Hei!
Hankinnassa on uusi Dellin 27" näyttö http://www.dell.com/ae/p/dell-u2711/pd, mutta en ole varma, tukeeko koneeni näyttökortti sitä ja hyödyntääkö näyttökortti tämän näytön suurta värintoistokykyä? Tämän näytön Optimal resolution: 2560 x 1440 at 60 Hz.
Koneeni on MacPro5,1 Quad-Core Intel Xeon 2,8 GHz ja näyttökortti ATI Radeon HD 5870. Yritin löytää ATI:n sivuilta mitä resoluutioita tämä kortti tukee, mutta en löytänyt mitään listaa siitä. Onko mac:ille olemassa mitään erillistä näyttökortin ohjelmaa kuten pc:lle esim. AMD Catalyst? Kaipaisin niin jotain parempaa kuin pelkkä järjestelmähallinta!
Olisiko jollain ehdottaa muuta 27" hyvää näyttöä, mikä on ehdottomasti mattapintainen?
t. Junius
Uusi näyttö hankinnassa, mutta tukeeko Mac Pro sitä?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Uusi näyttö hankinnassa, mutta tukeeko Mac Pro sitä?
Viesti Kirjoittaja Junius »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 15.9.2011 klo 22.35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Uusi näyttö hankinnassa, mutta tukeeko mac pro sitä?
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Mikä tahansa muutamaa vuotta uudempi näyttis osaisi.
Vielä mustaa valkoisella
http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... rview.aspx
-> tukee näyttöjä 2560x1600 resoon asti sekä dual link DVI:n että Displayportin kautta
Löytyi Googlella noin parissa sekunnissa, BTW. Ensimmäisen haun ensimmäinen hitti, sitten hain vielä sivulta "reso" ja a vot.
Vielä mustaa valkoisella
http://www.amd.com/us/products/desktop/ ... rview.aspx
-> tukee näyttöjä 2560x1600 resoon asti sekä dual link DVI:n että Displayportin kautta
Löytyi Googlella noin parissa sekunnissa, BTW. Ensimmäisen haun ensimmäinen hitti, sitten hain vielä sivulta "reso" ja a vot.
-
Kiitos.
Kyllä minä sen sivun olin jo löytänyt, mutta en ole usko sellaista yleistä "resoon asti" ilmoitusta. Minusta se ei tarkoita sitä, että kaikki mahdolliset resoluutiot sen alle olisi tuettuja. Minulla on huonoja kokemuksia mac+ulkoinen näyttö enkä halua ottaa riskiä. Minulla on ps-kannettava ja kaksi mac:iä sekä mm. eräs typerä 22" viewsonicin näyttö, jonka natiiviresoluutiota mikään näistä koneista ei tue, vaikka se jääkin mac pron maxreson alle.
Kyllä minä sen sivun olin jo löytänyt, mutta en ole usko sellaista yleistä "resoon asti" ilmoitusta. Minusta se ei tarkoita sitä, että kaikki mahdolliset resoluutiot sen alle olisi tuettuja. Minulla on huonoja kokemuksia mac+ulkoinen näyttö enkä halua ottaa riskiä. Minulla on ps-kannettava ja kaksi mac:iä sekä mm. eräs typerä 22" viewsonicin näyttö, jonka natiiviresoluutiota mikään näistä koneista ei tue, vaikka se jääkin mac pron maxreson alle.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Dellin 1440p on normaali resoluutio ja pomminvarmasti tuettu. Se tietysti vielä sinetöi asian että Applen oma näyttö on samalla resoluutiolla.Junius kirjoitti:Kiitos.
OS X:n pitäisi lukea digitaalisesti kytketyn näytön EDID-informaatio ja uskoa sitä. Oliko se 22" näyttösi mahdollisesti VGA:lla kiinni?
SwitchResX:llä voit tuunata omia näyttöasetuksia.
-
Olen kokeillut 22" sekä digitaalisesti että vga:lla ja useammalla piuhalla. Yksi mahdollisuus tietenkin on, että näytön digiportti olisi mennyt rikki. Takuu on mennyt ja korjaaminen ei kuulemma kannata. Joten nyt se on kakkosnäyttönä vääristävällä resolla.
Taidan nyt minäkin uskoa, että 2560x1440 tulee varmaan toimimaan kun kerran Apple itsekin käyttää sitä.
Kiitos vastauksesta. Tutustun siihen SwitchResX:ään myös.
Taidan nyt minäkin uskoa, että 2560x1440 tulee varmaan toimimaan kun kerran Apple itsekin käyttää sitä.
Kiitos vastauksesta. Tutustun siihen SwitchResX:ään myös.
-
Viesti Kirjoittaja DJanne »
Kyllä näyttiksesi tuota näyttöä tukee, ihan peruskauraa tuo resoluutio nykyään.
Pröö
-
Kiitos tuhannesti siitä SwitchResX vinkistä. Sain sillä 22"-Viewsonicin käyttämään oikeata resoluutiota. Mainiota! Olin aikaisemmin kokeillut jotain toista vastaavaa pikkuohjelmaa, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
Tämä toimii!
Muille näytön kanssa hätää kärsiville:
http://www.macupdate.com/app/mac/8355/switchresx
Muistakaa bootata muutosten jälkeen.
Tämä toimii!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Muille näytön kanssa hätää kärsiville:
http://www.macupdate.com/app/mac/8355/switchresx
Muistakaa bootata muutosten jälkeen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka