Aivan varmasti asiasta on keskustelua jo pilvin pimein siellä täällä ja jokapuolella, mutta ensinnäkään ei ole aikaa etsiä ja kiire on niin pyydän apua uudella viestillä. Olen juuri siirtynyt Mac leiriin, ja muutenkin omat tietokone HW taidot ovat hieman vanhentuneet joten ymmärtänette pulmani.
Tilanne on sellainen että iMacin (tuorein 27" Intelin i5 prossulla) työlevy ja järjestelmälevy pitäisi saada eroteltua ja nyt yritän miettiä miten sen nyt sitten toteuttaisi käytännössä. Kone on käytössä Photoshop CS5 kuvankäsittelyssä jota tulen tekemään melkolailla päätoimisesti.
Budjetti tähän voisi olla enintään 300€ ja ilmeisesti jotain USB/Firewire/Thunderbolt liittimeen tulevaa mötikkää haeskelen. Kampe voisi olla kiinni koneessa jatkuvasti.
Myös Time capsule kiinnostaa, toimisiko se tässä käytössä mitä kaavailen? Työhuoneessani oleva iMac on wifillä kiinni verkossa, eli kaapelia en käytä. Voisiko tämä tuoda ongelmia Time capsulen käyttöön (JOS sitä nyt ylipäätään kannattaa ajatella toiseksi kiintolevyksi).
Minkähänlaisia ratkaisuja tähän asiaan olisi näillä ehdoilla tarjolla?
Kiitos vastaajille.
Työlevy/järjestelmälevy erilleen
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
2 viestiä
• Sivu 1/1
-
Työlevy/järjestelmälevy erilleen
Viesti Kirjoittaja samout »
-
Re: Työlevy/järjestelmälevy erilleen
Viesti Kirjoittaja Fixx »
Time capsule voipi olla työkäyttöön sopimaton, langattomuus kun on hidasta.
Hyvä ratkaisu olis Thunderbolt-levy. Tarjonta on vaan niukkaa vielä. Jos on vara odottaa niin minä varmaan venaisin että kohtuuhintainen 4TB-laite tulis markkinoille.
Firewire 800 -levyjä ne työlevyt on tähän asti tavanneet olla. Mulla on sellainen 1 TB WD-malli. Nopeus vaan näissä on vuonna 2012 sellasta keskinkertaista.
Varmuuskopiointiin erillinen USB-levy. 2TB ei paljoa maksa, tietty kannattaa tarkistaa miten paljon materiaalia on tarpeen oikeasti pistää talteen, gigaiset työtiedostot syövät tilan nopeasti ja raksuttelevat väylää aika lailla.
Hyvä ratkaisu olis Thunderbolt-levy. Tarjonta on vaan niukkaa vielä. Jos on vara odottaa niin minä varmaan venaisin että kohtuuhintainen 4TB-laite tulis markkinoille.
Firewire 800 -levyjä ne työlevyt on tähän asti tavanneet olla. Mulla on sellainen 1 TB WD-malli. Nopeus vaan näissä on vuonna 2012 sellasta keskinkertaista.
Varmuuskopiointiin erillinen USB-levy. 2TB ei paljoa maksa, tietty kannattaa tarkistaa miten paljon materiaalia on tarpeen oikeasti pistää talteen, gigaiset työtiedostot syövät tilan nopeasti ja raksuttelevat väylää aika lailla.
2 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka