Uuden näytön hankinta- Mikä olisi paras ??
-
Uuden näytön hankinta- Mikä olisi paras ??
Viesti Kirjoittaja ferre185 »
Millainen merkki on benq. Tässä linkki kuluttajalehden testiin . Onko jollakin esittää jotain toista vaihtoethoa. Kiitos avusta.
http://www.kuluttaja.fi/tuote/vertailu. ... 4413&p=6;3
tässä toinen linkki koko tesstistä.
http://www.kuluttaja.fi/tuote/valinta.a ... 74b985338d
-
Re: Uuden näytön hankinta- Mikä olisi paras ??
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
-
Niin mikä malli ja minä hintainen. ja mistä voisi saada. kiitosThe raconteur kirjoitti:Jos haet parasta tai erittäin hyvää, niin suosittelen Eizon näyttöjä.
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Mikä budjetti? Mihin käyttöön? Vaikea ehdottaa ehdottaa mitään ilman lisätietoja. Selailemalla vaikka Verkkokauppa.comia (oheislaitteet-->näytöt) tulet jo paljon viisaammaksi.ferre185 kirjoitti:Niin mikä malli ja minä hintainen. ja mistä voisi saada. kiitosThe raconteur kirjoitti:Jos haet parasta tai erittäin hyvää, niin suosittelen Eizon näyttöjä.
-
noin 200 euron näyttö jolla on hyvä kuva ja ääni. Kiitos kovasti vaivastaThe raconteur kirjoitti:Mikä budjetti? Mihin käyttöön? Vaikea ehdottaa ehdottaa mitään ilman lisätietoja. Selailemalla vaikka Verkkokauppa.comia (oheislaitteet-->näytöt) tulet jo paljon viisaammaksi.ferre185 kirjoitti:Niin mikä malli ja minä hintainen. ja mistä voisi saada. kiitosThe raconteur kirjoitti:Jos haet parasta tai erittäin hyvää, niin suosittelen Eizon näyttöjä.
-
Viesti Kirjoittaja Perzzza »
-
kiitos ei tarvitse pelikäyttöön . Joo kuvia käsittleen mutta enemmän selaaan nettisivuja j alataa musiikkivideoita. Minulla on kauttimet erikseen joten tarvitseko niitä koneessa. Mitä mieltä olet. kiitos avustaPerzzza kirjoitti:Tuohon hintaan ei kauhean hyvää näyttöä, saatika ääniä. Tarvitset siis näytön, jossa on sisäänrakennetut kaiuttimet? Käsitteletkö kuvia, tuleeko kenties pelikäyttöön?
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ei tästä nyt oikein saa tolkkua. Oikeinkirjoitus kunniaan. Oletko siis etsimässä näyttöä, jossa on kaiuttimet? Mainitsit, että haluat näytön, jossa on hyvä kuva ja ääni, mutta mitä tarkoitit? Kuvankäsittelyyn oikeasti soveltuvaa näyttöä et saa uutena tuolla 200 eurolla. 200 eurolla et myöskään saa näyttöä, jossa olisi kunnolliset kaiuttimet. 200 eurolla saat halpoja TN-paneelilla varustettuja markettinäyttöjä, jotka soveltuvat parhaiten satunnaiseen netissä surffaamiseen.ferre185 kirjoitti:kiitos ei tarvitse pelikäyttöön . Joo kuvia käsittleen mutta enemmän selaaan nettisivuja j alataa musiikkivideoita. Minulla on kauttimet erikseen joten tarvitseko niitä koneessa. Mitä mieltä olet. kiitos avustaPerzzza kirjoitti:Tuohon hintaan ei kauhean hyvää näyttöä, saatika ääniä. Tarvitset siis näytön, jossa on sisäänrakennetut kaiuttimet? Käsitteletkö kuvia, tuleeko kenties pelikäyttöön?
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
...ja kaikkeen muuhun paitsi värikriittiseen käyttöön.Anghorn kirjoitti: 200 eurolla et myöskään saa näyttöä, jossa olisi kunnolliset kaiuttimet. 200 eurolla saat halpoja TN-paneelilla varustettuja markettinäyttöjä, jotka soveltuvat parhaiten satunnaiseen netissä surffaamiseen.
Ketjun aloittajalle:
Noi kuluttajalehden näytöt on varmasti ihan jees. Toisaalta voit myös katsoa esim. täältä mieleisen (vaikka sen mikä näyttää kivoimmalta, missä on riittävästi liitäntöjä ja pitkä takuu, kun muulla ei juurikaan ole väliä näyttöostoksilla).
-
Sorry sinun kirjotius on sen kaltainen että siihen en ota kantaa mutta pahoittelen jos sinä et pysty esittämään kuin tuollaisia kantoja. Minun äidinkieli ei ole suomi jota et varmasti tiennyt mutta minä odotan aina myös asillaista käytlstö jota olen saanut muilta . Mutta minä toivotan sinulle hyvää jatkoa ja paraasta sinun elämälle. paljon kiitoksia.Anghorn kirjoitti:Ei tästä nyt oikein saa tolkkua. Oikeinkirjoitus kunniaan. Oletko siis etsimässä näyttöä, jossa on kaiuttimet? Mainitsit, että haluat näytön, jossa on hyvä kuva ja ääni, mutta mitä tarkoitit? Kuvankäsittelyyn oikeasti soveltuvaa näyttöä et saa uutena tuolla 200 eurolla. 200 eurolla et myöskään saa näyttöä, jossa olisi kunnolliset kaiuttimet. 200 eurolla saat halpoja TN-paneelilla varustettuja markettinäyttöjä, jotka soveltuvat parhaiten satunnaiseen netissä surffaamiseen.ferre185 kirjoitti:kiitos ei tarvitse pelikäyttöön . Joo kuvia käsittleen mutta enemmän selaaan nettisivuja j alataa musiikkivideoita. Minulla on kauttimet erikseen joten tarvitseko niitä koneessa. Mitä mieltä olet. kiitos avustaPerzzza kirjoitti:Tuohon hintaan ei kauhean hyvää näyttöä, saatika ääniä. Tarvitset siis näytön, jossa on sisäänrakennetut kaiuttimet? Käsitteletkö kuvia, tuleeko kenties pelikäyttöön?
-
Kiitos kovasti sinulle tuosta sivusta ja vinkistä. Kauniisti kirjoitettuBlank^ kirjoitti:...ja kaikkeen muuhun paitsi värikriittiseen käyttöön.Anghorn kirjoitti: 200 eurolla et myöskään saa näyttöä, jossa olisi kunnolliset kaiuttimet. 200 eurolla saat halpoja TN-paneelilla varustettuja markettinäyttöjä, jotka soveltuvat parhaiten satunnaiseen netissä surffaamiseen.
Ketjun aloittajalle:
Noi kuluttajalehden näytöt on varmasti ihan jees. Toisaalta voit myös katsoa esim. täältä mieleisen (vaikka sen mikä näyttää kivoimmalta, missä on riittävästi liitäntöjä ja pitkä takuu, kun muulla ei juurikaan ole väliä näyttöostoksilla).

-
Voitko auttaa minua hieman ja sanoa onko tuo BenQ hyvä ja mikä näistä tuotteista on sinun mielestä paras. Hinta voi mennä ylikin hieman 200. Minulle on tärkeää kuva ja minä teen joskus vain kuvia mutat en ammattimaisesti joten kuvankäsittely ei tärkeä. Minulle tärkeää vain että kuva on hyvä ja kone on kestävä , valmistaja luotettava. ja siihen saa hdmi liittimen. ja dvi littimen ja kauttimet voi olla . Ääni on tärkeä mutat minulla on kauttimet . Kiitän etukäteen . Minä en ymmärrä noista arvoista mitään := KiitosBlank^ kirjoitti:...ja kaikkeen muuhun paitsi värikriittiseen käyttöön.Anghorn kirjoitti: 200 eurolla et myöskään saa näyttöä, jossa olisi kunnolliset kaiuttimet. 200 eurolla saat halpoja TN-paneelilla varustettuja markettinäyttöjä, jotka soveltuvat parhaiten satunnaiseen netissä surffaamiseen.
Ketjun aloittajalle:
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Jos budjettiin löytyy PVA-paneelillinen näyttö (mainitaan yleensä näytön teknisissä tiedoissa), niin se on luultavasti paras. Minulla vaan ei ole hajuakaan, missä hinnoissa halvimmat PVA-näytöt liikkuvat. Tuskin ihan parilla sadalla saa..ferre185 kirjoitti: Voitko auttaa minua hieman ja sanoa onko tuo BenQ hyvä ja mikä näistä tuotteista on sinun mielestä paras. Hinta voi mennä ylikin hieman 200. Minulle on tärkeää kuva ja minä teen joskus vain kuvia mutat en ammattimaisesti joten kuvankäsittely ei tärkeä. Minulle tärkeää vain että kuva on hyvä ja kone on kestävä , valmistaja luotettava. ja siihen saa hdmi liittimen. ja dvi littimen ja kauttimet voi olla . Ääni on tärkeä mutat minulla on kauttimet . Kiitän etukäteen . Minä en ymmärrä noista arvoista mitään := Kiitos
Jos taas hankit TN-paneelin perusnäytön, niin noi kuluttajalehden näytöt ovat vaihtoehtoja. Lisäksi BenQ ja Samsung ovat toimivia merkkejä. Takuu 3 vuotta ja ainakin BenQ:lla takuuhuollot/-vaihdot toimivat tarpeen tullessa hyvin. Samsung taas on paneelivalmistaja itse, joten heidän näyttönsä ovat todennäköisesti parempilaatuisia ja kestävämpiä.
TN-näytöissä ei ole niin suuren suuria eroja, että niitä voisi helposti verrata "mikä on paras". Kuvanlaadultaan parhaan näytön tunnistaminen vaatisi tarkkoja testejä, joissa on mitattu paneelien ominaisuudet. Paras voi myös olla se, mikä miellyttää itse ostajaa ominaisuuksiensa puolesta.
Eri malliset paneelit (TN, P-/MVA, IPS) taas kertovat kuluttajille helposti näytön ominaisuuksista ja "paremmuudesta". IPS on siis paras, VA yhdistää IPS:n ja TN:n parhaat puolet ja TN-paneeli on halvin paneeli. TN-paneelissa on nopea vasteaika, mutta pienemmät katselukulmat ja pienempi kontrasti, mitä kalliimmissa paneeleissa. Tämä aiheuttaa esim. sen, että musta ei ole aivan mustaa ja valkoinen ei ole aivan valkoista ja tietysti kaikki mustan ja valkoisen välillä "vähän sinne päin".
Mielestäni kaikessa muussa paitsi ammattimaisessa tai vakavassa harrastekuvankäsittelyssä tai graafisessa työssä IPS ei ole välttämätön sijoitus. PVA on ihan OK, jos halvalla saa. Ei se huonompi paneeli estä sitä kuvan ja värien kanssa työskentelyä. Se vain pitää tiedostaa, että värit voivat näyttää erilaiselta printtinä kuin siinä näytöllä, mutta ei se estä tekemästä hienoja kuvia
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
En siis tiedä, mikä noista on paras. Mutta jospa selaisit sen liikkeen nettisivuja, mistä meinaat näytön ostaa/tilata ja valitse vaan se, missä on tarvitsemasi ominaisuudet ja liitännät? Näytön omat kaiuttimet ovat muuten melkoisen turhat, jos tietokoneeseen kytkee ihan omat kaiuttimensa.
-
KIITOS KOVASTI NOISTA TIEDOISTA. Olipa mielenkiintoisia asioita oppia. Minä en ole koskaan tiennytkään näistä asiosta ja nyt opin ihan uusia asioita. Se artikkeli oli tosi hyvä ja selvnetävä sinun kirjoituksen kanssa. Minulla mene aikaa vielä jotta opin jotain perusasiat. kiitos kovasti sinulle .Blank^ kirjoitti:Jos budjettiin löytyy PVA-paneelillinen näyttö (mainitaan yleensä näytön teknisissä tiedoissa), niin se on luultavasti paras. Minulla vaan ei ole hajuakaan, missä hinnoissa halvimmat PVA-näytöt liikkuvat. Tuskin ihan parilla sadalla saa..ferre185 kirjoitti: Voitko auttaa minua hieman ja sanoa onko tuo BenQ hyvä ja mikä näistä tuotteista on sinun mielestä paras. Hinta voi mennä ylikin hieman 200. Minulle on tärkeää kuva ja minä teen joskus vain kuvia mutat en ammattimaisesti joten kuvankäsittely ei tärkeä. Minulle tärkeää vain että kuva on hyvä ja kone on kestävä , valmistaja luotettava. ja siihen saa hdmi liittimen. ja dvi littimen ja kauttimet voi olla . Ääni on tärkeä mutat minulla on kauttimet . Kiitän etukäteen . Minä en ymmärrä noista arvoista mitään := Kiitos
Jos taas hankit TN-paneelin perusnäytön, niin noi kuluttajalehden näytöt ovat vaihtoehtoja. Lisäksi BenQ ja Samsung ovat toimivia merkkejä. Takuu 3 vuotta ja ainakin BenQ:lla takuuhuollot/-vaihdot toimivat tarpeen tullessa hyvin. Samsung taas on paneelivalmistaja itse, joten heidän näyttönsä ovat todennäköisesti parempilaatuisia ja kestävämpiä.
TN-näytöissä ei ole niin suuren suuria eroja, että niitä voisi helposti verrata "mikä on paras". Kuvanlaadultaan parhaan näytön tunnistaminen vaatisi tarkkoja testejä, joissa on mitattu paneelien ominaisuudet. Paras voi myös olla se, mikä miellyttää itse ostajaa ominaisuuksiensa puolesta.
Eri malliset paneelit (TN, P-/MVA, IPS) taas kertovat kuluttajille helposti näytön ominaisuuksista ja "paremmuudesta". IPS on siis paras, VA yhdistää IPS:n ja TN:n parhaat puolet ja TN-paneeli on halvin paneeli. TN-paneelissa on nopea vasteaika, mutta pienemmät katselukulmat ja pienempi kontrasti, mitä kalliimmissa paneeleissa. Tämä aiheuttaa esim. sen, että musta ei ole aivan mustaa ja valkoinen ei ole aivan valkoista ja tietysti kaikki mustan ja valkoisen välillä "vähän sinne päin".
Mielestäni kaikessa muussa paitsi ammattimaisessa tai vakavassa harrastekuvankäsittelyssä tai graafisessa työssä IPS ei ole välttämätön sijoitus. PVA on ihan OK, jos halvalla saa. Ei se huonompi paneeli estä sitä kuvan ja värien kanssa työskentelyä. Se vain pitää tiedostaa, että värit voivat näyttää erilaiselta printtinä kuin siinä näytöllä, mutta ei se estä tekemästä hienoja kuvia. Sitä paitsi, kun valtaosalla ihmisistä löytyy TN-paneeli ja usein vieläpä kalibroimaton, niin ei ne web-jututkaan näytä sen paremmilta muiden näytöillä, vaikka ne olisivat IPS:llä tehty
.
En siis tiedä, mikä noista on paras. Mutta jospa selaisit sen liikkeen nettisivuja, mistä meinaat näytön ostaa/tilata ja valitse vaan se, missä on tarvitsemasi ominaisuudet ja liitännät? Näytön omat kaiuttimet ovat muuten melkoisen turhat, jos tietokoneeseen kytkee ihan omat kaiuttimensa.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka