Palaan aiheeseen, koska edelleen pätkii WLAN ja kaikilla koneilla jumittaa. Modeemi on Telewell EA 501 v3, jossa wlan lähettimenä on pitkällä verkkojohdolla kiinni Buffalo AirStation WHR-HP-G54. Jos ei nyt ihan joka päivä, niin kuitenkin liian usein pitää laitteet buutata jonka jälkeen langaton verkko taas toimii haluamansa ajan. Olisko kellään vinkkejä optimaalisten asetusten tekoon? Saunalahden liittymä. Vahingossakaan samantyyppistä setuppia kellään?
1. Telewell on laitettu siten, että kaikki "portit" on siltaavia (palomuurin takana). Siinä on kiinni yhden pöytäkoneen lisäksi printteri. Langaton printtaaminen läppäreistä toimii ja siinä on tietenkin kiinni yllä mainittu Buffalo. Telewell toimii vakaasti eli kun langaton verkko kaatuu, ethernet kaapelilla pääsee aina nettiin suoraan modeemin kautta.
2. Buffalo on tehdasasetuksissa muutoin paitsi verkko on suojattu salasanalla. Joku ihmeen TKIP. WPA-PSK. SSID ei ole piilotettu. Lähinnä mua tässä kohtaa mietityttää asetukset kun pelkkä LAN on käytössä.
Nimim. ihan pihalla niin kuin yleensä.
WLAN pätkii, Telewell + Buffalo
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
WLAN pätkii, Telewell + Buffalo
Viesti Kirjoittaja ahis »
-
Re: WLAN pätkii, Telewell + Buffalo
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
On tollasesta buffalosta kokemuksia. Ei selvinnyt millään rukkaamisella siitä, että välillä veti itsensä solmuun. 1-3 päivän välein siitä sai kiskoa virtoja irti, jotta paketit taas alkoivat lentämään. Lisäksi laite oli aivan älytön siitä, että dhcp:tä jaellessaan väänsi aina itsensä nimipalvelimeksi.
Ongelmat korjautuivat kerrasta, kun vaihdoin buffalon romun Applen Airport Expressiin. Toki muitakin toimivia vaihtoehtoja varmaan olisi ollut. Sittemmin olen vaihtanut sen Airport Expressin Elisan kotiboxin bewan adsl-wlan-komboon, joka sekin toimii kunnolla.
Eli mun 2 senttiä menee sille, ettei sen Buffalon kanssa kannata tapella. Se on vähän kuin harrastaisi mutapainia sian kanssa, et voi voittaa ja se sika vielä pitää siitä.
Tsekkasinpa vielä tuon tarkan malllin. Mun kokemukset ovat hieman eri näköisestä, mutta oireet kuulostavat ihan samoilta.
Ongelmat korjautuivat kerrasta, kun vaihdoin buffalon romun Applen Airport Expressiin. Toki muitakin toimivia vaihtoehtoja varmaan olisi ollut. Sittemmin olen vaihtanut sen Airport Expressin Elisan kotiboxin bewan adsl-wlan-komboon, joka sekin toimii kunnolla.
Eli mun 2 senttiä menee sille, ettei sen Buffalon kanssa kannata tapella. Se on vähän kuin harrastaisi mutapainia sian kanssa, et voi voittaa ja se sika vielä pitää siitä.
Tsekkasinpa vielä tuon tarkan malllin. Mun kokemukset ovat hieman eri näköisestä, mutta oireet kuulostavat ihan samoilta.
Viimeksi muokannut tsjlehti, 22.11.2010 klo 18.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja ahis »
Kiitos vastauksesta. Samaa olen harkinnut itsekin että moisesta mokkulasta pitäisi päästä eroon. Tai sitten sellainen modeemi-wlan combo, jossa tehot riittää tappiin ympäri kämppää. Tässä ollaan 2:en kerroksen luukussa ja tökkeli on yläkerrassa.
-
Viesti Kirjoittaja hiivatti66 »
Ohessa Soneran kommenti Telewellistä
Heitin itse Telewellin mäkeen ja pätkiminen loppui.
Netti pätkii isoilla nopeuksilla TW-EA510 v3
Sonera Laajakaista Extra ja TW-EA510v3 (b)
Sonera-asiantuntija, 31 Maalis 2009, 10:34
Kyseisen mallin kanssa on havaittu yhteensopivuusongelma Sonera Laajakaista Extra -liittymissä, joka aiheuttaa yhteyden pätkimistä. Laitteen voi saada toimimaan päivittämällä siihen viimeisimmän ohjelmistoversion, mutta suosittelemme ottamaan yhteyttä laitteen valmistajan tai maahantuojan tekniseen tukeen. Voit myös hankkia uuden tai vaihtaa modeemisi testattujen ja hyväksyttyjen listan mukaiseen ADSL2+ modeemiin.
Lista liittymissämme toimiviksi testatuista modeemeista löytyy sivuiltamme osoitteesta
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... L-modeemit.
Heitin itse Telewellin mäkeen ja pätkiminen loppui.
Netti pätkii isoilla nopeuksilla TW-EA510 v3
Sonera Laajakaista Extra ja TW-EA510v3 (b)
Sonera-asiantuntija, 31 Maalis 2009, 10:34
Kyseisen mallin kanssa on havaittu yhteensopivuusongelma Sonera Laajakaista Extra -liittymissä, joka aiheuttaa yhteyden pätkimistä. Laitteen voi saada toimimaan päivittämällä siihen viimeisimmän ohjelmistoversion, mutta suosittelemme ottamaan yhteyttä laitteen valmistajan tai maahantuojan tekniseen tukeen. Voit myös hankkia uuden tai vaihtaa modeemisi testattujen ja hyväksyttyjen listan mukaiseen ADSL2+ modeemiin.
Lista liittymissämme toimiviksi testatuista modeemeista löytyy sivuiltamme osoitteesta
http://www5.sonera.fi/ohjeet/index.php? ... L-modeemit.
-
Viesti Kirjoittaja jeppe »
Itselläni korjautui ongelma polttamalla Buffalon purkki. Sen jälkeen olen välttänyt Buffalon tuotteita ja ongelmatkin ovat poissa.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Sama täällä. Buffalon langatonta jaksoin joskus aikoinaan käyttää tasan puoli tuntia, minkä jälkeen lahjoitin/pakkomyin sen yhdelle winpc-kaverille ja hommasin Airportin. Ei tuu enää puhvaloita tähän huusholliin.
BTW, mulla ois tuossa ylimääräisenä yksi D-Linkin langaton reititin, joka todistettavasti toimii moitteetta sekä mäkkien että puuceiden kanssa. Verkkojohto vaan diisselimodeemista deelinkkiin, niin johan pelittää verkko kuin Airportin kanssa konsanaan. Noh, melkein.
Enivei, sen kanssa ei ole eikä tule ongelmia, ja tuon vois jollekin tarvitsijalle myydä abt. 15 eurolla.
BTW, mulla ois tuossa ylimääräisenä yksi D-Linkin langaton reititin, joka todistettavasti toimii moitteetta sekä mäkkien että puuceiden kanssa. Verkkojohto vaan diisselimodeemista deelinkkiin, niin johan pelittää verkko kuin Airportin kanssa konsanaan. Noh, melkein.
Enivei, sen kanssa ei ole eikä tule ongelmia, ja tuon vois jollekin tarvitsijalle myydä abt. 15 eurolla.
Viimeksi muokannut Touho, 11.12.2010 klo 19.11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Hyvin pelitti aikoinaan Buffalo WHR-G54S ja nykyisin WZR-HP-G300NH (jälkimmäisessä on myös VPN-serveri). Tosin ei välttämättä kaikilla firmiksillä.
-
Viesti Kirjoittaja Urmas_Welbe »
Jep
Samahkohko homma?....Nyt purkki on TW-EA510v3 (c) http://www.telewell.fi/index.php?node_i ... duct_id=65 Kyseessä siis ADSL modeemi jossa on sitä uusinta ja kuuminta hottia.
Ongelma on siinä että aika usein käy niin että langattomuus katoaa. Langattomat PC:t talossa saavat linjat kiinni taas. Mutta MBP jää hourailemaan. Elikkäs ilmoittaa ettei yhteyttä verkkoon. Aluksi kävin boottaamassa modeemin mutta havaitsin tuossa että kun boottaan airportin niin yhteys saavutetaan jälleen. jos jompaa kumpaa korjausliikettä ei tee niin kone ei yhdisty nettiin.
Entisen ja vanhan modeemin sekä erillisen langattoman laatikon yhdistelmän aikaan mäkki sai aina kiinni ensimmäisenä langattomat ja toimi ongelmattomimmin.
Olisiko arvauksia mistä lähteä kaivelemaan pieniä korjausliikkeitä?
Palveluntarjoaja on DNA, paikkakunta Oulu.
Samahkohko homma?....Nyt purkki on TW-EA510v3 (c) http://www.telewell.fi/index.php?node_i ... duct_id=65 Kyseessä siis ADSL modeemi jossa on sitä uusinta ja kuuminta hottia.

Ongelma on siinä että aika usein käy niin että langattomuus katoaa. Langattomat PC:t talossa saavat linjat kiinni taas. Mutta MBP jää hourailemaan. Elikkäs ilmoittaa ettei yhteyttä verkkoon. Aluksi kävin boottaamassa modeemin mutta havaitsin tuossa että kun boottaan airportin niin yhteys saavutetaan jälleen. jos jompaa kumpaa korjausliikettä ei tee niin kone ei yhdisty nettiin.
Entisen ja vanhan modeemin sekä erillisen langattoman laatikon yhdistelmän aikaan mäkki sai aina kiinni ensimmäisenä langattomat ja toimi ongelmattomimmin.
Olisiko arvauksia mistä lähteä kaivelemaan pieniä korjausliikkeitä?
Palveluntarjoaja on DNA, paikkakunta Oulu.
X-------------------------------?----------------------------------X
"Miksi tehdä hyvin kun samalla vaivalla voi tehdä huonosti"
"Miksi tehdä hyvin kun samalla vaivalla voi tehdä huonosti"
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka