 9.7.2010 klo 21.51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Aloittelija kysy: mikä Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
2009 Mac Mini on hyvä valinta. Ja ehdottomasti tuollainen pitäisi irrota alle 500€, kun ei se base-hintakaan vuosi sitten ollut kuin 599€.
Jos kannettava polttelee, niin lähelle samanlaista suorituskykyä samanlaiseen hintaan voisi saada 2006-2007 vuosimallin 15,4" Macbook Pro:lla (ATI Radeon X1600:lla), mutta näitä on tällä hetkellä vähän käytettynä liikkeellä ja hintapyynnit saattavat jostain syystä ylittää 500€. Ja onhan kyseessä jo vanhahkoa rautaa, joten tiedä sitten käyttöiästä.
Jos kannettava polttelee, niin lähelle samanlaista suorituskykyä samanlaiseen hintaan voisi saada 2006-2007 vuosimallin 15,4" Macbook Pro:lla (ATI Radeon X1600:lla), mutta näitä on tällä hetkellä vähän käytettynä liikkeellä ja hintapyynnit saattavat jostain syystä ylittää 500€. Ja onhan kyseessä jo vanhahkoa rautaa, joten tiedä sitten käyttöiästä.
-
Re: Aloittelija kysy: mikä Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja LRM »
Kallistuisin ehdottomasti myös tähän. Ehkäpä suoraan 4GB muistilla.Blank^ kirjoitti:2009 Mac Mini on hyvä valinta. Ja ehdottomasti tuollainen pitäisi irrota alle 500€, kun ei se base-hintakaan vuosi sitten ollut kuin 599€.
Myynti puolelta löytyy varmasti kohtuu hintaan. Eikun etsimään.

3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka